Årets vinnare i försäkringslotteriet!

• Thread starter Thread starter Dea
  • Start date Start date

Dea

En potatis
Gick med
20 May 2003
Hoj
R1
Började dagen med ett samtal till mitt försäkringsbolag för att kontrollera årets premie. Hade nämligen en i mitt tycke hygglig offert från ett annat bolag. Efter lite telefonkö får jag prata med en kille som låter lite osäker. Märkliga siffror kommer och till slut får jag i stället prata med en kollega. Hon hade lite bättre koll med raka besked: .Yamaha YZF-R1 -02 trafikförsäkring helår: 1273 kronor. Brevet var redan på väg till mig enligt uppgift.

Vad säger man? Tack!

/A

Det är bara ringa tillbaka o säga att de måste ha gjort ngt fel, det där måste dom räkna om!

Du borde ju kunnat fått en riktigt bra helförsäkring juh!

:tummenupp

campar skrev:
Det är bara ringa tillbaka o säga att de måste ha gjort ngt fel, det där måste dom räkna om!

Du borde ju kunnat fått en riktigt bra helförsäkring juh!

:tummenupp

Ja, hon såg att den hade åkt ner sex premieklasser på en månad men försäkringsbrevet var redan på väg ut till mig så det var självklart att jag skulle ha den premien även fast hon insåg att något var fel hos dem. Eftersom man blir nyfiken så kollade jag vad en helförsäkring skulle gå på; 45000 kronor. "Nu börjar jag känna igen er" sa jag.

hehe, bra där FB! =)

Vilket bolag?
Direkt nummer?

=)

(Jag är dock nöjd med mina 7500:- halv/helår / 23år)

Edit: Halv inte helv, så ingen missförstod.

Last edited:
fy va gött.. önskar man haft sån lotto om man skaffade sig en R1.. största anledningen till att inte ha sporthoj är ju faktiskt försäkringen tyvär.. :4skrika

Jag hade samma tur. Köpte en ZX9R -99 nyligen och ringde INNAN jag köpte den för att kolla försäkringen. Hon gav mig 16800 HEL/HEL (ZON 1 26 år, KK 3 år skadefritt etc... Jag bad då om det på papper för att vara säker. Mycket riktigt var det det priset på pappret med.

När jag sedan skulle ställa på den så sa hon att de räknat fel men att hon faktiskt hade sagt det priset första gången (Jag pratade med samma tjej båda gångerna) så jag skulle få den för det detta år men nästa år skulle det kosta 40.000/år.

JAG är vinnaren i det slumplotteriet som kallas Försäkringsdjungeln... :Bugar

campar skrev:
hehe, bra där FB! =)

Vilket bolag?
Direkt nummer?

=)

(Jag är dock nöjd med mina 7500:- helv/helår / 23år)

Det bör du vara!

Det är ju bra att det finns vinnare i det där lotteriet :tummenupp

Jag fick ett nytt försäkringsbrev från mitt F-bolag igår där det stod att hojen skulle kosta mig 1165:- per helår.
Jippiii....Tänkte jag...
Sen insåg jag att det bara var delkasko dom räknat på och inte inkluderat trafikförsäkringen :(

(Dom hade bara räknat på garageförsäkring och inte halvförsäkring som det skulle vara)

P-son skrev:
Jag hade samma tur. Köpte en ZX9R -99 nyligen och ringde INNAN jag köpte den för att kolla försäkringen. Hon gav mig 16800 HEL/HEL (ZON 1 26 år, KK 3 år skadefritt etc... Jag bad då om det på papper för att vara säker. Mycket riktigt var det det priset på pappret med.

När jag sedan skulle ställa på den så sa hon att de räknat fel men att hon faktiskt hade sagt det priset första gången (Jag pratade med samma tjej båda gångerna) så jag skulle få den för det detta år men nästa år skulle det kosta 40.000/år.

JAG är vinnaren i det slumplotteriet som kallas Försäkringsdjungeln... :Bugar

16800 låter inte som en vinstlott i mina öron. Det är ju en tredjedel av din hojs värde och lägger man till självrisken så har du betalat halva hojen i försäkring. Man lagar rätt mycket själv för dom pengarna... :7peta

newstead skrev:
16800 låter inte som en vinstlott i mina öron. Det är ju en tredjedel av din hojs värde och lägger man till självrisken så har du betalat halva hojen i försäkring. Man lagar rätt mycket själv för dom pengarna... :7peta
Korrektamundo. Jag kör med halv på min hoj och vurpar jag så fixar jag det själv och har säkert gått plus ändå. Blir hojen skrot så tänker jag bara vara glad ifall jag fortfarande lever.

Det är visst väldigt olika vad det kan kosta!
Jag tänkte bara ta trafikförsäkring på min hoj eftersom den kostade endast 5000:- i inköp och det skulle gå på drygt 2000/år. Men så visade det sig att jag kunde få den helförsäkrad för drygt 3000/år så, ok då. Men det å sin sida är ju 60% av min hojs värde...

Cheerlock skrev:
Det är visst väldigt olika vad det kan kosta!
Jag tänkte bara ta trafikförsäkring på min hoj eftersom den kostade endast 5000:- i inköp och det skulle gå på drygt 2000/år. Men så visade det sig att jag kunde få den helförsäkrad för drygt 3000/år så, ok då. Men det å sin sida är ju 60% av min hojs värde...

Vad hojen kostar i inköp är väl rätt oväsentligt. Det väsentliga är väl vad man får för den om man behöver utnyttja försäkringen...

newstead skrev:

Precis! En tredjedel. Jag ORKAR inte hålla på med att laga en hoj halva sommaren för att jag var snål med 4000 kr (som det skiljer om jag tar en halv/halvår som man i praktiken utnyttjar den). Nu vart det (med samma räknesätt) 8000 för hel/halv och jag behöver inte oroa mig att "nåt ska hända"... 8000 för sex månader KAN inte vara en "nitlott" för att få köra sin favvohoj???

P-son skrev:
Precis! En tredjedel. Jag ORKAR inte hålla på med att laga en hoj halva sommaren för att jag var snål med 4000 kr (som det skiljer om jag tar en halv/halvår som man i praktiken utnyttjar den). Nu vart det (med samma räknesätt) 8000 för hel/halv och jag behöver inte oroa mig att "nåt ska hända"... 8000 för sex månader KAN inte vara en "nitlott" för att få köra sin favvohoj???

Det är ju dina pengar... :7peta
Det brukar ju iofs ta ett tag att laga en hoj på verkstaden mitt i sommaren oxå... och då tillkommer ju självrisken vilket gör en större skillnad än 4000 kr halvåret... :fakta

Ja dessa försäkringbolag?! :va
Jag kollade upp vad min maskin skulle kosta i år och till min förvåning hade den sjunkit med 5.500:- Från 12.700:- Helår/halvförs. till 7.200:- Helår/halv.
Jag tackade och bockade men undrade förstås hur det kom sig. Njae svarade damen i andra ändan, det kan jag inte riktigt svara på men vi ser att du även haft två bilar försäkrade hos oss under vintern. :va
Jahapp där ser man svarade jag något förvånad men nöjd. :tummenupp

tokmaa skrev:
Ja dessa försäkringbolag?! :va
Jag kollade upp vad min maskin skulle kosta i år och till min förvåning hade den sjunkit med 5.500:- Från 12.700:- Helår/halvförs. till 7.200:- Helår/halv.
Jag tackade och bockade men undrade förstås hur det kom sig. Njae svarade damen i andra ändan, det kan jag inte riktigt svara på men vi ser att du även haft två bilar försäkrade hos oss under vintern. :va
Jahapp där ser man svarade jag något förvånad men nöjd. :tummenupp

Både du och hojen har blivit ett år äldre...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park