Årets vinnare i försäkringslotteriet!

• Thread starter Thread starter Dea
  • Start date Start date
Billigt där! :tummenupp Bara att gratulera!

Men vill du verkligen köra med enbart trafikförsäkring? Jag antar att du bor utan stöldrisk, eller har hojjen förvarad så iaf :)

Ja, nog är det ett lotteri.
Jag har kollat med Folksam om helförsäkring av min gamla hoj, och fick 3 olika bud på en och samma dag! Anledningen till att jag ringde tillbaka var bara för att kolla hur systemet fungerar.

Jag har lämnat EXAKT samma uppgifter vid varje samtal utifrån deras frågeställning. Den sista personen som jag talade med listade ut att jag först fått en offert, räknad på fulleffekt, men helt utan bonus. Andra gången hade de nog räknat på 7 skadefria år och strypt effekt, de sista gångerna var det på ursprungseffekt och 7 skadefria år = rätt pris. Ja, man börjar ju undra. Här nedan ser ni priserna:

Årspremie för helförsäkring:
1. 17.424 kr
2. 1.980 kr
3. 6.346 kr (fick denna summa de sista 2 försöken)

:3freak

Ronin skrev:
Ja, nog är det ett lotteri.
Jag har kollat med Folksam om helförsäkring av min gamla hoj, och fick 3 olika bud på en och samma dag! Anledningen till att jag ringde tillbaka var bara för att kolla hur systemet fungerar.

Jag har lämnat EXAKT samma uppgifter vid varje samtal utifrån deras frågeställning. Den sista personen som jag talade med listade ut att jag först fått en offert, räknad på fulleffekt, men helt utan bonus. Andra gången hade de nog räknat på 7 skadefria år och strypt effekt, de sista gångerna var det på ursprungseffekt och 7 skadefria år = rätt pris. Ja, man börjar ju undra. Här nedan ser ni priserna:

Årspremie för helförsäkring:
1. 17.424 kr
2. 1.980 kr
3. 6.346 kr (fick denna summa de sista 2 försöken)

:3freak

Är det för hojen du har på din bild så är det inte farligt !

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back