Årlig service

Tar ni bort bromsbeläggen och rengör dem vid den årliga servicen eller tittar ni bara på den när de är monterade?
 
Tar ni bort bromsbeläggen och rengör dem vid den årliga servicen eller tittar ni bara på den när de är monterade?
Nu brukar jag få byta ganska ofta men om man ändå är i garaget och inte lägger så många mil per år är det ett strålande tillfälle att ta bort beläggen fram och tillbaka och göra rent lite samtidigt.

Jag kör annars på Hannuses spår, inkl stämpel och dokumentation på serviceprotokoll/-bok.
Har aldrig någonsin stött på en köpare som värderar ned en ägares egen dokumentation på utfört underhåll. Tvärtom; det brukar betyda att ägaren bryr sig om hojen och dessutom använder den på ett sätt som skonar den så mycket som möjligt. Även om den används ordentligt.
 
Last edited:
Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

Back
Top