Öppen bana på Arlanda Test Track den 12e och 13e maj

Var finns länk till vägbeskrivning...? Är väl inte skyltat från Arlanda- avfarten?

Kör till Benstockens långtidsparkering, ATT ligger direkt efter. Grindar på höger sida. Vi kommer att sätta upp en flagga vid vägen som visar var man svänger in.

Hittar du inte till Benstocken kan du använd Google och kartor. Sök på Benstockens långtidsparkering.

Var finns länk till vägbeskrivning...? Är väl inte skyltat från Arlanda- avfarten?

Det är superenkelt att hitta, går inte att misslyckas!

Se karta: http://img32.imageshack.us/img32/9247/kartaatt.jpg

Om du kommer E4:an från Stockholm mot Uppsala så gör du enligt följande:

1. Sväng av E4:an vid avfarten mot Arlanda.
2. Sväng upp första avfarten höger, då kommer du till en rondell. Höger i rondellen.
3. Sväng höger i korsningen.
4. Håll utkik efter ett stängsel på högersidan, infarten i stängslet kommer lite "plötsligt", men där ligger banan.

ser ut att bli regn på lördag nån som vill sälja sin plats pga de
skulle va kul att sladda runt med motarden där :-)

4 tappra själar trotsade regnet och dök upp idag och fick banan helt för oss själva. Precis när vi skulle börja köra sprack det upp och vi fick köra iaf första 10-15 minuterna utan regn. Sista 5-10 minuterna kom dock regnet tillbaka.
I princip var det "fri" fart eftersom hela banan var ledig. En riktigt rolig och knixig bana.

Tack för rundturen Rickard och himla trevligt initiativ av SMC. Skulle definitivt reka de som missade detta idag att köra imorn om de har möjlighet.

Ska se till att det blir lite turist varv söndag

Fast sol och värme, finns det inga garanti för...

Ser ut att bli bra väder imorgon. Jag lär ju inte bli ensam att dyka upp lagom till lunch :)

4 tappra själar trotsade regnet och dök upp idag och fick banan helt för oss själva. Precis när vi skulle börja köra sprack det upp och vi fick köra iaf första 10-15 minuterna utan regn. Sista 5-10 minuterna kom dock regnet tillbaka.
I princip var det "fri" fart eftersom hela banan var ledig. En riktigt rolig och knixig bana.

Tack för rundturen Rickard och himla trevligt initiativ av SMC. Skulle definitivt reka de som missade detta idag att köra imorn om de har möjlighet.

Vassego. :) /Rickard

Hur är de me bullernivån? Hojen låter lika mycke i 70 som 250+ :D hoppas de inte är några problem. Läste de nånstans att de är gratis? Nån från södra sidan som ska dit? Kanske samåka från tex skogis?

Hur är de me bullernivån? Hojen låter lika mycke i 70 som 250+ :D hoppas de inte är några problem. Läste de nånstans att de är gratis? Nån från södra sidan som ska dit? Kanske samåka från tex skogis?

90db är kravet på kursen, så jag antar att det är samma för dom som vill prova på lunchen

Idag var det lite annat... åkte själv dit för att jag hörde att många skulle dit så det skulle nog behövas lite resurser för att lotsa runt alla... det var lite av en underdrift kan man säga.

När jag räknade hojarna ungefär en timme innan vi skulle ut och åka på banan så var det 68st som stod och väntade. :)

Vi delade upp alla i tre grupper och körde ungefär en kvart med varje grupp och vad jag hörde efteråt så var det mycket glada miner och många som fick mersmak på att köra där. :)

Så tack till alla som kom dit och kollade in anläggning, det var jätteskoj att se att så många var nyfikna på vad vi har för oss där ute. :tummenupp

Såhär såg det ut i depån när de 3 grupperna/raderna med besökare stod och väntade på att få köra. Håller med Carnivore, kul att så många dök upp!

IMG_2250.jpg

IMG_2251.jpg

Jag tackar besökarna som tog med sig det bra vädret. Behövde sol för att tina från Lördagen :tummenupp

Ja det var trevliga turistvarv:) tänk om det kunde vara gratis körning varje helg:hej.

Såhär såg det ut i depån när de 3 grupperna/raderna med besökare stod och väntade på att få köra. Håller med Carnivore, kul att så många dök upp!

View attachment 361514

View attachment 361515

Jag tackar besökarna som tog med sig det bra vädret. Behövde sol för att tina från Lördagen :tummenupp
Du råkar inte ha lite foton från lunchkörningen idag? Första gången på bana för min del (men definitivt inte sista) så kan inte ha varit svårt att få med mig på bild med tanke på tempot, höll ju inte direkt Stoner-tempo i kurvorna :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT