Åt helvete med skobranschen! Vem har mer US 14-15?

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Är så trött på den här jävlen branschen som inte har lärt sig. De senaste åren har det tagit mig ca 3 månader varje gång jag ska hitta ett par shyssta skor. Är så less att ringa runt och leta nu på grund av att jag har storlek US 14-15 (48-50).

Vem mer här har så stora fötter och som inte är alltför åldersstigen (smaken försvinner generellt sett med åren ju..)? Var köper du dina skor?

Kingsize i Arlöv ska tydligen funka men dom har helt sjuka öppettider så det går nästan aldrig att ringa dit.

Argh....

Snart att köpa nya hojstövlar dessutom. Produceras det ens i dessa storlekar? :mad:

Edit: Ber om ursäkt för att jag är så korkad och postar i helt fel forum

Jag letar efter skor av den här typen:

Bifogat

• 0114106ed011365e63.jpg
    0114106ed011365e63.jpg
    6.1 KB · Visningar: 711
Last edited:

Snart att köpa nya hojstövlar dessutom. Produceras det ens i dessa storlekar? :mad:

Näe fan, det är väl inte helt fel forum, jag tänkte ändå fråga dig vad du har på fötterna när du kör hoj, och hur f-n du får in foten mellan pinne och växelpedal.

Jag har storlek 46 och har inte hittat några vettiga skor, jag har ett par Oxtar, men kör jag i dom får jag växla med sidan av skon eftersom foten inte går in annat än i en grotesk vinkel.

Dessutom är Oxtar dojjorna värdelösa att gå i, dom orsakade mycket troligt mitt benbrott i somras då jag halkade ner för en slänt.

Alltså kör jag oftast i skor helt utan skydd.

Just nu står det 1/0 i olyckor orsakade av skyddsdojor/ olyckor där dojjorna har skyddat mig.. :huvet

Hitta bra stövlar är svårt, skor också för den delen.
Jag har 47 och har jävligt svårt att hitta bra skor.
Nu har jag börjat köpa dyra skor sådana är lättare att hitta.
Vanliga lågskor ligger då på 1k och uppåt.
Iblan kan man undra om detta land är befolkat med pygme´er.

Jag har storlek 47-48, men smala attan.. Skitjobbit att hitta skor som sitter bra, o nu behöver jag nya crossstövlar också :huvet
Men det går om man är envis!

Detta var dagens i landsproblem!

Lycka till med sko letandet! Men 3 månader?? Var inte det att ta i?

Du är som min morfar - när han kommer in på åhlens å frågar efter skoavdelningen, de kikar på hans fötter, å säger att kanot-avdelningen ligger på plan 4 :D

Hmmm, förstår ditt problem.

Jag har nästan samma. Försök hitta snygga och bra racestövlar i stl 35 helst 34.

Senast jag skulle köpa gummistövlar hänvisade dom till barnavdelningen. Jag vill inte ha gummistövlar med ankor och annat skit på.

Det finns vad jag fått höra en butik i Upplands Väsby som har stora stl. Ska kolla upp hur det är med det, återkommer.

Hmmm, förstår ditt problem.

Jag har nästan samma. Försök hitta snygga och bra racestövlar i stl 35 helst 34.

Senast jag skulle köpa gummistövlar hänvisade dom till barnavdelningen. Jag vill inte ha gummistövlar med ankor och annat skit på.

Det finns vad jag fått höra en butik i Upplands Väsby som har stora stl. Ska kolla upp hur det är med det, återkommer.
Åhhhh,fabbo bosse spinner som en katt.34=petite,mjauuuuuuuu.:tungan

Du är som min morfar - när han kommer in på åhlens å frågar efter skoavdelningen, de kikar på hans fötter, å säger att kanot-avdelningen ligger på plan 4 :D
HAHAHAHA HAHAHAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHA HAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA HAHAHA HAHA HAHAHA HAHAHA HAHAHA HA HAHAHA :rolleyes:

2764952 Jag har storlek 47-48, men smala attan.. Skitjobbit att hitta skor som sitter bra, o nu behöver jag nya crossstövlar också :huvet
Men det går om man är envis!
www.btosports.com brukar ha upp till 14 iaf. Kan nån säga vad 45-46 blir i us storlekar? eller är det olika där med? Kan man testa stövlar i Sverige och sen beställa utomlands? måste ju vara samma storlekar?

Näe fan, det är väl inte helt fel forum, jag tänkte ändå fråga dig vad du har på fötterna när du kör hoj, och hur f-n du får in foten mellan pinne och växelpedal.

Jag har storlek 46 och har inte hittat några vettiga skor, jag har ett par Oxtar, men kör jag i dom får jag växla med sidan av skon eftersom foten inte går in annat än i en grotesk vinkel.

Dessutom är Oxtar dojjorna värdelösa att gå i, dom orsakade mycket troligt mitt benbrott i somras då jag halkade ner för en slänt.

Alltså kör jag oftast i skor helt utan skydd.

Just nu står det 1/0 i olyckor orsakade av skyddsdojor/ olyckor där dojjorna har skyddat mig.. :huvet

Jag har ett par Oxtarstövlar också, vet ej vad dom heter, det är en sporttouringstövel i allafall, och en av få som Oxtar gjorde i strl 48. Säkerligen långt ifrån det bästa på marknaden, men jag får ju ta vad jag hittar..Dom är lite för små nu, men det märks knappt när man kör, dock lite irriterande när man går.. Vet någon om det ens görs mcstövlar i den storleken?

Hur jag får in foten? Tja, hittills har jag bara kört NSR 125 (funkade hyffsat, lite svårt ibland att få upp foten ordentligt på pinnen dock, vilket gjorde att skorna ibland skrapade asfalt...) och Kawasaki Zephyr. Den sistnämnda funkar det rätt fint på, inte så extrem körställning direkt..

Storlek 46, tss ;), då hade jag varit lycklig, finns ju massvis med modeller. Alla modeller jag har sett ligger på runt 46 i maxstorlek, så någon borde väl finnas som är funkar?

HAHAHAHA HAHAHAHAHA HAHAHAHAHA x fler :rolleyes:

:hihi

Detta var dagens i landsproblem!

Lycka till med sko letandet! Men 3 månader?? Var inte det att ta i?

I-landsproblem? Du får nog lära dig att använda uttrycket bättre, platsar verkligen inte under den kategorin. :pannkyss

Och nej, jag tog inte i. Normalt sett måste jag först leta runder för att hitta ett par shyssta skor. Sen får jag ta reda på om dessa produceras i rätt storlek. Efter det får jag vända mig till rätt lager i Sverige, eftersom butiker inte tar in så stora storlekar och ogärna tar hem åt en heller. (Självklart inte alla butiker, men dom finns)

Finns skorna där, eller åtminstone är restade, får jag beställa dom därifrån och sedan vänta på att posten kommer.

Blev smått offtopic. Finns här ingen US 14-15, och isåfall, var köper du dina skor?

www.btosports.com brukar ha upp till 14 iaf. Kan nån säga vad 45-46 blir i us storlekar? eller är det olika där med? Kan man testa stövlar i Sverige och sen beställa utomlands? måste ju vara samma storlekar?

45-46 blir ungefär 12-13. Det varierar dock mellan märkena. En del anser kanske att tex 14 är 48.5, andra 48 osv. Mina reebooks är US 14, och FR 48.5

Ja, beställer du en stövel med USstorlek 12 så ska det ju vara en USstorlek 12, oavsett varifrån du beställer den..

Edit:

Prulle, vet du om det är UK eller US storlekar som avses på den sidan? Kunde inte riktigt hitta.. Verkar ju bra i allafall, om tex Alpinestars Tech 3 produceras i storlek US 16 (typ 50 lr lite större) bör ju någon mchandlare i Sverige kunna plocka hem ett par sådana till mig. :banana

Last edited:
Inget kul alls det där:gnissla
När man blir tvungen att köpa något som man inte vill, men
måste för att ha något på fötterna.

Nä, skor är det inga problem med. Underkläder däremot... Var hittar man boxers med en rejäl ficka framtill? :D

Tycker att jag har stora fötter, 45-46, men 48-50 måste fan vara jobbigt.
Jag hittar alla skor jag tycker om i mina storlekar, tur det iaf.

Specialbeställningar kostar väl multum?

Tycker att jag har stora fötter, 45-46, men 48-50 måste fan vara jobbigt.
Jag hittar alla skor jag tycker om i mina storlekar, tur det iaf.

Specialbeställningar kostar väl multum?

Haha mm, 45-46 är inte stort längre..

Tja, specialbeställningar, hur menar du då? så länge skon produceras i rätt storlek och tas in till Sverige så blir den inte särskilt mycket dyrare än en 45a som finns i butiken..

Nä, skor är det inga problem med. Underkläder däremot... Var hittar man boxers med en rejäl ficka framtill? :D

Höhö.

Ni vet väl vad man säger om grabbarna med stora fötter och stora händer? (jag har förresten hyffsat stora händer också, storlek 12 typ i mchandskar. :D)

Det är inte sant.:gråta

Last edited:

Höhö.

Ni vet väl vad man säger om grabbarna med stora fötter och stora händer? (jag har förresten hyffsat stora händer också, storlek 12 typ i mchandskar. :D)

Det är inte sant.:gråta

Jag vet, skitkonstigt påstående det där med fötter och ***. Jag har storlek 40 i skor och typ 8-9 i handskar men ändå en stor ***. Så jag vet inte vem som har kommit på det påståendet, det måste hänga kvar sen gammalt.

Btw så har min negerpolare (jo det är sant, han är neger) storlek 52 i skor men han har alltid nya snygga pjucks på fötterna. Han handlar i STHLM vet jag iaf...

2766211 Jag vet, skitkonstigt påstående det där med fötter och ***. Jag har storlek 40 i skor och typ 8-9 i handskar men ändå en stor ***. Så jag vet inte vem som har kommit på det påståendet, det måste hänga kvar sen gammalt.

Btw så har min negerpolare (jo det är sant, han är neger) storlek 52 i skor men han har alltid nya snygga pjucks på fötterna. Han handlar i STHLM vet jag iaf...
Hur stor kewk har han då?

Hur stor kewk har han då?

Då han är en sån som gärna viftar med den framför allt och alla så kan jag meddela att den är som en negers genitalie brukar vara. Väldigt stor mao. Nästan lika stor som min :glömdet

Edit/ är det politiskt inkorrekt att skriva N-ordet? Bara om man har dåliga avsikter eller? Nåja, jag är inte speciellt politiskt lagd av mig ändå så det skiter jag i men det kan vara kul att veta.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg