Öppenkörning

Riders

Guest
ÖPPEN KÖRNING 31 JULI 2009 Fredag
Riders, Do or die...

Samling: Statoil märsta rondellen
Tid: 20oo (med körklara hojar)
Avfärd: 20.20
Mål: Stockholm city och kolla på cruisingen
Tempo: Sedvanligt Riders tempo! "Vad innebär det?"
 
Last edited:

Riders

Guest
På lördag har The Voice, radio kanalen, fest i kungsträdgården. Jag har inte koll på alla artister men det känns som en skön lördags aktivitet.
Jag kommer åka in (Dr Bus) och är det fler som vill med och strosa bland på tok för mycke folk på en och samma plats så är ni mer än välkomna!

Samling 13oo märsta statoil
Avfärd 13.15 prick, som vanligt... kom med tankade hojar och startklara för körning!

mer information om festen http://www.thevoice.se/voice-09
mer infomation om åkningen http://www.hagis.nu/riders/index.htm
 

Riders

Guest
Lördag 15 augusti, Mälaren runt (baklänges) hihi...

Detta är den sedvanliga starten...

1.Start: Lördag 15 augusti kl. 11.00.
Plats: Pampashuset (f.d. Arbetsmiljöverket), Ekelundsvägen 12-20 i Solna. Kom i god tid

mmmm right...

Detta är våran...
Samling: Lördag den 15 augusti kl. 10.30.
Kopplingen släpps: 11.00.
Plats: Donken, väsby.

Men vi åker inte samma håll som "alla andra" Vi åker givetvis åt motsatt håll! På så vis kan vi hålle vårat eget Riders tempo bäst vi vill Har du inte åkt med oss förut så rekommenderar vi dig inte att göra din premier denna gång! huzy

Se till att hojen är fulltankad och lufttrycket kollat och att frukosten är avklarad kl 11.00!
 

Riders

Guest
Stort tack till alla som var med denna underbara lördag. Riders och Game Over mfl. :yoparty
 

Riders

Guest
Onsdagskörning, members only.
Information på forumet, våran stängda tråd!!!!!
 

Riders

Guest
Körning i morgon Tisdag, öppen i Riders tempo!
Samling 18.00 Parkeringen Pubb bryggeriet, märsta.
Avfärd 18.15, kom körklar! Dvs fulltankad hoj, däcktrycken kollade, middagen svald och utskiten osv... för 18.15 släpper vi upp kopplingarna!
 

Riders

Guest
Fredag 28e augusti: Öppenkörning
Samling, Pub Bryggeriet Märsta centrum. (samma som förut)
Tid, 18.15
Avfärd, 18.30
Åter, det visar sig
Vart, planlöst körande på norra sidan!
Vi kommer filma, Ja

Lördag 29e augusti: Öppenkörning
Samling, Pub Bryggeriet Märsta centrum. (samma som förut)
Tid, 12.00
Avfärd, 12.15
Åter, det visar sig
Vart, planlöst körande i Uppland!
Vi kommer filma, Ja

Söndag 30e augusti: ½sluten körning, inbjudan krävs
Samling, Pub Bryggeriet Märsta centrum. (samma som förut)
Tid, Riders, se forumet, Game Over, ring Hagis
Avfärd,
Åter, det visar sig
Vart, planlöst körande i Uppland!
Vi kommer filma, Ja det + att vi får köra ihop oss ännu mer inför nästa säsong:D

Kom... ja vid detta laget vet ni väll redan! Tankade, middagen svald & utskiten o.s.v

Är det din första gång du åker med oss i pack läs detta först!
 

Riders

Guest
Ride in peace vår käre vän och broder! Humungus, du är älskad och saknad...

"Riders event"

Datum:
4 september

Samling/avfärd:
19oo / 19.xx

Samlingsplats:
Mc donalds väsby

Vår vän och broder har hastigt tagits ifrån oss! Vi kommer samlas i väsby kl 19för en gemensam kortege till platsen.

Ride in peace Humungus, vi saknar dig enormt mycket!

Riders, Do or die...
 

Bifogat

  • humungus.jpg
    humungus.jpg
    76.8 KB · Visningar: 129

Riders

Guest
Det är en dödsvaka så nej det blir inte gasa helvete, inte för mig i alla fall! Vad som händer efter får vi se!
 

Riders

Guest
Våran vän är borta. En kamrat, en bror, en vän, en nära släkting och en underbar person! Idag mår många av oss inget vidare, chocken har lagt sig och verkligheten infinner sig. Det finns ingen rättvisa tyvärr. Vi vet inte mycke mer än att fråga varför, vi har få svar men vi har en gemensam kärlek till dig. Du är enormt saknad bland inte bara våra led men även bland dom leden som inte kör hoj! Jag vet inte om jag ska skriva är eller var. För mig är du fortfarande här, du lever i våra tankar och det räcker för mig!

Personligen så är du en underbar person, du har alltid haft en minut över när man har ringt. Samtidigt som du kombinerat mc världen med din privata värld med din familj by blood! Dessa två världar är på väg att mötas i en harmoni där vi kan utbyta information som hjälper oss på vägen mot en harmonisk vardag igen!

Det går upp och ner i känslorna för oss alla, ena sekunden kan vi skratta med dig och dom minnen du lämnat oss, för att nästa bryta ihop i tårar och man känner sig så totalt hjälplös! Men vi håller ihop, precis som du förmodligen velat.

Men min vän och broder, hjälp oss på vägen, för den är allt annat än bra just nu för många av oss! Det finns så många frågor men så få svar och nej det är allt annat än rättvist! Vi håller ihop och har tröst av varandra men just nu är det inte samma sak utan dig! Från hjärtat, det är ett rent och skärt helvete! Jag saknar dig så enormt och jag vet att jag har 8 till bakom mig som känner samma sak! Det är bara vårat led, sen är det alla andra som saknar dig!

Det är overkligt, det är smärtsamt och det allt annat än rättvist. Men du har mitt ord på att jag ska göra vad jag kan för att hålla "familjen" i ett fällt! För hur det än är så tror jag inte du hade velat något annat! Du är en av oss på ett sätt som få får möjligheten till att vara men samtidigt är du en del av dina andra annhörigas vardag, på ett sätt vi inte kan vara! Dessa två världar ska nu mötas och det kommer gå bra, det vet du!

Jag saknar dig bara så jävla mycke, jag ser dig överallt och jag hör dina kommentarer varenda dag!

Jag saknar dig...
 
Last edited:

Riders

Guest
Riders bjuder in allmänheten och givetvis våra vänner till fest den 2a oktober på pub bryggeriet!
Det kommer vara liveband och dj och ev har vi lite annat roligt på gång under kvällen.
Detta är en hojfest men givetvis är alla välkomna!

Inget inträde och vi sparkar igång från kl 21oo men är på plats under så gott som hela dagen!

För mer exakt information och länkar till bandet m.m. besök våran hemsida www.hagis.nu (gå sen in på Riders, Do or die...) informationen kommer finnas tillgänglig from måndag vecka 38...

frågor, ring Kermit (Hagis) eller kontakta oss på facebook (Riders Stockholm)

http://www.youtube.com/watch?v=tigXuox3Qbo
 

Riders

Guest
24 september, kortege

Torsdagen den 24e september kl 13oo hålls begravningen för vår kamrat.

12oo: Vi samlas märsta centrum parkeringen, som så många andra gånger
Senast 12.20: lämnar vi centrum och tar ett varv i lugnt tempo tills vi kommer ut till kyrkan. Denna vända får max ta 20 min men det ska vi hinna!

Välkomna
 

Riders

Guest
Riders tackar för i år och vi passar på att tacka alla er som varit med oss ut och kört i år! Nu vet ni vilka vi är och hur vi kör m.m. så häng gärna på nästa år med!

Nytt inför nästa år är att vi kommer minimera informationen på SH tråden och focusera mer på hemsidan och vårat eget forum! Så för den som är sugen att hänga med oss ut nästa år, håll ett öga på hemsidan www.hagis.nu (Riders)

På återseende :)
Riders Stockholm
 

gösse

gösse
Gick med
5 Oct 2007
Ort
Uppsala
Hoj
suzuki gsxr 1000
Någon som ska åka ikväll...!

Hej...verkar dött här någon som har tagit ut hojen å ska åka?:banana
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top