Öppet brev från Cralle, postat i MCERR

Nyteknik skrev:
Varför inte ge Sköld en chans att bemöta alla frågor?

Har han inte det? Det är väl bara att svara. Cralles brev fanns både här och på MCERR (vilket SVEMO-folk läst tidigare) och jag är jättenyfiken på att se hur han svarar..... Peter, var är du??
 
Axxexs skrev:
Vad skulle tala emot att tex en "Ten Kate Superstock" inte skulle kunna kosta ca 30.000 euro om dom kommer tillverka sånna?

Kanske inte nästa år men året efter? Då är man ju tillbaka där man lämnade Supersport. Är toppen, tändning, kylare och växellådan i stora drag som skiljer klasserna åt. För att toppförarna kommer att göra det yttersta för att ha bästa hojen och leta sig till dom bästa bitarna som man kommer över och som man får ha. Och dom betalar gärna för att vara snabbast.



Destu mer lockande att tjuvtrimma om det inte förväntas att någon kommer göra det! Och kan man ta ut 10 hästar till utan att nån märker det så är det kanske ännu mer lockande? Har man tjuvtrimmat i Supersport så vågar man nog göra det i andra klasser med.


Att det går att fuska tvivlar nog ingen på men eftersom dagens tusen kubikare har ca 160 hk på bakhjulet finns inte så många som hanterar dem istd utförande så varför trimma och kanske få en ännu mer svår kontrollerad motorcykel
 
Jag har läst saker som Cralle skrivit tidigare på sin sajt och han verkar vara en person som skriver sånt själv vilket får en att undra lite över brevet i början av den här tråden. Något mer svårtläst får man leta efter. Vore kul om Cralle kunde bekräfta att det är hans brev.

Som en av de åskadare/tittare som ska gilla det ni gör på banorna hoppas jag verkligen att de som bestämmer väljer att satsa vidare på en klass ihop med STCC. De vet onekligen hur en slipsten ska dras och det är bara att tacka och ta emot och hänga på tåget!

SM/NM eller vad det nu heter är totalt ointressant för den stora massan i dagsläget, det är bara de som kör och de närmast sörjande som bryr sig. Mao skulle en 1000 cc klass ihop med STCC ha väldigt liten betydelse för övriga mästerskap.

Ju mer uppmärksamhet den klass som kör ihop med STCC får ju intressantare blir de övriga mästerskapen. Jämför gärna med tex friidrotten där våra svenska idoler har fått klubbarna att tvingas neka barn att börja för att det inte finns plats. Detsamma hände väl när grabbarna i fotboll grävde brons i USA.

Sluta tjafsa och se till att få en billig och publikvänlig klass ihop med STCC!
 
Bosco skrev:
Hmmm, 600 standard heter väl en ny klass där förarna klagar på kostnaden....

VEM klagar??? Berätta, jag är nyfiken på vem du syftar på. Det är ju billigaste klassen!! I alla fall en av de billigaste.
 
musse skrev:
Svar:
1. Peter Sköld (Mr gefaniminNSB) :arsele
2. Kolla med dito. Kanske gillar han din idé, kanske inte hehe!! :fatta!

Är det så??? Kanske man skulle ringa SVEMO???
Hmmmmm.....
 
sandstream skrev:
Jag har läst saker som Cralle skrivit tidigare på sin sajt och han verkar vara en person som skriver sånt själv vilket får en att undra lite över brevet i början av den här tråden. Något mer svårtläst får man leta efter. Vore kul om Cralle kunde bekräfta att det är hans brev.

Som en av de åskadare/tittare som ska gilla det ni gör på banorna hoppas jag verkligen att de som bestämmer väljer att satsa vidare på en klass ihop med STCC. De vet onekligen hur en slipsten ska dras och det är bara att tacka och ta emot och hänga på tåget!

SM/NM eller vad det nu heter är totalt ointressant för den stora massan i dagsläget, det är bara de som kör och de närmast sörjande som bryr sig. Mao skulle en 1000 cc klass ihop med STCC ha väldigt liten betydelse för övriga mästerskap.

Ju mer uppmärksamhet den klass som kör ihop med STCC får ju intressantare blir de övriga mästerskapen. Jämför gärna med tex friidrotten där våra svenska idoler har fått klubbarna att tvingas neka barn att börja för att det inte finns plats. Detsamma hände väl när grabbarna i fotboll grävde brons i USA.

Sluta tjafsa och se till att få en billig och publikvänlig klass ihop med STCC!

Bra sagt!!!
 
Bj.O.rn skrev:
vad menar du? I stor kan man säga att svemo sanktionerar tävlingar, utdelar licenser, ordnar funktionärskurser och sköter annat administrativt, resten ligger på klubbarna och de aktiva.. Vad gör svenska fotbollsförbundet för allsvenskan, eller för den delen division 2?

Det är en och samma sport för den delen.. viidec å so är inte olika sporter..

/B

Jag syftar på allt SVEMO gör. Tex MX, enduro osv också. Mest hör man skit men jag kan inte säga att svemo talat om för mig vad jag får för pengarna (förutom IB).
 
sandstream skrev:
Jag har läst saker som Cralle skrivit tidigare på sin sajt och han verkar vara en person som skriver sånt själv vilket får en att undra lite över brevet i början av den här tråden. Något mer svårtläst får man leta efter. Vore kul om Cralle kunde bekräfta att det är hans brev.
Det är från Cralle. Fick själv ett mail av honom, där han skrev exakt samma
sak.

sandstream skrev:
Sluta tjafsa och se till att få en billig och publikvänlig klass ihop med STCC!
:Bugar :Bugar Helt rätt!!
 
magnus_moss skrev:
VEM klagar??? Berätta, jag är nyfiken på vem du syftar på. Det är ju billigaste klassen!! I alla fall en av de billigaste.

Ja, det undrar jag också. Klart en av de billigaste klasserna som finns idag.
 
sandstream skrev:
Jag har läst saker som Cralle skrivit tidigare på sin sajt och han verkar vara en person som skriver sånt själv vilket får en att undra lite över brevet i början av den här tråden. Något mer svårtläst får man leta efter. Vore kul om Cralle kunde bekräfta att det är hans brev.

Som en av de åskadare/tittare som ska gilla det ni gör på banorna hoppas jag verkligen att de som bestämmer väljer att satsa vidare på en klass ihop med STCC. De vet onekligen hur en slipsten ska dras och det är bara att tacka och ta emot och hänga på tåget!

SM/NM eller vad det nu heter är totalt ointressant för den stora massan i dagsläget, det är bara de som kör och de närmast sörjande som bryr sig. Mao skulle en 1000 cc klass ihop med STCC ha väldigt liten betydelse för övriga mästerskap.

Ju mer uppmärksamhet den klass som kör ihop med STCC får ju intressantare blir de övriga mästerskapen. Jämför gärna med tex friidrotten där våra svenska idoler har fått klubbarna att tvingas neka barn att börja för att det inte finns plats. Detsamma hände väl när grabbarna i fotboll grävde brons i USA.

Sluta tjafsa och se till att få en billig och publikvänlig klass ihop med STCC!

Bra sagt! Och om detta gör att NSB försvinner så måste väl det bero på att det är för få som tycker det är värt alla pengarna att köra den klassen... Eller?
 
sandstream skrev:
SM/NM eller vad det nu heter är totalt ointressant för den stora massan i dagsläget, det är bara de som kör och de närmast sörjande som bryr sig. Mao skulle en 1000 cc klass ihop med STCC ha väldigt liten betydelse för övriga mästerskap.

Det är nog så det är, folk går på STCC för att titta på bilar. Skulle Veidec hoppa tillbaka och köra tillsammans med oss andra så hade inte en käft brytt sig.
 
Kul att i princip ingen i denna tråden var i Kga för att besöka det närmaste vi kommer en RR-riksdag idag.
Bottom line: Man ändrar inte klasser så radikalt från ett år till ett annat. Dels slår det mot de få Veidec som inte vill/har råd att skaffa en helt ny maskinuppsättning till nästa år. Del slår det mot de som idag kör NSB i SM som måste välja att antingen köra Veidec eller byta klass. Åtminstone om Veidec vill ha SM-status vilket de verkar vilja ha. Så även om beslutet tas nu så lär ingenting hända innan 2006. Helt rätt tycker jag då jag själv gärna vill ha en säsongs förvarning innan den klass jag kör läggs ner eller ändras.
 
Johan skrev:
Kul att i princip ingen i denna tråden var i Kga för att besöka det närmaste vi kommer en RR-riksdag idag.
Bottom line: Man ändrar inte klasser så radikalt från ett år till ett annat. Dels slår det mot de få Veidec som inte vill/har råd att skaffa en helt ny maskinuppsättning till nästa år. Del slår det mot de som idag kör NSB i SM som måste välja att antingen köra Veidec eller byta klass. Åtminstone om Veidec vill ha SM-status vilket de verkar vilja ha. Så även om beslutet tas nu så lär ingenting hända innan 2006. Helt rätt tycker jag då jag själv gärna vill ha en säsongs förvarning innan den klass jag kör läggs ner eller ändras.
Tycker inte att de behöver lägga ner NSB. Supersport SM i Veidec
kan istället försvinna och bli Superstock. Svårare än så är det inte. Speciellt
inte med tanke på att i princip alla Veidecförare är för ett byte till Standard
1000 eller vad det nu skall kallas. NSB i SM som vanligt, och Superstock/Standard 1000 i Veidec. Då får ju Sköld fortsätta med sitt NSB
och de som vill köra Standard 1000 får det om de vill.
 
Bennybåge skrev:
Tycker inte att de behöver lägga ner NSB. Supersport SM i Veidec
kan istället försvinna och bli Superstock. Svårare än så är det inte. Speciellt
inte med tanke på att i princip alla Veidecförare är för ett byte till Standard
1000 eller vad det nu skall kallas. NSB i SM som vanligt, och Superstock/Standard 1000 i Veidec. Då får ju Sköld fortsätta med sitt NSB
och de som vill köra Standard 1000 får det om de vill.
Nope svårare är det egentligen inte. Men att kasta in superstock/Stocksport nu är lite väl sent. Det scenario du beskriver är ingen omöjlighet redan till 2006 om man bestämmer sig nu.
 
Johan skrev:
Helt rätt tycker jag då jag själv gärna vill ha en säsongs förvarning innan den klass jag kör läggs ner eller ändras.
Det har jag full förståelse för och här har ju någon brustit i planeringen inför kommande säsonger (för några år sedan).

Jag tror att man måste se till RR-sportens bästa och det är att synas så mycket som möjligt i media för att få mer intresse från sponsorer osv.
Då spelar det ingen roll vilket mästerskap det körs om ihop med STCC.

Några kör NSB i SM och de andra kör VSB (Veidiec SuperBike) så kan vi ha två mästare i två olika klasser och alla är glada och nöjda :)
 
Bennybåge skrev:
.....
Speciellt inte med tanke på att i princip alla Veidecförare är för ett byte till Standard 1000 eller vad det nu skall kallas.
....


Med tanke på att förarna som ska köra hos STCC har två förslag och det ena innebär att man måste köra Honda, Yamaha eller Ducati om man vill ha stöd från importör och då få köra utan tv-bevakning så är det självklart att alla förarna väljer det andra allternativet?
 
Axxexs --> Du får gärna utveckla det där om två förslag för oss osm inte är lika insatta.
 
Bennybåge skrev:
Precis vad jag tänkte.... fatta ingenting...


Sorry!

Om VEIDEC ska förlänga sitt avtal så innebär det att VEIDEC i så fall vill att det ska köras med 1000cc. Blir det inte det så blir det inga pengar till tv-sändning av klassen!

Dessutom har Suzuki och Kawasaki sagt att man är inte intresserade av att fortsätta med 600cc.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top