Öppen bana på Arlanda Test Track den 12e och 13e maj

Det vet du juh! Ingen ska se vilken fart man har och därav störas av begrepp såsom 158 km/h eller 212 km/h. Undrar sa flundran om det skulle hålla som ursäkt vid en fortkörning ute i trafiken ?

Vi kommer inte att tejpa något i och med att det är ledkörning och båda hjulen i backen hela tiden.

Prova så får du se vad länsman säger, ett tips är att det blir nog böter för både fortkörning och ej synlig visning av hastighet (eller vad det kan heta på polisspråk) :)

Jag kan tyvärr inte deltaga i evenemanget, ska på frimärksmässa i Alingsås just den dagen.:gnissla

Vad är planen. "Guidad visning av banan i lagom tempo för att hinna se allt runt omkring och njuta av det fina vädret"
Eller "Absolut inte racefart, men tillräckligt för att själva körningen ska bli spännande"?

Förra året delades det upp lite där de som kört mkt körde lite fortare och folk som aldrig sett en bana körde lite långsammare. (kan givetvis inte svara på hur det kommer att gå till i år, men förra året gick det tillräckligt fort för att alla inte skulle kunna hänga på).

Banan är väldigt teknisk, så det brukar bli utmanande för de flesta även utan att det går sådär jättefort. Men visst, har man 20 bandagar i ryggen så kanske det inte är årets höjdpunkt.

Men se det som ett tillfälle att se och testa banan själv vettja! Gratis.

Edit: här finns bilder från ett av förra årens besökarpass, om det nu säger nånting..
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?247410-Arlanda-TT-25-9-quot-besökarpasset-quot

Last edited:
Skall försöka titta förbi. Sugen att gå en kurs själv men vet inte om det är ngt för mig. Jag kommer å testar helt enkelt.
/ Peter

Skall försöka titta förbi. Sugen att gå en kurs själv men vet inte om det är ngt för mig. Jag kommer å testar helt enkelt.
/ Peter

Om du aldrig kört bana förut så kan jag nästan garantera att om du går en hel kurs så kommer du undra över varför du inte gjort det tidigare. Brukar ge otroligt mkt för körningen, särskilt om man inte kört tidigare.

Klart du ska svänga förbi!

Jag är inte nån representant för SMC, men hjälper till att flagga på ATT ibland så jag tror jag kan svara.
Syftet är att låta de som aldrig kört ATT få se banan.
Många har varit tveksamma till att gå kurs där för "det är ingen riktig bana" eller "nä jag törs inte köra bana".
Genom att åka två varv så får man själv bilda sig en uppfattning om hur krävande / kul banan är.

Det blir inget gasa över huvudtaget mht att alla åker ut med kalla däck och ledarförararen inte har nån aning om deltagarnas kapacitet.

( Jag råkade klicka gilla på ditt inlägg när jag skulle citera, mittåt.)

Två varv på en timme alltså, hur lång är den däringa ATT egentligen? :gnissla

Stockholmare gnäller att det inte finns nån bana.

ATT blir till och smc kör kurser.

Stockholmare gnäller för att banan är så långt bort så att dom måste vara borta hemifrån 10h för att få en bandag.
Stockholmare gnäller över att det är för dyrt och banan inte är öppen när dom vill köra.

O nu ska ni gnälla över det här med när ni får åka dit o prova banan gratis?!?

Det är ju fanimig fantastiskt.
:facepalm

Stockholmare gnäller att det inte finns nån bana.

ATT blir till och smc kör kurser.

Stockholmare gnäller för att banan är så långt bort så att dom måste vara borta hemifrån 10h för att få en bandag.
Stockholmare gnäller över att det är för dyrt och banan inte är öppen när dom vill köra.

O nu ska ni gnälla över det här med när ni får åka dit o prova banan gratis?!?

Det är ju fanimig fantastiskt.
:facepalm

Alla gnäller, även du som gnäller tillbaka. Jag ska inte dit ens...frimärken är det nya svarta.

Gött. Varit sugen på att prova ATT men varit för snål då (iaf när banan var ny) kursavgifterna är mycket högre än på andra banor.
Ser fram emot att bli glatt överraskad då man fått uppfattningen att det (som nämns tidigare i tråden) inte är någon riktig bana.

Gött. Varit sugen på att prova ATT men varit för snål då (iaf när banan var ny) kursavgifterna är mycket högre än på andra banor.

Om du tar dig tur och retur Gälleråsen för 150 kr eller
Ring Knutstorp för 300 kr är det jämnt skägg prismässigt! :hej

ciao.jpg

Förutom då att du blir tvungen att köra i långsam grupp. :fakta

Allvarligt, ATT är sjukt rolig.
Klart det går mycket fortare på till exempel Gåsen,
men det är ju kurvorna man vill åt.

:tummenupp

Kom och åk!

:hej

/e

Om du tar dig tur och retur Gälleråsen för 150 kr eller
Ring Knutstorp för 300 kr är det jämnt skägg prismässigt! :hej

View attachment 360925

Förutom då att du blir tvungen att köra i långsam grupp. :fakta

Allvarligt, ATT är sjukt rolig.
Klart det går mycket fortare på till exempel Gåsen,
men det är ju kurvorna man vill åt.

:tummenupp

Kom och åk!

:hej

/e

Som sagt, ser fram emot att bli överraskad.
Har ju sålt sporthojen och köpt hypermutta så nu är det ännu viktigare med teknisk bana.

Finns det ingen el till däckvärmarna i depån? :(

Vad ska du med däckvärmare till? :dummer :7peta När det handlar om en guidad sightseeing 2 varv runt banan i krypfart med ett gäng glada amatörer???:3freak Det kommer säkert vara fullt av folk som vill köra & många som kommer att bli besvikna andra som får mersmak vilket ju är tanken med spektaklet.:rofl Nä jag skiten i sådana här allmosor från SMC. Det är riktiga kurs som gäller för mig i sådana fall. Där jag pröjsat & instruktörerna är just av mig betalad instruktörer där för min skull.:D
Sen kan ju bus anna stå där & vifta med sin flaggor bäst hon vill. :3freak

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...