Återvinning

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Man kan ju återvinna i stort sett allt nuförtiden, även på skjutbanan kan man återvinna tillexempel smällarna, lägg bara en papperspåse nära där du står å skjuter, sen när du skjutit färdigt så stänger du påsen och tar med den hem till frugan, så hon kan få höra hur det lät där på träningen/tävlingen, bara ta fram din papperspåse och håll den med högernäven och klappa till i botten med vänsternäven så får hon höra va du hörde. Allt går att återvinna å dela med sig till sina kära å nära. :):tummenupp

Tråden har faktiskt en gnutta humor.
Men den sjunker snabbt.....

Jag är certifierad återvinnare - det är inte de flesta.
DVS jag kan allt om återvinning och kommer förmodligen bli en sopspion när jag blir 75nånting.

Sen retar det mig lite när folk slänger fel. Där finns skyltar, men fan liksom - ÄNDÅ skiter de i det.
Måste vara en fin värld de vill lämna till sina barn....

//Sopspion

Sen retar det mig lite när folk slänger fel. Där finns skyltar, men fan liksom - ÄNDÅ skiter de i det.
Det beror lite på vad som slängs fel. Glödlampor i pappersåtervinningen och liknande kan man ju bli lite matt i skallen av. Men annars så är det mesta brännbart, så länge temperaturen är tillräckligt hög.

Fattar inte varför man ska sortera när de tömmer allt i en o samma sopbil när det ska hämtas :S

Jag är certifierad återvinnare - det är inte de flesta.
DVS jag kan allt om återvinning och kommer förmodligen bli en sopspion när jag blir 75nånting.

//Sopspion

Ah men vad bra, då kan jag ju passa på och fråga om en sak som stört mig länge när det gäller sopsortering. Jag har bestämt för mig att insamling och sortering gäller just förpackningar så jag blir lite sne när jag titt som tätt hittar stekpannor och plastleksaker som okunnigt (tror ju då jag) folk slängt. Visserligen i metall respektive hårdplast men likväl är det väl fel? Förpackningsinsamlingen har inget ansvar att ta hand om sånt som inte är just förpackningar. Har jag rätt?

Att folk slänger i fel tunna i allmänhet är nog för att de inte är läskunniga men jag kan ha fel :gnissla
Sen finns det ju folk som lägger sin kompostpåse i en plastpåse och slänger i den bruna tunnan. Hur tänkte de då? På förra stället jag bodde på hade jag en granne som konsekvent gjorde så.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...