mr_sundstrom
Firefighter
Whiskytråden i all ära, men vi som gillar öl då?
Här tänkte jag man kunde komma med tips på vad som skall finnas i kylen och vad man bör undvika...
Recensionerna ska bygga helt på vår egen erfarenhet, inte nått man har sett i tidningar eller på tv :bengtfrithiofssonimorgonsoffan
...Och D-R, jag har googlat flitigt för att inte råka starta en tråd som redan finns!!!
Jag kör på med två sorter jag provade förra helgen!
Red Stripe
Ganska gott öl som passade bra till barbecue-kyckling iallafall...
Inte särskilt besk, utan snarare en ton av citrus. Eftersmak tycker jag inte fanns speciellt mycket av heller.
Det skulle förmodligen sitta fint i sommar, när man sitter ute i solen och svettas. Lättdrucket!
Alkoholvolymen låg på 4.7%
Kronenbourg 1664 Blanc
Såg flaskan när jag gick runt på upptäcksfärd i gröna butiken...
-Veteöl låter annorlunda, tänkte jag. Och mycket riktigt så var det väldigt annorlunda jämfört med allt annat jag provat i ölväg.
Det kändes som att tillverkarna har gjort en blandning på öl och vin ungefär...
Man känner att ölsmaken finns där nånstans, men den överröstas av syrlighet och smaken av vitt vin.
Jag skulle nog vänja mig till slut, men med tanke på allt annat gott som finns att välja mellan så har den nog inte så stor chans att hamna i min kyl igen.
Alkoholvolymen var 5,0%
Så kom igen nu och fyll på med allt möjligt, både bra och dåliga erfarenheter!
Här tänkte jag man kunde komma med tips på vad som skall finnas i kylen och vad man bör undvika...
Recensionerna ska bygga helt på vår egen erfarenhet, inte nått man har sett i tidningar eller på tv :bengtfrithiofssonimorgonsoffan
...Och D-R, jag har googlat flitigt för att inte råka starta en tråd som redan finns!!!
Jag kör på med två sorter jag provade förra helgen!
Red Stripe
Ganska gott öl som passade bra till barbecue-kyckling iallafall...
Inte särskilt besk, utan snarare en ton av citrus. Eftersmak tycker jag inte fanns speciellt mycket av heller.
Det skulle förmodligen sitta fint i sommar, när man sitter ute i solen och svettas. Lättdrucket!
Alkoholvolymen låg på 4.7%
Kronenbourg 1664 Blanc
Såg flaskan när jag gick runt på upptäcksfärd i gröna butiken...
-Veteöl låter annorlunda, tänkte jag. Och mycket riktigt så var det väldigt annorlunda jämfört med allt annat jag provat i ölväg.
Det kändes som att tillverkarna har gjort en blandning på öl och vin ungefär...
Man känner att ölsmaken finns där nånstans, men den överröstas av syrlighet och smaken av vitt vin.
Jag skulle nog vänja mig till slut, men med tanke på allt annat gott som finns att välja mellan så har den nog inte så stor chans att hamna i min kyl igen.
Alkoholvolymen var 5,0%
Så kom igen nu och fyll på med allt möjligt, både bra och dåliga erfarenheter!

-mage och så startar ni en sånhär tråd...