Örebro/Karlskoga

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
jag ska aldrig dricka alkohol igen...

*edit: Crazy-Rider det kan nog vart mig du sett med braap tröja, inte sett någon annan som har sån på motard. Nu väntar ja på att isen skall lägga sig, sen blir det isåka!
 
Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kom precis ihåg att jag tidigt i somras skrev ett inlägg om "öl-tråd" men det blev ju inget just då med det. Ska vi göra ett nytt försök att samlas ett Sporthoj.com-gäng och svalka strupen med gyllene dryck?

Folk är dåliga på att titta in i tråden.

jag ska aldrig dricka alkohol igen...

*edit: Crazy-Rider det kan nog vart mig du sett med braap tröja, inte sett någon annan som har sån på motard. Nu väntar ja på att isen skall lägga sig, sen blir det isåka!

Ska du vänta så länge?
Ut i skogen o brumma för fasen.
Men säg till i vinter så sladdar vi is :D
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Absolut Norman! jag var inne på att köpa en ren enduro istället, men jag vet inte... Vilka sjöar brukar det åkas på? Jag har bara testat Lången utanför hovsta förra året, där håller ju alla till så det blir ju sönderkört direkt! :gnissla
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Absolut Norman! jag var inne på att köpa en ren enduro istället, men jag vet inte... Vilka sjöar brukar det åkas på? Jag har bara testat Lången utanför hovsta förra året, där håller ju alla till så det blir ju sönderkört direkt! :gnissla

Vet faktiskt inte riktigt vart man kör här i Örebro.
Mest hållt till i Karlskoga.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hjälmaren (sök "uddgarn, örebro") eller skjutfältet (sök "Axsjöfallet, Örebro" så ligger sjön kanske 1km västerut) beroende på var det fryser först och vem som plogar.
 
Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Kanoners, du blir väl me ut i vinter va?

Som vanligt så mycket det går :tummenupp
Vad det i slutändan betyder vet jag inte. Men nu när frugan fått en 250 med dubb och grabben lämpar sig lite bättre att vara med farmor längre stunder ökar chanserna att komma ut. Den som har lever får se. :)

Nu när 570n fortfarande står otvättad kvar i bussen efter GGN känns isåka jäkligt lockande iaf :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Som vanligt så mycket det går :tummenupp
Vad det i slutändan betyder vet jag inte. Men nu när frugan fått en 250 med dubb och grabben lämpar sig lite bättre att vara med farmor längre stunder ökar chanserna att komma ut. Den som har lever får se. :)

Nu när 570n fortfarande står otvättad kvar i bussen efter GGN känns isåka jäkligt lockande iaf :D

Härligt.

Hah, ja fan va gött om all smuts kunde smälta bort som de gör på vintern :D
 

Ankovic

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Årets första repa är genomförd:) lite småkallt och däcken var som järnhjul...

Ge mig sommar nu!
 

Ankovic

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2009
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z1000 -09
Äh va fan, vintersäsongen har ju inte ens satt igång än, ge mig lite sköna isar att köra på.

ähh, vafan...en annan är ju bara utrustad med pilot 3 däck och en jävla massa plast. Nog för att det är bra grepp när det är blött men is vetefan;)
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Äh va fan, vintersäsongen har ju inte ens satt igång än, ge mig lite sköna isar att köra på.


Tjena, vart kör man is i närheten av kga? Såg i en annan tråd att du åkt på sjön i dag, en annan är ju också sugen på att testa!
/ Robin
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tjena, vart kör man is i närheten av kga? Såg i en annan tråd att du åkt på sjön i dag, en annan är ju också sugen på att testa!
/ Robin

Lilla tjärnen precis vid idrottsplatsen strax innan Storfors brukar de köras vid vet jag.
Vi va uppe vid nån liten sjö i Kilsbergen, va den heter kommer ja inte ihåg :D
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Lilla tjärnen precis vid idrottsplatsen strax innan Storfors brukar de köras vid vet jag.
Vi va uppe vid nån liten sjö i Kilsbergen, va den heter kommer ja inte ihåg :D

okej, jag är med på vart du menar! Antar att dom plogar upp bana där då? Vet du om vem som helst får köra där? Riktigt sugen på att köra lite is!

/ Robin
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
okej, jag är med på vart du menar! Antar att dom plogar upp bana där då? Vet du om vem som helst får köra där? Riktigt sugen på att köra lite is!

/ Robin
Brukar va allt möjligt folk som kör där, dock mest bilar men de går ju bra ändå.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Hur ser det ut med isarna i länet? Var kan man köra? Med tanke på hur vädret varit den senaste tiden kan det inte vara många sjöar med hållbar is?
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top