Öltråden!

Skriv gärna när du kollat upp frakten. Är hemskt nyfiken på att se hur tusan en 41% stark öl kan smaka. Jag är däremot inte särskilt intresserad av att betala 1000kr för en. :)

Jag kollade med kompisen, och det var så dyr frakt. Lika dyr som ölen alltså (då hade jag beställt två ;-)

Då kan man ju lika gärna ta ett billigt flyg till Edinburgh, och bara kliva in och handla, såg att det finns Ryanair för 269 kr... :D

Jag kollade med kompisen, och det var så dyr frakt. Lika dyr som ölen alltså (då hade jag beställt två ;-)

Då kan man ju lika gärna ta ett billigt flyg till Edinburgh, och bara kliva in och handla, såg att det finns Ryanair för 269 kr... :D

Wäää. Besviken jag blir. Ifall det blir så får det helt enkelt bli i samband med någon framtida resa till Edinburgh då. :(

Ska man ha ett sjysst, enkelt, ljus matöl hemma så gillar jag Grolsch. Finns i de flesta affärer också.

Vad finns det för Guinnessutgåvor runt om i världen egentligen? Har hört att de har lite olika varianter av "standard-Guinness" beroende på var man befinner sig.

Fick "sota" för det idag. Beställde en Guinness i hotelloungen här i Shanghai och fick en variant som hette "Guiness Foreign". 6,8% och inte alls samma mustiga smak som "vanlig" Guiness. Mycket mer toner åt julmust och aningens tunnare i smaken som helhet. Är detta framtaget för att Tjineserna är taniga och undernärda och klarar inte en simmig, skön och musig standard-Guinness utan istället vill bli skettfulla på julmust?

:3freak

Bedarö bitter och Punk IPA
?! Punk IPA smakar exakt som mr mucle vinäger & froozen lime! DOck bra drukigt den en gång ska tillägas kanske va fel på den sändningen?

Nån som har testat pistonhead?

Ska man ha ett sjysst, enkelt, ljus matöl hemma så gillar jag Grolsch. Finns i de flesta affärer också.
Hur packad man än är kan man alltid beställa en grolsch :D Den och gösser är riktigt goda sommar öler

Last edited:
?! Punk IPA smakar exakt som mr mucle vinäger & froozen lime! DOck bra drukigt den en gång ska tillägas kanske va fel på den sändningen?

Nån som har testat pistonhead?

Hur packad man än är kan man alltid beställa en grolsch :D Den och gösser är riktigt goda sommar öler

Jag har fått flera flaskor Punk IPA där kapsylerna inte höll tätt. Det var dock säkert ett år sedan.

Pistonhead har en bra beska och något blommig smak om du frågar mig. Jag gillar den.

Jag har fått flera flaskor Punk IPA där kapsylerna inte höll tätt. Det var dock säkert ett år sedan.

Pistonhead har en bra beska och något blommig smak om du frågar mig. Jag gillar den.
Okej det här va i somras men får ge den en till chans.

Okej gött:) blev lite rädd då han som tipsa om den anser att corona är bästa ölen som gjorts :ghey Blir ett gäng såna nästa gång då!

Nu sitter man här med den:

250px-Karlova%C4%8Dko_gobeirne.jpg

Som just tog slut :öl
Så därför får det bli en Primátor också:

primator.jpg

Fan va skönt med helg. Skål! :tummenupp

Last edited:
Dåligt utbud i kylskåpet idag, blev därför en gammal klassiker som tidigare nämnts.

Kaputziner, Hefenweizen. :öl

Dåligt utbud i kylskåpet idag, blev därför en gammal klassiker som tidigare nämnts.

Kaputziner, Hefenweizen. :öl
Kan man köpa den på systemet?

Jag gillar både mörk och ljus weissbier. Det är kanske inget man super sig full på, men en flaska då och då är riktigt fint!

Kan man köpa den på systemet?

Jag gillar både mörk och ljus weissbier. Det är kanske inget man super sig full på, men en flaska då och då är riktigt fint!

Tror inte att den går att hitta på bolaget. Fick förklarat för mig från inbitna bayerbor att det är den i särklass bästa "hefen". Jag är böjd att hålla med.

Idag blir det en Flying Dog Gonzo Imperial Porter och en Meantime Pale Ale. Man får hålla igen lite när de kostar $9 per flaska... :(

gonzoPOrter.jpeg

Meantime_405x650.jpg

Plockade med mig ett par för mig nya sorter igår på bolaget. Den ena ser jag att det redan skrivs om här. Primator. Satan vilken god halvmörk öl. Smakar verkligen smörkola och lite rökigt.

Den andra var en minst lika trevlig bekantskap. St Eriks Pilsner. Ljus svensk öl med rätt mycket humlesmak, ganska besk och med tydlig citrussmak. Så grymt fräsch och i en snygg flaska. :tummenupp

Bifogat

• st_erik8x6.jpg
    st_erik8x6.jpg
    87.6 KB · Visningar: 30
Min helg kommer bestå av Little Creatures Pale Ale, Australiens bästa öl som inte kommer från ett mikrobryggeri.

Den fanns i Systembolagets beställningssortiment för 825kr per flak. Värt?

Ah, kul! Jag har en Dugges påsköl på kylning därhemma. Ska avnjutas i helgen.
Jag har inte smakat nåt från det bryggeriet tidigare. Finns flera goda sorter förstår jag...?

Dugges har en stark bryggerismak. Gillar du påskölen så lär även resten av deras sortiment rinna ner lätt.

Testa gärna "Holy Cow" och "Celebration"...

Last edited:
Kan rekomendera Oppigårds, Amarillo Spring. tillfällig öl på bolaget, sjukt god. den får dock inte vara för varm eller kall när man dricker den.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park