"Öppet brev" till MC-varuhuset i Stockholm...

Status
Ej öppen för fler svar.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Vafan är detta!?
Över 4200 visningar och 60 inlägg! Bara för att någon säljare inte gick fram till en kille och frågade om han behövde hjälp när han tittade på mc dojor?
Har ni ställt av hojarna eller sålt dom?
Det är högsäsong nu!
Ut och kör för fan istället för att hålla på och smutsa ner alla företag som finns kvar.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag tror TS mest syftar på beteendet att man aktivt måste avbryta för att få attention?
Även ifall ingen kastar sig runt halsen på en när man glider in så ska det på något sätt räcka att närma sig för att man ska känna sig sedd.

Och jag har faktiskt fått spontanhjälp på ICA, snubben tyckte jag såg uppgiven ut.
Varan var slut på hyllan, den blev påfylld när han först också misslyckades hitta det jag var ute efter.
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Vafan är detta!?
Över 4200 visningar och 60 inlägg! Bara för att någon säljare inte gick fram till en kille och frågade om han behövde hjälp när han tittade på mc dojor?
Har ni ställt av hojarna eller sålt dom?
Det är högsäsong nu!
Ut och kör för fan istället för att hålla på och smutsa ner alla företag som finns kvar.

Smutsa ner? Förklara gärna med substans.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag åker alltid och provar o klämmer i fysiska butiker. Om personalen då är trevlig och prispressar så köper jag. Annars åker jag hem o beställer saken över nätet från utlandet.
OK? Så sensmoralen är att Du väljer att utnyttja deras tjänst att erbjuda läge och fysisk vara med möjlighet att känna, klämma och prova ut varan? Därutöver ska de alltså erbjuda "trevlighet" och villighet att pruta för att få ersättning för bl a den tjänst Du redan åtnjutit? I min värld köper man om man redan provat ut varan - priset är ju tydligt angivet och eventuell prutning av pris därmed en bonus. Sedan vet i alla fall jag oftast vilken prutning jag kan förvänta mig i de butiker jag besöker.

Personligen köper jag alltid om jag får hjälp att prova ut utrustning eller vara och det finns något som passar. Handlar jag på webben chansar jag på storlek och passform. Vi bör vara rädda om våra handlare och se till att lägga några affärer där varje säsong.

Den bästa säljaren är den som frågar om jag behöver hjälp men accepterar att jag gärna tittar själv och erbjuder sig att hjälpa till om jag funderar över något. Och som sedan finns i närheten om jag "fastnar" i någon hylla och börjat vrida och vända på någon vara. Får jag inte hjälp när jag ber om det lämnar jag helt enkelt butiken med ogjort ärende och besöker nästa. Livet är för kort för att orka tvinga på upptagna människor mina affärer.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Smutsa ner? Förklara gärna med substans.

Jag skulle gärna förklara för dig men jag tror inte att det skulle gå in med tanke på din avatar.
Hela poängen med TS trådstart är ju att smutskasta MC-Varuhuset.
Jag har själv handlat av dom och kommer aldrig någonsin att handla där igen, men det var inte pga dålig service, servicen var bra. Det är pga nåt helt annat men det vill jag inte skriva på forumet.
Så med andra ord, jag tycker inte att servicen är dålig på mc-varuhuset.
 

ufferos

Medlem
Gick med
17 Jul 2005
Ort
I garaget
Hoj
RG500
Men Herreguuud......!!!!
Du är "exekutivt" lagd"??!!! Då hade du väl varit handlings kraftig nog och frågat om du behöver hjälp!!
Tycker själv det är skönt att titta ifred innan någos säljare hoppar på mig. Är det något jag undrar över har jag stake nog att våga fråga!
Känns mer som du är sur på MC-Varuhuset för något helt annat....
Mvh Uffe
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Jag skulle gärna förklara för dig men jag tror inte att det skulle gå in med tanke på din avatar.
Hela poängen med TS trådstart är ju att smutskasta MC-Varuhuset.
Jag har själv handlat av dom och kommer aldrig någonsin att handla där igen, men det var inte pga dålig service, servicen var bra. Det är pga nåt helt annat men det vill jag inte skriva på forumet.
Så med andra ord, jag tycker inte att servicen är dålig på mc-varuhuset.

Det skulle inte gå med tanke på min avatar? Ok, för att? Vad säger jag bara har en hoj? Har haft mer än 50 hojar sen 1995 och av i princip alla märken. Löjlig replik.....
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Är det ungefär här någonstans urspårning kommer eller? :näsblod
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Jag skulle gärna förklara för dig men jag tror inte att det skulle gå in med tanke på din avatar.
Hela poängen med TS trådstart är ju att smutskasta MC-Varuhuset.
Jag har själv handlat av dom och kommer aldrig någonsin att handla där igen, men det var inte pga dålig service, servicen var bra. Det är pga nåt helt annat men det vill jag inte skriva på forumet.
Så med andra ord, jag tycker inte att servicen är dålig på mc-varuhuset.

Tur att jag inte har nån avatar, fast när jag tänker efter så är det kanske en nackdel också? :confused: :tungan

Du kommer själv aldrig att handla igen av MC-Varuhuset men du vill inte säga
varför, TS skriver ett öppet brev på ett forum för sporthojar(och andra) till
företaget ifråga över hur ointresserad personalen var av han som kund och
då är det nåt fel på TS?

MC-branchen har pratat en hel del om hur man skall möta konkurrensen mot
internetförsäljningen och eftersom man har svårt att möta den med priset eller
lagervolym så har man bara ett enda val.

Fantastisk service och ett fantastiskt bemötande,
finns ju bara dom möjligheterna kvar.

Tycker att det är märkligt att ingen från företaget har svarat något i
tråden ännu, ypperlig möjlighet att få en positiv reaktion på en negativ kritik.

"Tråkigt att du upplevde dig ovälkommen i våran butik, vi skall gå
igenom detta imorgon för så här skall det inte vara. Lämna gärna namn
och telefonnummer om du vill i ett PM så skall vi se om vi inte kan ordna
något som kan göra att du kan tänka dig att framöver handla hos oss
trots din negativa upplevelse av oss när du besökte oss denna gång"
 
Last edited:

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Förlåt men jag var bara tvungen!:hihi
Har alltid sagt att jag åker hellre buss än Hyosung.
Inget personligt mot dig :krama

Beror nog mest på förutfattade meningar och okunskap om märket. Jag brukar säga de som "vet mest" om ett märke är oftast de som vara sett dem på bild......
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Beror nog mest på förutfattade meningar och okunskap om märket. Jag brukar säga de som "vet mest" om ett märke är oftast de som vara sett dem på bild......

Inte för att låta dum nu, har Hyosung någon mc på över 650cc?
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Beror nog mest på förutfattade meningar och okunskap om märket. Jag brukar säga de som "vet mest" om ett märke är oftast de som vara sett dem på bild......

Gillar att en fabriksny GT 650 RC kostar 55k :) :tummenupp kanske skulle kika på en när det är dags att utöka parken :)
 

MJ_

Gillar udda hojar.
Gick med
29 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
För många att räkna upp
Inte för att låta dum nu, har Hyosung någon mc på över 650cc?

Ja på 674cc :crash

Heter ST7, baserat på att allt över 650cc i Asien har mer än dubbel inköpsskatt så har det inte varit prio. Beror inte på att man inte kan. ST7 är för USA, EU och Australien mest.

- - - Updated - - -

Gillar att en fabriksny GT 650 RC kostar 55k :) :tummenupp kanske skulle kika på en när det är dags att utöka parken :)

Vänta till Euro-4 modellerna kommer, kanske GD450 är klar för release då.
 

Bullen3000

Ny medlem
Gick med
29 May 2017
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
OK? Så sensmoralen är att Du väljer att utnyttja deras tjänst att erbjuda läge och fysisk vara med möjlighet att känna, klämma och prova ut varan? Därutöver ska de alltså erbjuda "trevlighet" och villighet att pruta för att få ersättning för bl a den tjänst Du redan åtnjutit? I min värld köper man om man redan provat ut varan - priset är ju tydligt angivet och eventuell prutning av pris därmed en bonus. Sedan vet i alla fall jag oftast vilken prutning jag kan förvänta mig i de butiker jag besöker.

Personligen köper jag alltid om jag får hjälp att prova ut utrustning eller vara och det finns något som passar. Handlar jag på webben chansar jag på storlek och passform. Vi bör vara rädda om våra handlare och se till att lägga några affärer där varje säsong.

Den bästa säljaren är den som frågar om jag behöver hjälp men accepterar att jag gärna tittar själv och erbjuder sig att hjälpa till om jag funderar över något. Och som sedan finns i närheten om jag "fastnar" i någon hylla och börjat vrida och vända på någon vara. Får jag inte hjälp när jag ber om det lämnar jag helt enkelt butiken med ogjort ärende och besöker nästa. Livet är för kort för att orka tvinga på upptagna människor mina affärer.

Konkurrens är bara nyttigt. De ska känna att de inte är ensamma på marknaden
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag tycker att MC-varuhuset är toppen! Jag har fått förstklassig hjälp både på klädavdelningen, reservdelsavdelningen och hojavdelningen.
När jag skulle provköra ny hoj och ville veta hur lång tid jag hade på mig innan jag skulle lämna tillbaka den sa säljaren att jag skulle vara tillbaka innan dom stänger bara och att Bogan var en bra väg att provköra på.
Hos andra handlare har jag fått typ 15-20 min att provköra på och det är inte tillräckligt lång tid för att jag ska hinna bilda mig en uppfattning.

Håller med om att dom yngre förmågorna på klädavdelningen behöver lära sig att vara mer alerta på kunder som behöver hjälp men personligen har jag fått så mycket bra hjälp (och ibland bra rabatter) att jag är beredd att förlåta dom för rätt mycket.
Dessutom är många (de flesta?) av dom passionerade hojåkare.

Trist att du inte fick det bemötandet du hade önskat TS.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top