Årets vinnare i försäkringslotteriet!

• Thread starter Thread starter Dea
  • Start date Start date
Billigt där! :tummenupp Bara att gratulera!

Men vill du verkligen köra med enbart trafikförsäkring? Jag antar att du bor utan stöldrisk, eller har hojjen förvarad så iaf :)

Ja, nog är det ett lotteri.
Jag har kollat med Folksam om helförsäkring av min gamla hoj, och fick 3 olika bud på en och samma dag! Anledningen till att jag ringde tillbaka var bara för att kolla hur systemet fungerar.

Jag har lämnat EXAKT samma uppgifter vid varje samtal utifrån deras frågeställning. Den sista personen som jag talade med listade ut att jag först fått en offert, räknad på fulleffekt, men helt utan bonus. Andra gången hade de nog räknat på 7 skadefria år och strypt effekt, de sista gångerna var det på ursprungseffekt och 7 skadefria år = rätt pris. Ja, man börjar ju undra. Här nedan ser ni priserna:

Årspremie för helförsäkring:
1. 17.424 kr
2. 1.980 kr
3. 6.346 kr (fick denna summa de sista 2 försöken)

:3freak

Ronin skrev:
Ja, nog är det ett lotteri.
Jag har kollat med Folksam om helförsäkring av min gamla hoj, och fick 3 olika bud på en och samma dag! Anledningen till att jag ringde tillbaka var bara för att kolla hur systemet fungerar.

Jag har lämnat EXAKT samma uppgifter vid varje samtal utifrån deras frågeställning. Den sista personen som jag talade med listade ut att jag först fått en offert, räknad på fulleffekt, men helt utan bonus. Andra gången hade de nog räknat på 7 skadefria år och strypt effekt, de sista gångerna var det på ursprungseffekt och 7 skadefria år = rätt pris. Ja, man börjar ju undra. Här nedan ser ni priserna:

Årspremie för helförsäkring:
1. 17.424 kr
2. 1.980 kr
3. 6.346 kr (fick denna summa de sista 2 försöken)

:3freak

Är det för hojen du har på din bild så är det inte farligt !

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg