Årlig service

Tar ni bort bromsbeläggen och rengör dem vid den årliga servicen eller tittar ni bara på den när de är monterade?
 
Tar ni bort bromsbeläggen och rengör dem vid den årliga servicen eller tittar ni bara på den när de är monterade?
Nu brukar jag få byta ganska ofta men om man ändå är i garaget och inte lägger så många mil per år är det ett strålande tillfälle att ta bort beläggen fram och tillbaka och göra rent lite samtidigt.

Jag kör annars på Hannuses spår, inkl stämpel och dokumentation på serviceprotokoll/-bok.
Har aldrig någonsin stött på en köpare som värderar ned en ägares egen dokumentation på utfört underhåll. Tvärtom; det brukar betyda att ägaren bryr sig om hojen och dessutom använder den på ett sätt som skonar den så mycket som möjligt. Även om den används ordentligt.
 
Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top