Årsinkomst före skatt???

Lön i kr per år brutto...

• Antal röstningar
    0
Ja j*vlar vad cool jag måste vara med mina 163506 då... :yoparty
Sen kan vi ju lägga på straffskatter i form av moms på bensinskatten,
skatt på trafiken, skatt på mat osv osv osv... Så inser man snart att det
känns lite halvruttet att 70% av ens lön försvinner till Borgs sandlåda... :mad:

Gillar dig mer och mer för varje inlägg! är på din sida!

Om ni hade ett bra utformat optionsavtal så betaler ni ingen skatt för att optionerna konverteras till aktier, då betalar ni ett avgjort pris som var beräknat frånden dagen då avtalet tecknades ni köper altså optionerna samtidigt som de löper ut. Därefter blir det såklart vinstskatt på värdeökningen men det behöver du ju inte betala förrän den dagen du säljer.

Jepp,och gör du som många anställda i it-branchen när det small och inte säljer så har du ett schysst förlustavdrag när du blir arbetslös. ;)

Aktier är inte värt något förrän de är realiserade,bra att tänka på.

Henrik

ca 700.000 före skatt, plus tilldelning av bolags aktier till ett värde av ca 1 miljon. Betalade ca 340.000 till fredrik r.

Har ingen aning hur mycket jag kommer få betala i skatt för aktierna men förmodligen tillräckligt för att behöva sälja det mesta. men det problemet får komma senare!

Lägg märke till att han har ABS. Säkerhetsmedveten människa!
Er6:a med den inkomsten: Kom igen.

Räknade just 251400 per år men egentligen betydligt mer i övertidskostnader.....

Och betydligt mindre i brat världens mc- värld!

Last edited:
Det klarar ju sitt tydliga språk som jag trott att sporthojsåkande blir mer och mer för enbart de som har det bättre ställt. Förr, före 2000 iaf ... så var försäkringskostnaderna så pass mycket lägre att en mer medelsvenson (eller ja säg under 250.000) kunde äga en dåtiden sporthoj. Jag tycker mig minnas även att det var fler hojar på vägarna då som var sporthojar... ? eller?

Det klarar ju sitt tydliga språk som jag trott att sporthojsåkande blir mer och mer för enbart de som har det bättre ställt. Förr, före 2000 iaf ... så var försäkringskostnaderna så pass mycket lägre att en mer medelsvenson (eller ja säg under 250.000) kunde äga en dåtiden sporthoj. Jag tycker mig minnas även att det var fler hojar på vägarna då som var sporthojar... ? eller?
Men då var en sporthoj på 100 häst och vägde 220kg.
Försäkringsklass "6" var den högsta egentligen.
Över 100 hk, så hamnade man i straffklassen "7".
Nästan tredubbla kostnaden.
Inte många som tyckte att det var värt pengarna för 20-30 kusar mer.
På pappret.

Jo,men det är väl 52 som är medelåldern på en Porsche idag oxå,var väl inte så längesen den var runt 30 så det är väl inte bara ekonomiska aspekter.

Idag är det Japanska turbomatade bilar som gäller.

Många gillar ju motardstuket så när försäkringskostnaderna har förskjutits på den mest populära och mest skadade gruppen i trafiken och sporthojarna lever i minoritet ska du se att det vänder igen.

Henrik

Last edited:
Lägg märke till att han har ABS. Säkerhetsmedveten människa!
Er6:a med den inkomsten: Kom igen.

Hmm jag började med en KTM superduke 990 som första hoj, men insåg att det var för mycket kraft för mig! Duger det till min inkomst? Nu har jag dock sålt den och ska köpa en ny hoj.

Plus att bara för man tjänar pengar så betyder ju inte dte att man vill betala 20 tusen i försäkring.

Jag har fyra barn och hus plus bil också så jag kan garantera dig att pengarna går åt till annat också!

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!