Årets sista träning på Sviestad 27/9

Teddy skrev:
....Om inte annat vill jag själv veta vad som gäller på träningarna så att jag själv kan hjälpa till att upplysa ovetande och dela med mig av silvettejp, gummislangar och najtråd när det behövs. :)

Saxat från LMS nya fina sida.

"Vad gäller motorcykeln så ska den överenstämma med Svemos tekniska reglemente"

Hjälper det inte med att du tipsar ovetandes om tekniska brister så kontakta kvällens träningsansvarige, krävs det så får väl svartflaggan användas...

Ska man vara helt ärlig så är det väl oftast folk i den lite "inre" cirkeln av folk som tar sig ett varv eller två under rr-träningarna med gat-cyklar. D.v.s folk som ändå har rätt bra koll.
Jag bryr mig iaf inte om det inte är särskilt mycket folk på banan, menar är den halvtom, och en superduke eller en gat-ducce tar ett eller 10 varv..

oFFkeFF skrev:
Ska man vara helt ärlig så är det väl oftast folk i den lite "inre" cirkeln av folk som tar sig ett varv eller två under rr-träningarna med gat-cyklar. D.v.s folk som ändå har rätt bra koll.
Jag bryr mig iaf inte om det inte är särskilt mycket folk på banan, menar är den halvtom, och en superduke eller en gat-ducce tar ett eller 10 varv..
Tja...Killen på R1:an med lysen kom bromsandes med vilt hoppande bakhjul många gånger i Bergskruvan. Ibland klarade han det bra. Ibland blev det nästan bollhavet. Men eftersom han inte vurpade hade han alltså bra koll?

Naturligtvis rapporterade jag inte in detta då det säkerligen skulle låta helt puckat att höra "Öööh .. vi har en kille här som kör som en tok" på radion under en RR-träning. Fan, alla kör ju som tokar! ...ja, nästan alla iaf. ;)

/Funktionären i Bergskruvan aka Svallerbytta-bing-bong

Var inte där just den här träningen så kan ju inte kommentera en enskild förare. Bara att det kanske inte alltid är blodig regelfascism om det är lite folk och tränar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti