Åsikter och kommentarer om rejset i Örebro 8/10

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tjo

Vi ska ha lite avstämningsmöte nu på torsdag om hur allt gick på rejset. Tänkte därför att så många som möjligt skulle kunna skriva av sig lite om vad ni tyckte. Både bra och dåliga saker. De bra för att vi inte ska ändra på dem och de dåliga för att vi ska ändra på dem :)
Åsikter både från förare och publik är värdefulla. Vi har medvetet prioriterat bort publiken lite för att banan ska vara så bra som möjligt för förarna på den väldigt begränsade yta vi har att jobba på men jag vill ha synpunkter om allt.

Så kom igen nu bara, jag tror inte ni vågar :arsele

;)

Tävlingen var väldigt bra arrangerad och allt flöt på väldigt smidigt. Om man ska ändra ngt så bör man till nästa tävlingen ge publiken möjlighet att komma runt hela banan så att man även får mer sikt över gruspartiet.
Kanske placera grindvakter som låter publiken korsa banan för att komma över till andra sidan då det inte e fordon ute och kör.?

Efter vad jag hörde vad förarna sade: Banan var en MYCKET BRA början till en JÄKLIGT BRA bana. Lite kort men det råds det väl bot på ;). Tiderna hölls ju bra å allt! Kanon. En sak som inte uppskattades av någon/några var att när tidskvalet var så flaggade ni av alla precis innan "målgång" så hade man gett sig ut och satsat allt för att få ett bra varv och allt hade gått bra så fick man inte slutföra det varvet. Borde i så fall varit avflaggning precis efter målgång alt. målflagg på varvet innan. Jag har inget att anmärka på. Bra arrangemang med lite för lång kö till korven i paus ;). Bra speaker!

- Johan

Ni skulle kunna bygga en plattform för funktionärerna i slänten vid platåhoppet så att dom inte hamnar i "skottvinkeln" för eventuella kamikazepiloter som trängs på väg ut ur kurvan. Iofs så såg jag ingen sådan incident på hela dagen men iaf.
Att ha dom ståendes på marken bredvid/nedanför hoppet (som det var tänkt från början) känns inte heller helt optimalt.

För övrigt såg det bra ut från den plats jag stod på. :D

Supermoto skrev:
Tjo

Vi ska ha lite avstämningsmöte nu på torsdag om hur allt gick på rejset. Tänkte därför att så många som möjligt skulle kunna skriva av sig lite om vad ni tyckte. Både bra och dåliga saker. De bra för att vi inte ska ändra på dem och de dåliga för att vi ska ändra på dem :)
Åsikter både från förare och publik är värdefulla. Vi har medvetet prioriterat bort publiken lite för att banan ska vara så bra som möjligt för förarna på den väldigt begränsade yta vi har att jobba på men jag vill ha synpunkter om allt.

Så kom igen nu bara, jag tror inte ni vågar :arsele

;)

Arrangörs-mässigt finns det absolut inget att klaga på. Däremot hörde jag talas om att den sista grus-kurvan skulle asfalteras, vilket jag tycker verkar vara en kanon ide. Då skulle också övergången mellan de båda underlagen bli snällare. Annar håller vi tummarna för SM i Örebro -06 :yoparty

Tack tack för alla synpunkter :tummenupp

De flesta av grejerna är sånt vi vet om men det är bra att få det bekräftat från folk utifrån. Man blir så lätt hemmablind.

Men det måste finnas mer folk med kommentarer :confused: Kom igen nu. Vi kan göra detta till en pristävling. Bästa inlägg belönas med en lättöl nästa gång vi ses (jag och vinnaren alltså) om det inte är läge för en starkis såklart. Det finns även alkoholfria alternativ...

Supermoto skrev:
Tack tack för alla synpunkter :tummenupp

De flesta av grejerna är sånt vi vet om men det är bra att få det bekräftat från folk utifrån. Man blir så lätt hemmablind.

Men det måste finnas mer folk med kommentarer :confused: Kom igen nu. Vi kan göra detta till en pristävling. Bästa inlägg belönas med en lättöl nästa gång vi ses (jag och vinnaren alltså) om det inte är läge för en starkis såklart. Det finns även alkoholfria alternativ...

Vill ha ett till platåhopp till eller en stalpsektion(kanske man inte får i Sverige??).
Sedan borde ni se till att funktionärerna/flaggvakterna står mer skyddade än nu.
Tar gärna ett par motardhjul till min Cr500:a. :hihi Närå, ingen brådska.

Arrangemanget:
Lite snurrigt vid anmälan kanske? Alla fick inte tidschema mm. Sen hade det kanske varit smidigast att dela ut transpodrarna där eller iaf meddela var dom fanns.
Men det är nog det enda jag kan anmärka på och det är mindre "strul" än vad som är normalt. Så för att vara ert första rejs på banan flöt allting på fantastiskt fint! :tummenupp
Stort + för att resultaten kom upp så fort & minimal väntan på start när man väl släppts ut på banan.

Önskelista till banan:
1. Uppgången i hoppet va kanon. Varför inte en lika fin landning så det blir mer som ett riktigt platå?
2. Vallar i ytterkurvorna på gruset så man får ett alternativ spår.

Barrett skrev:
Arrangemanget:
Lite snurrigt vid anmälan kanske? Alla fick inte tidschema mm. Sen hade det kanske varit smidigast att dela ut transpodrarna där eller iaf meddela var dom fanns.
Men det är nog det enda jag kan anmärka på och det är mindre "strul" än vad som är normalt. Så för att vara ert första rejs på banan flöt allting på fantastiskt fint! :tummenupp
Stort + för att resultaten kom upp så fort & minimal väntan på start när man väl släppts ut på banan.

Önskelista till banan:
1. Uppgången i hoppet va kanon. Varför inte en lika fin landning så det blir mer som ett riktigt platå?
2. Vallar i ytterkurvorna på gruset så man får ett alternativ spår.

Jag ska be att få tala om att vi noggrant informerat tjejen som hade hand om anmälan att informera ALLA förare vart dom kunde hämta transpondrarna!
Anledningen till att transpondrarna fanns hos oss var att Teknis hade hyrt in oss OCH utrustning från Linköping. Vi var dessutom bara två som skötte tidtagningen och blev därför tvugna att dela ut dem på samma ställe som tidtagningsbåset var.

Vi hade satt upp en stor skylt och alla borde ha blivit informerade om detta!
Hörde ingen som klagade på det iaf, och du var ju som vanligt nästan sist med att lämna tillbaka din transponder...;) hehe
Hittade du inte tillbaka till oss igen..? :tungan

//Sara som printade ut resultat i samma sekund som racet var över och sprang och satte upp dem på tavlan med blixtens hastighet...;) :lol

Skyll nu inte ifrån dig. Jag vet nog att allt va ditt fel! :tungan

Nä, men det är ju ingen grej att klaga på ens. Bagateller. Men det var ju en hel del som inte hade hämtat ut sina på förarmötet pga. att dom inte visste vart dom gjorde det. fast det blev dom ju å andra sidan informerade om där så...

Får bli en egen transponder till nästa år (blir väl kanske krav på det ändå?) så man inte glömmer lämna tillbaka den. Har inte lyckars med det än iofs, men det är ju sjukt nära var varannan gång man rejsar. "-Ah, visst den ja. Ska bara..." :rolleyes:

Edit: Vill bara förtydliga för alla som försöker misstolkar det jag skriver att ingen av min kritik är riktad mot racer-bruden Sara eller hennes kuppman HW. Dom gjorde ett helt supert jobb :tummenupp :banana :fakta

Wheeliegirl skrev:
Jag ska be att få tala om att vi noggrant informerat tjejen som hade hand om anmälan att informera ALLA förare vart dom kunde hämta transpondrarna!
Anledningen till att transpondrarna fanns hos oss var att Teknis hade hyrt in oss OCH utrustning från Linköping. Vi var dessutom bara två som skötte tidtagningen och blev därför tvugna att dela ut dem på samma ställe som tidtagningsbåset var.

Hörde ingen som klagade på det iaf, och du var ju som vanligt nästan sist med att lämna tillbaka din transponder...;) hehe

//Sara som printade ut resultat i samma sekund som racet var över och sprang och satte upp dem på tavlan med blixtens hastighet...;) :lol

Last edited:
bjäbb bjäbb, alla vet ju att det var ditt fel (dimman på morronen, mina klotnignar, kranskullans skägg, avsaknaden av Jonnys senap i cefeterian osv) Sara :fakta :arsele ;) :pannkyss

Supermoto skrev:
bjäbb bjäbb, alla vet ju att det var ditt fel (dimman på morronen, mina klotnignar, kranskullans skägg, avsaknaden av Jonnys senap i cefeterian osv) Sara :fakta :arsele ;) :pannkyss

Det där med senapen tänker jag inte ta på mig, det måste vart Åsas fel!! :fyllisar

Hade inte vi vart där hade ni haft KAOS! :rolleyes: :7peta ;) :fakta :rofl

Bra bana :tummenupp Tävlingen flöt på väldigt bra :tummenupp Rolig tävling bara å vända på resultat listan så ser det ju riktigt bra ut

Wheeliegirl skrev:

jag tycker ni va duktiga :pannkyss

Supermoto skrev:
avsaknaden av Jonnys senap i cefeterian osv

duuuu vi i dom rosa gaytröjorna gillar västervik senap

jag tycker fiket va :tummenupp :tummenupp kaffet va klart 08.15

hälsa morsan och hälsa att hon räddade min dag.

jag vifftar gärna med flaggan fler ggr

Det borde kanske vart mer avstånd mellan startleden på startpalttan??

Det som jag kommer på just nu är att det saknas en läktare för åskådarna, men det förklarade du ju varför också och det gjorde ni helt rätt i!
Men det skulle sitta fint med ett par läktare runt banan. Vi fixade läktare till vår fotbolls-plats från en gammal fotbolls-plats som skulle renoveras, bara lyfta dit dem.
Bifogar en bild på flygfotot där jag har skissat upp några läktare :D

Och som Ghost säger så vore en plattform för funkisarna bra att ha, dels för att de får bättre uppsikt och dels för att det blir säkrare för dem. Sen borde ni fixa till så att fotograferna får stå uppe på lilla kojan i mitten så det blir fina foton också :tummenupp

ps: Namn och email och förhoppningsvis nummer till sponsorn är på ingång, påminn mig sen!

Bifogat

• 050702 flygbilder 078_skiss.jpg
    050702 flygbilder 078_skiss.jpg
    63.3 KB · Visningar: 52
ako skrev:
Det borde kanske vart mer avstånd mellan startleden på startpalttan??
Absolut, det är min enda synpunkt. Och kanske även bara starta tre i varje led när det är så smalt så man får möjlighet att köra imellan när man gör en bra start.

Gärna färre Hondor vurpandes mitt framför en också.. :hihi Men jag fick min revansch i andra när jag låg och bromsade upp er hela heatet, hehe..

RookieSM skrev:
Absolut, det är min enda synpunkt. Och kanske även bara starta tre i varje led när det är så smalt så man får möjlighet att köra imellan när man gör en bra start.

Gärna färre Hondor vurpandes mitt framför en också.. :hihi Men jag fick min revansch i andra när jag låg och bromsade upp er hela heatet, hehe..

Ledsen att jag drog med dig i vurpan...
Den veckan, tisdag kväll + tävlingen vurpade jag lika många gånger som mina två sista säsonger i RR... !!!
Inte riktigt samma fäste som man är van vid :D
Det behövs övning i denna sport för att bli snabb

ako skrev:
Ledsen att jag drog med dig i vurpan...
Den veckan, tisdag kväll + tävlingen vurpade jag lika många gånger som mina två sista säsonger i RR... !!!
Inte riktigt samma fäste som man är van vid :D
Det behövs övning i denna sport för att bli snabb
Haha, äh, det är lugnt, jag brukar vurpa en del på egen hand iaf. :) Hoppas du ger sporten fler chanser!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti