Årsinkomst före skatt???

Lön i kr per år brutto...

• Antal röstningar
    0
Själv är jag såpass fattig att jag har sålt hojen och umgås med bikers :/

S.k. omfragandekopia skickas numera ut till dem man fragat pa, har hort det inte ar fullt socialt accepterat annu.

Skickas alltid ut, och vem som gjort förfrågan.
Undantag är AB, där man inte behöver uppge vem som gjort förfrågan (frivilligt).

Före skatt eller efter skatt? I mitt lilla hem räknas vad som är kvar när hålen av alla fasta kostnader är fyllda.

"Stewie"

Istället för att skryta om hur mycket vi tjänar så kan vi skryta om hur duktiga vi är på att betala skatt....

Jag betalade 97843 till Borgs lekstuga enl mitt senaste slutskattebesked. Vem betalar mest?

Istället för att skryta om hur mycket vi tjänar så kan vi skryta om hur duktiga vi är på att betala skatt....

Jag betalade 97843 till Borgs lekstuga enl mitt senaste slutskattebesked. Vem betalar mest?

Ja j*vlar vad cool jag måste vara med mina 163506 då... :yoparty
Sen kan vi ju lägga på straffskatter i form av moms på bensinskatten,
skatt på trafiken, skatt på mat osv osv osv... Så inser man snart att det
känns lite halvruttet att 70% av ens lön försvinner till Borgs sandlåda... :mad:

Jag betalade 133208 :banana :3freak

Jag är tuffare för jag är student samtidigt.....

CSN och kvarskatt är en lysande kombination:gnissla :3freak

Står ju att om man väljer gratis versionen så skickas inget:)

Tyvärr så har de tagit bort funktionen att se inkomsten i gratisversionen så man kan bara se var personen är skriven civiltillstånd och några andra ointressanta parametrar.

Last edited:
Nää, det var nog bara Mona Sahlin som tyckte att det var "sexigt" att betala skatt :gnissla

Ett tredje sätt att redovisa kan vara att presentera hur låg skatteprocent man lyckats komma ner i på sina totalt intjänade pengar?
Då är jag absolut förlorare....:näsblod

Jag tror att många som köper och försäkrar moderna sporthojar ser en
ganska tydlig relation mellan sina inkomster och sina MC-kostnader.

Ok men då kan vi ju koppla bostadsort och kommunalskatt likaså till mc-relaterat med ditt sätt att tänka?
Eller hur?

Eller varför inte: Hur mycket har du på banken?
Eller hur mycket pensionssparar du? (så man vet om du har råd att åka mc i framtiden)

Ja det mesta skulle säkert gå att mc-relatera, likväl som ett fyllo alltid mäter allt i antal flaskor brännvin eller flak öl...

Så såklart... självfallet är det ju JÄTTENATURLIGT att göra den kopplingen.
*smart*
Eller: Redogör för din DNA-stege. Vilka framtida sjukdomar kommer hejda dig i ditt mc-utövande.
Rätt mc-relaterat. Eller hur?

Got my point?
Allt vi gör är väl egentligen mc-relaterat på nåt sätt. Iaf om vi är dedikerade bikers. Precis som en golfare tänker på golf 26 timmar om dygnet ;)

Cirkus 360 000.
Har Yamaha TR1, Honda XR500, Husqvarna 420AE, delägare i en Royal Enfield 350 Bullet, Dnepr 650 eller K750 på gång.
.

Fyfan jag minns när kompisen spräckte skosulan på sin 420. på 2 par skor. Maken till att sparka tillbaks har jag aldrig upplevt förr eller senare.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing