Öppen träning på Lunda lördag 13/9.

doordie

Gick med
15 Mar 2005
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Ville kolla intresset för träning på SM-banan i Lunda lördagen 13/9.

Tiderna är mellan 10-15 (ev. längre om intresse finnes...) :va
Priset är satt till 150kr för icke medlem.

Alla får prova och vi kan/vill dela in i grupper beroende på körförmåga! :yoparty

Vi har ljudispens,men 94dB gäller på hojarna och körningen är på egen risk.

Hoppas det inte regnar denna gång! :D

Last edited:
Nordiska körs samma dag vilket säkert kan bidra till visst manfall av SM-gubbar iaf.

Jag var förbi nu igår och spanade (har fått fart på moppen och rastade av den på småvägarna). Jäklar vad spårigt och geggigt det var på grusslingan - som hämtat från GGN :)

Jag har nog inget för mig den dagen - om jag kör får vi dock se, hänger på vilka sulor jag hinner kränga på extra-fälgarna. Decibelpluggar måste i också - jag är precis på gränsen vid Bilprovningens ljudmätning (103dB vid 3.500rpm :rolleyes: ). Bara insugsljudet får döva att höra de ljuva tonerna :näsblod

Farsan fyller 65 den helgen,så det är omöjligt för mig.Helgen före eller efter vore bättre.

Nordiska körs samma dag vilket säkert kan bidra till visst manfall av SM-gubbar iaf.

Dom är inte prioterade,utan vill få in "nya" förmågor som vill/vågar prova på Supermoto utan att SM-gubbarna stressar föbi,därav indelning i exempelvis grupper. :tummenupp

Jag var förbi nu igår och spanade (har fått fart på moppen och rastade av den på småvägarna). Jäklar vad spårigt och geggigt det var på grusslingan - som hämtat från GGN :)

Jag har nog inget för mig den dagen - om jag kör får vi dock se, hänger på vilka sulor jag hinner kränga på extra-fälgarna. Decibelpluggar måste i också - jag är precis på gränsen vid Bilprovningens ljudmätning (103dB vid 3.500rpm :rolleyes: ). Bara insugsljudet får döva att höra de ljuva tonerna :näsblod

Vi kommer att ha gruset nyslätat och fint till träningen så att även du Tom kan köra!!!! :D

Last edited:

Bifogat

• IMG_2256s.JPG
    IMG_2256s.JPG
    103.6 KB · Visningar: 72
  • IMG_2269s.JPG
    IMG_2269s.JPG
    114.1 KB · Visningar: 73
  • IMG_2278s.JPG
    IMG_2278s.JPG
    144.7 KB · Visningar: 80
  • IMG_2287s.JPG
    IMG_2287s.JPG
    162.9 KB · Visningar: 75
Varfor...

Blir ''lite"" fundersam pa supermoto intresset i Sverige nar endast 4st forare dyker upp pa en forannonserad ordnad traning pa en nyoppnad SM-bana....:va
(ursakta stavande,skriver ifran utlandet)

Hoppas intresset stiger till nasta ar annars ar nog Lunda vack som bana!:huvet
Tack ni tillfalligt ansvariga for att ni stallde upp och ordnade traningen!:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back