Årets svensk: "Jag skäms över att vara svensk!"

Status
Ej öppen för fler svar.
Många tror att de ska få uppehållstillstånd bara de lyckas hålla sig kvar tillräckligt länge och t ex få barn i Sverige. Och det är ingen ogrundad tro, många får ju uppehållstillstånd till slut. Så det finns helt rationella skäl att leva under lite pressade förhållanden under en tid.

Det finns lika många trick som avvisade nästan.
Framför allt så avvisas inte de som får ett beslut om avvisning, de göms av sådana som Årets Svensk och urholkar asylrätten fullkomligt, begår brott, arbetar svart, ställer till med problem för oss som bor här, sig själva och framför allt alla som behöver fly hit.
Det verkar som så att folk glömmer att de som avvisas inte behöver bo här och det finns en lång kö med folk som faktiskt behöver bo här eller på annat säkert ställe. Istället för att hjälpa dem som behöver hjälp så låter Agneta Dirazzo andra asylturister sabba aöötihop, allt under Marxismens flagga.
För det är väl ingen som tycker att vi inte skall ha en reglerad invandring?

Många tror att de ska få uppehållstillstånd bara de lyckas hålla sig kvar tillräckligt länge och t ex få barn i Sverige.

Så de flesta som gömmer sig är helt enkelt folk som vill få det lite bättre ekonomiskt och inte har något annat skäl en ekonomi? :va

I många länder kan ju livet vara rätt jävligt i största allmänhet, även om man inte riskerar personlig förföljelse. Om du är arbetslös i ditt hemland, polisen och alla statliga institutioner är korrupta och gör sitt bästa för att klämma dig på pengar så är det väl inte så svårt att se att folk vill pröva lyckan i ett annat land? Naturligtvis satsar man på det land där man bedömer att sannolikheten att få ett bra liv är stor och det finns chans att få uppehållstillstånd.

Sedan finns det förstås länder där det råder någon form av krigstillstånd, men jag tycker inte det ska innebära att samtliga asylsökande därifrån automatiskt ska få uppehållstillstånd.

https://www.flashback.info/archive/index.php/t-288925.html

Ett av Sveriges mer uppmärksammade fall genom tiderna, då dom faktiskt avvisades med buller och bång.

Är "detta uppmärksammade fall" representativt för majoriteten av de gömda flyktingarna i landet? :va

Jag undrar eftersom så många SH:are som vanligt är övertygade om att alla gömda flyktingar, som lever utan några som helst rättigheter, enbart gör det för att komma åt just våra surt ihopskrapade skattepengar....

Det är därför jag ber er upplysa mig eftersom jag ställer en rak fråga. Är majoriteten av de gömda flyktingarna enbart ute efter att få hugga in i välfärdsbuffén och snylta på våra skattepengar!?

Är "detta uppmärksammade fall" representativt för majoriteten av de gömda flyktingarna i landet? :va

Det vet varken du eller jag, men om dom gång på gång får avslag och till sist gömmer sig, så kan det inte finnas speciellt många skäl för dom att stanna.

Är det åt något håll migrationsverket har visat sig vara inkompetent så är det åt andra hålllet, dvs att dom har kollat faktan för dåligt och låtit folk stanna på felaktiga grunder.

För varje person som bluffar sig hit med lögner står en stackare som verkligen behöver hjälp utanför och får ingen hjälp.

Om vi slapphänt släpper in bluffmakare tills vi har fyllt den kvot vi orkar hjälpa så har vi inte hjälpt någon alls, vi har bara utfodrat snyltare.

Så de flesta som gömmer sig är helt enkelt folk som vill få det lite bättre ekonomiskt och inte har något annat skäl en ekonomi? :va

Vad skälet än är så ska det inte vara här. Det har migrationsverket beslutat om och efter det har vi att rätta oss.

Vad skälet än är så ska det inte vara här. Det har migrationsverket beslutat om och efter det har vi att rätta oss.

Migrationsverket borde väl ha en stor skuld till hur det ser ut i samhället idag. Vi har fått in en alldeles för stor del kriminella och extremister av olika slag. Både islamister och kommunister. Hur i helvete man kan kritisera dom för att ha varit för hårda är för mig en gåta.

Apatiska barn - bara i Sverige. Måste vara nåt virus eller nåt i luften här då, för inte kan det väl vara så att dom vet hur godtrogna Migrationsverket är och försöker luras? Nääeee...:va

Varenda en från Chile och El Salvador välkomnades av Palmesverige med Afzelius i spetsen medan asylsökande från Kuba kategoriskt nekades uppehållstillstånd. Det gäller att säkra sina röster:rolleyes:

Men Korvis sitter väl fortfarande här och försöker ge svenska män dåligt samvete.

Det är därför jag ber er upplysa mig eftersom jag ställer en rak fråga. Är majoriteten av de gömda flyktingarna enbart ute efter att få hugga in i välfärdsbuffén och snylta på våra skattepengar!?

Som man frågar får man svar heter det ju, tycker du din fråga är neutralt formulerad?

Ledtrådar:
Välfärdsbuffé
Snylta

För övrigt använder du helt irrelevanta ord, de är inte flyktingar eftersom de fått avsslag på sin asylansökan. Alltså kan de inte vara gömda flyktingar heller, de är illegala invandrare.

Om du vill ställa raka frågor så har du en del att öva på.

Gott nytt år.

Apatiska barn - bara i Sverige. Måste vara nåt virus eller nåt i luften här då, för inte kan det väl vara så att dom vet hur godtrogna Migrationsverket är och försöker luras? Nääeee...:va

Som förälder måste jag tycka att man måste ta det här med apatiska flyktingbarn på
största allvar.

Har jag förstått den där apatibluffen rätt så går den till så att man säger till
ungarna att de ska vara tysta och lugna, och sedan är de det.
Om de kan lära mig det tricket är de ta mig tusan väl värda att få stanna i Sverige.

Har jag förstått den där apatibluffen

Hur många var det som man faktiskt visade vara en ren bluff?! :va
Med tanke på att SH som vanligt verkar anse att så gott som alla simulerade så kan väl någon redovisa lite artiklar eller vad som där det hela uppdagas som just en bluff...
Såhär en tre-fyra år senare borde det väl vara väl utklarat om alla ungar bara låg där och lekte "tysta leken"...

...kan väl någon redovisa lite artiklar eller vad som där det hela uppdagas som just en bluff...

Är det inte dags att du redovisar någonting för ovanlighetens skull? Här får du lite fakta tills vidare.

Var så god.

Mellan 2003 och 2006 behandlades 424 apatiska flyktingbarn i Sverige. Märkligt nog kom hela 85% av barnen kom från f.d. sovjetrepubliker som Azerbajdzjan, Kirgizistan, Uzbekistan och Kazakstan samt från Kosovo och Serbien/Montenegro i forna Jugoslavien. Det handlade framförallt om minoritetsgrupper som romer och uigurer.
Flyktingar från dessa länder ansågs inte ha asylskäl i Sverige, eftersom länderna inte längre befann sig i krig. Den enda möjligheten att få asyl var på rent humanitära grunder.
En lång rad märkliga iakttagelser gjordes:
1. De asylsökande barnen gick in i sitt apatiska tillstånd direkt efter det att familjerna fått avslag på sina asylansökningar.
2. De sjuka barnen blev i flertalet fall friska, så fort föräldrarna beviljats permanent uppehållstillstånd i Sverige.
3. Fenomenet uppgivenhetssyndrom bland flyktingbarn var helt okänt i länder utanför Norden (läs Sverige).
4. Det mycket stora antalet apatiska flyktingbarn.
5. Epidemin följde hela tiden samma mönster.
6. Flertalet familjer saknade identitetshandlingar, något som gjorde, att ingen visste, om de apatiska barnen var föräldrarnas biologiska barn eller ej. DNA-prover fick inte tas, eftersom det ansågs integritetskränkande.
De så kallade "snälla" grupperna i debatten, bland annat barnläkarna, vägrade se dessa omständigheter, vägrade inse, att det kanske låg en hund begraven någonstans.
När andra läkare, sociologer och vårdpersonal försökte ge en avvikande bild, förlöjligades de, förtegs eller beskrevs som invandrarhatare och rasister.

(Expressen, november 2008)

Är det inte dags att du redovisar någonting för ovanlighetens skull? Här får du lite fakta tills vidare.

Var så god.

Mellan 2003 och 2006 behandlades 424 apatiska flyktingbarn i Sverige. Märkligt nog kom hela 85% av barnen kom från f.d. sovjetrepubliker som Azerbajdzjan, Kirgizistan, Uzbekistan och Kazakstan samt från Kosovo och Serbien/Montenegro i forna Jugoslavien. Det handlade framförallt om minoritetsgrupper som romer och uigurer.
Flyktingar från dessa länder ansågs inte ha asylskäl i Sverige, eftersom länderna inte längre befann sig i krig. Den enda möjligheten att få asyl var på rent humanitära grunder.
En lång rad märkliga iakttagelser gjordes:
1. De asylsökande barnen gick in i sitt apatiska tillstånd direkt efter det att familjerna fått avslag på sina asylansökningar.
2. De sjuka barnen blev i flertalet fall friska, så fort föräldrarna beviljats permanent uppehållstillstånd i Sverige.
3. Fenomenet uppgivenhetssyndrom bland flyktingbarn var helt okänt i länder utanför Norden (läs Sverige).
4. Det mycket stora antalet apatiska flyktingbarn.
5. Epidemin följde hela tiden samma mönster.
6. Flertalet familjer saknade identitetshandlingar, något som gjorde, att ingen visste, om de apatiska barnen var föräldrarnas biologiska barn eller ej. DNA-prover fick inte tas, eftersom det ansågs integritetskränkande.
De så kallade "snälla" grupperna i debatten, bland annat barnläkarna, vägrade se dessa omständigheter, vägrade inse, att det kanske låg en hund begraven någonstans.
När andra läkare, sociologer och vårdpersonal försökte ge en avvikande bild, förlöjligades de, förtegs eller beskrevs som invandrarhatare och rasister.

(Expressen, november 2008)

Mycket bra att sånt här kommer fram,
men vad fan är uigurer? :tummenupp

Last edited:
Mycket bra att sånt här kommer fram,
men vad fan är uigurer? :tummenupp

Jag bad om något konkret och Markus väljer att citera(skippade du länken medvetet?) till Elisabet Höglunds krönika där hon redogör varför hon "tystades" och "sparkades" från Aktuellt.
http://www.expressen.se/kronikorer/...isabet-hoglund-darfor-slutade-jag-pa-aktuellt
Jag håller med om att det finns många saker som verkar märkligt och det är just därför jag ber er, "som ser sanningen" att lägga fram någon form av fakta i målet. Om Höglunds krönika är det närmaste fakta ni kan komma när ni driver er tes att alla bara simulerade, så vettefan om jag ska skratta eller gråta.

Last edited:
Om Höglunds krönika är det närmaste fakta ni kan komma när ni driver er tes att alla bara simulerade, så vettefan om jag ska skratta eller gråta.

Tycker varken du ska skratta eller gråta, jag tycker du ska leta fram några av de tjugo islamofobiska bloggarna du oroade dig om i början av veckan. Du får ju till och med lön för din medborgerliga insats så vad sitter du här för? :hej

Som förälder måste jag tycka att man måste ta det här med apatiska flyktingbarn på
största allvar.

Har jag förstått den där apatibluffen rätt så går den till så att man säger till
Om de kan lära mig det tricket är de ta mig tusan väl värda att få stanna i Sverige.

De blir drogade.

största allvar.

Nejdu, man använder diverse mediciner. Det är inte helt okänt bland de som jobbar med asylsökande, men det finns ingen som vågar säga det högt efter att (förra) regeringens utredare blev utpekad och sågad i det ena tv-programmet efter det andra efter att hon kommit fram med obehagliga uppgifter om de apatiska barnen.

Få riksdagspolitiker som får vetskap om detta vågar driva en sådan fråga, eftersom alla är rädda för mediadrevet och att utpekas som rasist.
Medierna i Sverige vill ju förmedla en positiv bild av asylsökande och verkar inte alltid drivas av några principer om objektivitet.

Själv tycker jag det är ganska naturligt att folk som kommer hit och söker asyl ljuger. Bor man i ett land där livet är allmänt jävligt, så är det inte så konstigt att man försöker ta sig dit där livet är markant bättre (Europa), även om man inte är politisk flykting. De flesta vill ju jobba och kommer ju inte hit i syfte att utnyttja systemet, men de har kanske inte den kunskap/erfarenhet/utbildning som krävs för att få jobb här. Att leva på soc i Sverige är ändå väldigt mycket bättre än mångas hemländer.

Jag tycker det är ett tecken på naivitet när man förutsätter att alla som kommer hit talar sanning och att de inte vill ljuga.

Från de länder där de kommer ifrån finns det ingen samhörighet med staten. Staten är en form av förtryckare, även om man inte personligen är politiskt förtryckt. Förtrycket består i korruption. Staten är den styrande elitens verktyg för att skaffa sig fördelar. Så är det ju inte riktigt i Sverige (även om vissa här hävdar det). Med såna erfarenheter så känner man som asylsökande ingen större samhörighet med den svenska staten. De du litar på är familjen/släkten. Att ljuga inför svenska staten ter sig därför nog inte som något större moraliskt dilemma.

Last edited:
Text...........

Är majoriteten av de gömda flyktingarna enbart ute efter att få hugga in i välfärdsbuffén och snylta på våra skattepengar!?

Japp. Precis som att majoriteten av alla arbetslösa egentligen kan få jobb men bara vill leva på bidrag samtidigt som de tjänar pengar svart på spritresor till tyskland. För att inte tala om alla sjukskrivna som bara lurar pengar av staten (och mig) när de egentligen är kärnfriska.

Så här är det facktisckt :mad:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...