Årets svensk: "Jag skäms över att vara svensk!"

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
I (in)konsekvensens namn så vill jag då skämmas för att Agneta skäms.
Varför uppviglare och kriminella ska ha pris kan jag inte begripa men det är jag det. Utgår från att de liberala skarorna kan upplysa mig.

Sedan blir det förvisso komiskt när Årets Svensk skäms för att vara svensk, antar att hon blev arg för priset då så det kanske är så att Fokus har en stor portion humor och också de tycker att terrorister skall landsförvisas och inte få diplom.

dragbild08501.jpg

http://www.fokus.se/2008/12/arets-svensk-2008/

Markus, din provokatör.

Mänskliga rättigheter är viktigare än en nations lagar.

Mänskliga rättigheter bör inte praktiseras på bekostnad av demokratiskt fattade beslut, det är att likställa med annan brottslighet.
Men oavsett så är det märkligt när Årets Svensk skäms för att vara svensk, sådant kommunistskit är bara möjligt i den här delen av världen. Skicka henne till Bolivia eller var fan hon har fått sitt efternamn från så får vi se hur stolt hon är då. Och hur kan man säga att "Hjärta och hjärna är till vänster men jag är Marxist" Vadå "men"? Som att säga att jag är nazist men jag gillar Hitler. :3freak

Mänskliga rättigheter bör inte praktiseras på bekostnad av demokratiskt fattade beslut, det är att likställa med annan brottslighet.
Men oavsett så är det märkligt när Årets Svensk skäms för att vara svensk, sådant kommunistskit är bara möjligt i den här delen av världen. Skicka henne till Bolivia eller var fan hon har fått sitt efternamn från så får vi se hur stolt hon är då. Och hur kan man säga att "Hjärta och hjärna är till vänster men jag är Marxist" Vadå "men"? Som att säga att jag är nazist men jag gillar Hitler. :3freak
Haha vicken spjuver!
"Demokratiskt fattade beslut"...som vår trafikförordning då, eller?
Har du någonsinkört för fort??? Då er ru åxå en liten Kommunistjaevel :tummenupp

Spärra in henne

Är inte detta på gränsen till landsförräderi? 10år med restaurangmat, gym, bibliotek, psykologer, utbildningar och samlagsrum på Hinseberg hade nog fått fason på henne. Eller kanske inte förresten. :va

Och där har vi nog den grundläggande skillnaden i våra tankesätt. Jag tycker att lagar inte ska inskränka de mänskliga rättigheterna, du tycker att de mänskliga rättigheterna inte ska inskränka lagarna.

Jo, det är konstigt att hon skäms för att vara svensk.

Är inte detta på gränsen till landsförräderi? 10år med restaurangmat, gym, bibliotek, psykologer, utbildningar och samlagsrum på Hinseberg hade nog fått fason på henne. Eller kanske inte förresten. :va
:rofl

Hon kanske till och med är TerRoRisT!!!!111ett

Last edited:
Och där har vi nog den grundläggande skillnaden i våra tankesätt. Jag tycker att lagar inte ska inskränka de mänskliga rättigheterna, du tycker att de mänskliga rättigheterna inte ska inskränka lagarna.

Jag vet inte om jag heller påstår att lagar i vissa länder ska stoppa folk från mänskliga rättigheter, inte så det är ett generellt ställningstagande jag tänker skriva under på i alla fall. Begriper inte riktigt vad det är du åsyftar heller eller hur du tänkt dig att saker och ting skall fungera i förlängningen. Det är väl en mänsklig rättighet med utbildning också, likt vård, och det tycker du säkert inte att allehanda individer som av varierande skäl råkar befinna sig i Sverige skall få heller.

Akutvård får ju alla och det är självklart att de skall ha också, tror inte DeLazio kör så mycket cancerbehandling heller.

Jag vet inte om jag heller påstår att lagar i vissa länder ska stoppa folk från mänskliga rättigheter, inte så det är ett generellt ställningstagande jag tänker skriva under på i alla fall. Begriper inte riktigt vad det är du åsyftar heller eller hur du tänkt dig att saker och ting skall fungera i förlängningen.

Du skrev ju: "Mänskliga rättigheter bör inte praktiseras på bekostnad av demokratiskt fattade beslut, det är att likställa med annan brottslighet."

Det tolkade jag som att du tycker att demokratiskt fattade beslut är viktigare än mänskliga rättigheter.

Det tycker inte jag.

Jag känner att den här diskussionen inte kommer att ge särskilt mycket eftersom vi har helt olika grundsyn när det gäller människovärde, etik och moral.

Precis!!! :tummenupp :tummenupp
Därför är det fantastiskt fasansfullt att en djävla massa svenskar uppmuntrade brottslighet genom att stötta terrorister och brottslingar som bekämpade Apartheid.

Det var faktiskt en demokratiskt vald regering som införde apartheid-lagarna och alla som bröt mot lagen för att bekämpa dessa lagar borde sättas på Guantanamo och alla svenskar som stöttade Mandela och andra terrorister borde utvisas till ett land som inte tar emot invandrare! :mad: :mad: :mad:

De som dog vid Sharpevillemassakern förtjänade det fan. Det var samma drägg som kastar sten mot polisen idag, vänsterdrägg. De demonstrerade mot DEMOKRATISKT införda lagar och om man då inte gör som man blir tillsagd får man fan skylla sig själv om man får en kula i pallet för då är man brottsling!

Demokratiska lagar väger ALLTID tyngre än mänskliga rättigheter!:fakta Mer apartheid åt folket! :rolleyes:

Jag känner att den här diskussionen inte kommer att ge särskilt mycket eftersom vi har helt olika grundsyn när det gäller människovärde, etik och moral.

Håller med helt, på äkta svenskt manér bör vi snarast hitat två personer som tycker exakt samma sak så vi kan låta dem debattera istället.

Det har väl aldrig hänt tidigare att medborgare i andra länder skämts för att de varit medborgare i sina länder. :rolleyes:

Jo det är klart de har men jag betvivlar att de fick pris för sin bristande nationalism. En sådan wsak händer nog bara i Sverige. Kan faktiskt inte tänka mig ett enda land på hela jorden som har så ynkryggigt folk. Faktiskt.

Last edited:
Håller med helt, på äkta svenskt manér bör vi snarast hitat två personer som tycker exakt samma sak så vi kan låta dem debattera istället.

Tja, det skulle ju inte heller bli en särskilt bra debatt. Men anledningen att jag inte vill debattera ämnet med dig är inte för att vi tycker olika i ämnet, utan för att vi har så olika grunduppfattningar att det blir absurbt. Vi har redan upptäckt orsaken till att vi tycker olika, och jag tänker inte debattera mänskliga rättigheter med dig i en tråd som handlar om Årets svensk.

Du är lite för mycket provokatör för att jag ska orka.

Jo det är klart de har men jag betvivlar att de fick pris för sin bristande nationalism. En sådan wsak händer nog bara i Sverige. Kan faktiskt inte tänka mig ett enda land på hela jorden som har så ynkryggigt folk. Faktiskt.

Ojoj, har hon fått pris för sin bristande nationalism också? Trodde hon fick pris för något helt annat.

Som sagt, provokatör.

En poäng i sammanhanget är kanske att de som hon gömmer i de många fall inte är flyktingar, utan helt vanliga människor som kommer från risiga förhållanden i fattiga länder och diktar ihop diverse historier i hopp om ett bättre liv. Jag vet inte om man kan klandra dem för det, jag klandrar de godtrogna, våra politiker.

En poäng i sammanhanget är kanske att de som hon gömmer i de många fall inte är flyktingar, utan helt vanliga människor som kommer från risiga förhållanden i fattiga länder och diktar ihop diverse historier i hopp om ett bättre liv. Jag vet inte om man kan klandra dem för det, jag klandrar de godtrogna, våra politiker.

Naturligtvis är det så, Sverige avvisar inte flyktingar.

Men anledningen att jag inte vill debattera ämnet med dig är inte för att vi tycker olika i ämnet, utan för att vi har så olika grunduppfattningar att det blir absurbt.

Okej, men vad är då anledningen till att du debatterar det du inte vill debattera? Eller jag kanske är trög nu, kanske debatterar du att du inte debatterar. Med den logiken borde du blivit Årets Svensk. :lol

Last edited:
Det var faktiskt en demokratiskt vald regering som införde apartheid-lagarna och alla som bröt mot lagen för att bekämpa dessa lagar borde sättas på Guantanamo och alla svenskar som stöttade Mandela och andra terrorister borde utvisas till ett land som inte tar emot invandrare!
Demokratiskt vald? Du har en skön syn på hur demokrati definieras.

Demokratiskt vald? Du har en skön syn på hur demokrati definieras.

Ah, du syftar på den lilla detaljen med att bara vissa hade rösträtt?! Äh, vaddå, det stod ju i lagarna! Ska man dessutom kräva att alla vuxna ska få rösta för att det ska få kallas demokrati så finns det ju ett land i väster som befriar en rätt stor del av sin befolkning deras rösträtt. Är de ingen demokrati de heller i dina kommunistögon?

Du är väl bergis sån där vänstermupp som tycker att Sverige blev en demokrati först 1921. :va Det är ju som att spotta moder Svea i ansiktet att så kränkande anklaga henne för att bara ha varit demokrati i typ 87 år.

så utnämner jag Marcus till årets svensk...

Han kommer bli jätteglad! :tummenupp
http://sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=201

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...