Återförsäljare Yamaha på nätet?

oscar skrev:
För oss som kör Honda så finns det ju www.tsrworldwide.com där man kan köpa allt från nya hojar till reservdelar. Finns det en liknande återförsäljare av Yamaha TZ?

Det går alldeles utmärkt att beställa yamahadelar från Tsrworldwide också.
Du får bara se till att ha artikelnummer på allt du vill ha.

Neutral skrev:
Men jag skulle hellre handla av någon som är superkunnig och kan ge goda råd om allt. Det kan väl behövas om man kör racer.

Steve Patrickson är ju iofs gammal VM-förare i 125 och har varit med nästan lika länge som Håkan.

Neutral skrev:
Men jag skulle hellre handla av någon som är superkunnig och kan ge goda råd om allt. Det kan väl behövas om man kör racer.
Nja, vilka delar du ska köpa ges det ju inte några alternativ till. Om en del är trasig eller har gjort sitt efter utmattning byts den ut mot en med identiskt art.nr enligt manualen.

Nyteknik skrev:
Nja, vilka delar du ska köpa ges det ju inte några alternativ till. Om en del är trasig eller har gjort sitt efter utmattning byts den ut mot en med identiskt art.nr enligt manualen.
Kan hända att det går att använda manualen till mycket men lite know how och tips här och där är ovärderligt för att slippa gå på alla nitar. Fredde är väl också precis den typen man kan lita på om vi tänker lite på andra trådars diskussion om vems råd som man ska lyssna på. Sedan skadar det ju inte att han bor och tränar i Linköping. :)

Neutral skrev:
Kan hända att det går att använda manualen till mycket men lite know how och tips här och där är ovärderligt för att slippa gå på alla nitar. Fredde är väl också precis den typen man kan lita på om vi tänker lite på andra trådars diskussion om vems råd som man ska lyssna på. Sedan skadar det ju inte att han bor och tränar i Linköping. :)
För att beställa reservdelar behövs knappast råd från sakkunniga. Men för att ställa in och justera en 250-racer är det såklart jättebra att ta hjälp av en riktig expert som Nordgren eller Watz. Förutsatt att de har tid och lust förstås. Min erfarenhet är dock att båda är ovanligt hjälpsamma.

Om man handlar från Watz så är det också naturligt att fråga honom om råd om saker i allmänhet och om de saker man funderar på att beställa i synnerhet. Det är väl bra att kunna ringa och fråga typ; "Ehhh, jag fundrar på att beställa nya reeds men jag vet egentilgen inte om jag verkligen behöver byta dem, borde jag byta dem?" Det kan vara skönt att slippa fatta det beslutet själv om man känner att man inte riktigt vet.

*/ ?>
Back