Näe fan, det är väl inte helt fel forum, jag tänkte ändå fråga dig vad du har på fötterna när du kör hoj, och hur f-n du får in foten mellan pinne och växelpedal.
Jag har storlek 46 och har inte hittat några vettiga skor, jag har ett par Oxtar, men kör jag i dom får jag växla med sidan av skon eftersom foten inte går in annat än i en grotesk vinkel.
Dessutom är Oxtar dojjorna värdelösa att gå i, dom orsakade mycket troligt mitt benbrott i somras då jag halkade ner för en slänt.
Alltså kör jag oftast i skor helt utan skydd.
Just nu står det 1/0 i olyckor orsakade av skyddsdojor/ olyckor där dojjorna har skyddat mig..
Jag har ett par Oxtarstövlar också, vet ej vad dom heter, det är en sporttouringstövel i allafall, och en av få som Oxtar gjorde i strl 48. Säkerligen långt ifrån det bästa på marknaden, men jag får ju ta vad jag hittar..Dom är lite för små nu, men det märks knappt när man kör, dock lite irriterande när man går.. Vet någon om det ens görs mcstövlar i den storleken?
Hur jag får in foten? Tja, hittills har jag bara kört NSR 125 (funkade hyffsat, lite svårt ibland att få upp foten ordentligt på pinnen dock, vilket gjorde att skorna ibland skrapade asfalt...) och Kawasaki Zephyr. Den sistnämnda funkar det rätt fint på, inte så extrem körställning direkt..
Storlek 46, tss

, då hade jag varit lycklig, finns ju massvis med modeller. Alla modeller jag har sett ligger på runt 46 i maxstorlek, så någon borde väl finnas som är funkar?
HAHAHAHA HAHAHAHAHA HAHAHAHAHA x fler
Detta var dagens i landsproblem!
Lycka till med sko letandet! Men 3 månader?? Var inte det att ta i?
I-landsproblem? Du får nog lära dig att använda uttrycket bättre, platsar verkligen inte under den kategorin.
Och nej, jag tog inte i. Normalt sett måste jag först leta runder för att hitta ett par shyssta skor. Sen får jag ta reda på om dessa produceras i rätt storlek. Efter det får jag vända mig till rätt lager i Sverige, eftersom butiker inte tar in så stora storlekar och ogärna tar hem åt en heller. (Självklart inte alla butiker, men dom finns)
Finns skorna där, eller åtminstone är restade, får jag beställa dom därifrån och sedan vänta på att posten kommer.
Blev smått offtopic. Finns här ingen US 14-15, och isåfall, var köper du dina skor?
www.btosports.com brukar ha upp till 14 iaf. Kan nån säga vad 45-46 blir i us storlekar? eller är det olika där med? Kan man testa stövlar i Sverige och sen beställa utomlands? måste ju vara samma storlekar?
45-46 blir ungefär 12-13. Det varierar dock mellan märkena. En del anser kanske att tex 14 är 48.5, andra 48 osv. Mina reebooks är US 14, och FR 48.5
Ja, beställer du en stövel med USstorlek 12 så ska det ju vara en USstorlek 12, oavsett varifrån du beställer den..
Edit:
Prulle, vet du om det är UK eller US storlekar som avses på den sidan? Kunde inte riktigt hitta.. Verkar ju bra i allafall, om tex Alpinestars Tech 3 produceras i storlek US 16 (typ 50 lr lite större) bör ju någon mchandlare i Sverige kunna plocka hem ett par sådana till mig.