Örebro/Karlskoga

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Någon som kör CBR600 eller 1000RR?
Rota lite i lådorna o hitta täckbrickor för backspeglarna, svarta med "RR" inprintat.
Kanske nån som är sugen att köpa för ett par tior?
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Jag är ju ledig må, ti, fr, lö den veckan så det borde man ju. Hur funkar det där?


Så här funkar det. Man åker till Gelleråsen på morgonen, anmäler sej när det öppnar kl 8 tror ja det är. Sen köra man i omgångar, 5 gånger tror ja man får köra, kostar 400kr(om dom inte höjt priset sen förra året).
Allt glas måste vara tejpat(silvertejp typ), så om vi kör hoj dit kan de ju vara bra att ha med sej lite så man kan fixa innan vi besiktar hojarna vid banan. :)
 

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Ons kan jag inte och just nu ser ju prognosen illavarslande ut för må-tis.

Vi får spana lite väder i helgen, kan ju ändra sej om man har tur.
Dock beställde ja nytt däck igår kväll på däckonline, fick mail idag om att ja eventuellt inte får det förens på tisdag nästa vecka, och då blir de tyvärr tajt om tid för mej med :(
Får väl se till slutet av veckan...
 
Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
är dom stenhårda på avgasljud på bikeweek? Grymt sugen på att åka dit en sväng, men är för lat för att meckla på orginalsystemet... Appråpå avgasljud, JÄVLAR vad porrigt nya r1:an låter med lite andra burkar, såg en på stan idag när ja puttra runt med husan, var det Darth Väder måhända?
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
I dag så var det rätt många hojar dom brölade rätt friskt. Tror nog att det bara är att köra i morgon också.
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Jag har samma problem som Hultqvist. Hur hårda är dom igentligen på Bikeweek?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Inte så överdrivet hårda, men man behöver ju inte ligga på maxvarv hela tiden faktiskt.
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
De är inte hårda alls.
Det är ju RR träning efteråt och twinnarna brölade ordentligt hela dagen. Var inte oroliga.
Idag var det bra väder, tom för varmt. Grym körning hela dagen om än lite väl mycket folk.

Hojta till imorgon om ni kommer dit. Jag kör en svart CBR 600 F med text i guld. Kommer köra i grupp 3.
 

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
Står en R1, dumpad vid lek och buslandet, satt något gult band på den, så om ni blivit av med en hoj eller kan tänkas veta vems den är så fanns den stående vid lek och buslandet runt 15 idag.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Akta er för den där jävla Darth Väder. Han är fan sjuk i hövve!! :tummenupp Ses ute på vägarna förfan! :tuttar
 

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Det blev en kort säsong för mig i år och är ytterligare en i statistiken.
Det tog tvärstopp i sidan på en bil för lite över två veckor sedan i Fagersta. Bilisten gjorde ett val och körde ut mitt framför mig när jag kom körandes på huvudled. Han bara tänka nu smäller det och sen flög jag som stålmannen genom luften, resten gjorde gravitationen. Jag är glad att jag inte ruckat på säkerheten och hade alla skyddskläder på mig. Läkarna säger att jag hade änglavakt, det får jag nog skriva under på!
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det blev en kort säsong för mig i år och är ytterligare en i statistiken.
Det tog tvärstopp i sidan på en bil för lite över två veckor sedan i Fagersta. Bilisten gjorde ett val och körde ut mitt framför mig när jag kom körandes på huvudled. Han bara tänka nu smäller det och sen flög jag som stålmannen genom luften, resten gjorde gravitationen. Jag är glad att jag inte ruckat på säkerheten och hade alla skyddskläder på mig. Läkarna säger att jag hade änglavakt, det får jag nog skriva under på!

Fy fan, tur det gick hyffsat bra då, det är fan säkrare i 100 blås ett par decimeter från träd än ute på gatan iaf, träden står kvar på samma plats hela tiden åtminstone.
 

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
bra att du klarade dig zalabim! Men säsongen är väll inte över? Du har ju en husaberg också?

Sant! Jag ska upp i den sadeln så fort jag är körduglig. Vilket tyvärr lär dröja X antal månader. Fördelen är väll att vänster smalben lär jag ju aldrig mer bryta då dom spikat ner en benmärgsspik från strax under knät till strax ovanför fotleden. Det borde ju hålla för framtiden!!:D
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top