Åsikter och kommentarer om rejset i Örebro 8/10

Publikplatser ska vi försöka fixa ett par till. Tyvärr är området så jävla tajt som det är så det bli rint elätt men mer ska det bli. Allt som kostar pengar är skjutet på framtiden av den enkla anledningen att vi inte har några...

Mitt förslag med startled om 4+3+4... fick dåligt gehör även igår tyvärr även om det nästa gång säkerligen kommer bli isärdragna startled. Startled om 3 går nog fan inte, då blir det 8 startled vilket vi nog inte har plats för tror jag.

Ako :7peta Det här är en sport för MÄN vet du ;)
Tycker du köper hjulen av Lasse nu och kör tills snön kommer och sen säljer du äckelprilian till våren och satsar stenhårt på motard nästa år. Om inte vill han nog ha tillbaka dem :rolleyes:
Nej, nu vet jag.... Sälj gammelprilian + hondan så har du vips finansierat en nyare motard :tummenupp
Är du inkörd på Aprilia så kommer de (kanske) snart börja sälja en 450motard som kommer bli bland det grymmaste på planeten. Du och Marcus (RookieSM) kan bilda Sveriges första Aprilia motard-team :yoparty

Blir det in 6 led + 1 med 4+3+4+3+4, eller. ?

Supermoto skrev:
Mitt förslag med startled om 4+3+4... fick dåligt gehör även igår tyvärr även om det nästa gång säkerligen kommer bli isärdragna startled. Startled om 3 går nog fan inte, då blir det 8 startled vilket vi nog inte har plats för tror jag.

Jag hade inga problem med starten från min position, förstår inte riktigt problemet. Har inte heller hört någon åsikt från dom som tävlar frekvent. Visst, det var trångt i starten. Det brukar det vara.

Jag tycker utöver det att tävlingen var mycket lyckad. Tack alla som gav mig möjligheten att få en så pass rolig dag.

Jag har en hel del åsikter däremot om klassindelningen och återväxten innom denna sport. Vi måste få till en riktig klassindelning så att flera vågar börja tävla. Ola A hade bra ideer om det. Jag tycker att det är dålig tillväxt inom sporten, och dåligt med ungdomar. Men det verkar som att det tar sig och det händer saker Det verkar som att sporten kommer att få vara kvar denna gång. Den kom ju första gången till sverige runt 1990, men dog ut då. Ja visst ja, tävlingen. Kanon.

RaceMe skrev:
Jag har en hel del åsikter däremot om klassindelningen och återväxten innom denna sport. Vi måste få till en riktig klassindelning så att flera vågar börja tävla. Ola A hade bra ideer om det. Jag tycker att det är dålig tillväxt inom sporten, och dåligt med ungdomar. Men det verkar som att det tar sig och det händer saker Det verkar som att sporten kommer att få vara kvar denna gång. Den kom ju första gången till sverige runt 1990, men dog ut då. Ja visst ja, tävlingen. Kanon.
Vi ungdommar (vet inte om jag får säga så längre, är ju snart inte ens tonåring längre...) har inte råd att åka tyvärr :( Jag känner till många som vill åka men inte har råd! Jag har nog mest bara hatt tur att folk velat hjälpa mig på vägen...

Angående banan så har jag en lösning på den otäcka asfaltskant som iaf sånna individer som jag själv tar med nerlägg... Om man skulle asfaltera kurvan som vänder tillbaka mot asfalten (dvs den med jordhögen i innern, tredje kurvan efter hoppet) och sen dra in sträckan så man får åka vallen (dvs den där jord/grusvelodromen som inte används), då kommer man lite mer rakt på när man ska över från grus te asfalt. Skulle kanske gå lägga in ett hopp där också?

Jag gillade hoppet! Synd på inbromsningen efter bara, annars hade man kunnat ladda lite mer :D (fegheten kan ha å göra med yashas däck som [sorry darling] var skitkassa på grussträckan - ja, jag provade även stefans hoj och den hade bra mycke bättre grepp där.)

Supermoto skrev:
Ako :7peta Det här är en sport för MÄN vet du ;)
Tycker du köper hjulen av Lasse nu och kör tills snön kommer och sen säljer du äckelprilian till våren och satsar stenhårt på motard nästa år. Om inte vill han nog ha tillbaka dem :rolleyes:

Här säljs ingenting. :hihi
Måste ha något med lite push i tills nästa år på Sviestad. Kanske tom med ny kolv och reedventiler som är nyare än tre år. Ja, tom köra med rent luftfilter. :rolleyes:
Börjar jag nu kanske jag lyckas montera ihop växellådan rätt. :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...