Ölresa

• Thread starter Thread starter SFB
  • Start date Start date

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Nu är det så att jag är väldigt sugen på att åka till Deutschland och köpa öl och sprit! :öl Någon som har gjort en ölresa själv?

Jag hade tänkt att åka med 2 vänner i en passat + släpkärra till bordershop i puttgarten!

Några tips innan man ger sig iväg? Hur är införselgränserna? Är dom flexibla rekomendationer eller?

SFB skrev:
Nu är det så att jag är väldigt sugen på att åka till Deutschland och köpa öl och sprit! :öl Någon som har gjort en ölresa själv?

Jag hade tänkt att åka med 2 vänner i en passat + släpkärra till bordershop i puttgarten!

Några tips innan man ger sig iväg? Hur är införselgränserna? Är dom flexibla rekomendationer eller?

Du får lov att föra in hur mycket alkohol du vill i Sverige. Men var beredd på att polisen kan stå och väga bilen och släpkärran när du kör av färjan eftersom det är det enda som de kan sätta dit dig för.

Va, har vi inga gränser längre? :va

Trodde det var typ 110 liter öl och 10 liter sprit eller nåt.

chrilla skrev:
Va, har vi inga gränser längre? :va

Trodde det var typ 110 liter öl och 10 liter sprit eller nåt.
Trodde jag med... samt 90 liter vin.

Thundercat skrev:
Sen årsskiftet är det fritt, sålänge det är för personligt bruk. :fyllisar
Jo, men "gränserna" ovan är väl vad tullen max anser vara för personligt bruk?

ok, så kommer man med en 15-20l sprit så släpper dom en utan tjafs eller? (om dom stannar en förstås). Ölen blir det däremot problem att föra in i större mängder än dom där 100liter per skalle.

SFB skrev:

Mitt främsta tips är att skita i bordershop. Åk till nästa by så kommer du direkt undan billigare. Satsa på kvalitets sprit istället för den absolut billigaste. Man får ju en hel del ändå. Sen skulle jag nog satsat på att åka från trelleborg, men det är min personliga åsikt. Är betydligt billigare när man kommer till rostock.

Jag åkte för 2 månader sen, tog ungefär hur mkt som helst :)
Gick skitbra, inte slut än :öl :fyllisar

2pers i en minibuss :yoparty

SFB skrev:
ok, så kommer man med en 15-20l sprit så släpper dom en utan tjafs eller? (om dom stannar en förstås). Ölen blir det däremot problem att föra in i större mängder än dom där 100liter per skalle.
Tullen tittade in i skåpet på bilen när mina polare hade med sig en lastpall med bira. 90 flak a 10 liter = 900 liter på 3 pers. Sen var det ju sprit och vin också, men inte i lika stora mängder.
Nemas problemas :)

Inte puttgarden utan åk 5Km längre ner till en liten håla som heter Burg. Där finns Calles som du handlar Öl, sprit billigt på, vin sortimentet är inte lika stort/bra som boredershop men man kan ju komplitera på vägen hem.

Och köp riktig öl, flasköl. Mycket större sortiment på flaska och billigare per ölfylla.

weehoo! skulle själv vilja åka ner å köpa dricka.. har dock redan ett litet förråd efter en tallinresa :)

Åker förhoppningsvis ner om några veckor..
Växlar man pengar innan eller låter man visakortet sköta den biten??

Ni som varit nere, sover ni kvar en natt i Tyskl. eller åker ni direkt hem?

Blir ju en bit att åka för en annan..
Sen blir det en liten semeter tripp samtidigt...

Qwerty skrev:
Inte puttgarden utan åk 5Km längre ner till en liten håla som heter Burg. Där finns Calles som du handlar Öl, sprit billigt på, vin sortimentet är inte lika stort/bra som boredershop men man kan ju komplitera på vägen hem.

Jo calles har jag hört talas om, lika billigt fast mindre folk var iofs argumentet. Ska bara ha bärs och Absolut, ev lite drinkdricka också. Har du varit där eller? Köpa en pall/halvpall med rabbat, går det?

sportarn skrev:
Mitt främsta tips är att skita i bordershop. Åk till nästa by så kommer du direkt undan billigare. Satsa på kvalitets sprit istället för den absolut billigaste. Man får ju en hel del ändå. Sen skulle jag nog satsat på att åka från trelleborg, men det är min personliga åsikt. Är betydligt billigare när man kommer till rostock.

Oki, båta från trelleborg direkt till tyskland är ju fint. Jag trodde bordershop var värt, kanske det inte är. Finns billigare alltså??

SFB skrev:
Oki, båta från trelleborg direkt till tyskland är ju fint. Jag trodde bordershop var värt, kanske det inte är. Finns billigare alltså??
Bordershop är, relativt, dyrt. Billigare på närmsta supermarket.

Bingo skrev:
Bordershop är, relativt, dyrt. Billigare på närmsta supermarket.

Ok, men det där calles är ju inte billigare. Såg prislistan nu!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back