Öppet sportluftfilter ZX6R

A6lex

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2012
Hoj
Kawasaki ZX9R -94
Sitter och funderar lite på hur jag ska få dit luftfiltrena direkt på förgasarna :gnissla
Det är tänka att 4st UNI filter ska ersätta originalburken.
Image.jpg

Är det någon innan som gjort detta som kan komma med tips?
Har skissat en "addapterplatta" som är tänkt att det ska svetsas ett rör på samt kanaler från röret ner till alla hål (vakumstyrningen och jetmunstycken).
addapterplatta model 1-001.jpg

Tack på förhand

Är det originalförgasarna så tänk om. CV förgasare och lösa filter är en usel kombo. Ger allehanda spök med bestyckning och gång. Vill du absolut ha öppna filter köp trottelförgasare när du ändå är igång. Sparar många grå hår...

Det blir ombestyckning av förgasarna :) men kanske inte hjälper? Nått förslag på vilka som skulle passa på en ZX6R 99?

Edit:
Såg vad du skrev i en annan tråd om Mikuni RS förgasare, tror du att RS40 flatslide till GSXR skulle passa bra?

Last edited:
De är för stora om du kör standard. Med portad topp och värre kammar skulle de nog kunna funka. Men det är mest en massa pengar i sjön. Vill du ha mer effekt, köp en Zx9. Det är ungefär samma hoj men med 40% mer effekt.

Ja äger redan en ZX9R ;) anledningen till att jag vill ha öppet filter är att den ska sitta på en crosskart och då känns det onödigt stort med hela luftboxen+att det för tillfället inte finns nått filter till den :/

Jaha, ja då var det ju lite annorlunda. Men som Boris säger så ska du inte köra med lösa filter på CV-förgasare om du inte vill ha en massa problem. Flatslide funkar ju bra med lösa filter men är rätt mycket dyrare än att köpa en luftfilterbox och skruva på. Och du lär ju inte behöva dom extra hästarna på en crosskart :D

Just nu håller vi på och bygger ett grenrör till turbo och ska sänka kompressionen och läste att CV förgasare är bäst då! Så blir nog inga lösa filter ändå! Men tack ändå alla! Alltid har man nått att lära sig :)

Just nu håller vi på och bygger ett grenrör till turbo och ska sänka kompressionen och läste att CV förgasare är bäst då! Så blir nog inga lösa filter ändå! Men tack ändå alla! Alltid har man nått att lära sig :)

Jupp för turbo är det CV förgasare som är da shit om inte sprut är aktuellt.

Tyvärr så är inte el min starka sida när de gäller motorer! Så håller mig till hedliga förgasare!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti