Årets sista(första?) tävling!

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
På Vinterstadion i Örebro lördagen den 25/9
Succé förra året, missa inte!!
All nödvändig information kommer att stå i Idrottsbladet som kommer på torsdag.
Men för er som inte kan vänta, anmälan till Teknis MC, startavgift 300kr, pg. 64 56 55-2.
Teknis MC
Så behåll motardhjulen på två veckor till! :yoparty

Är det bara gatposörer som hänger här..? :)

ÖREBRO CITY SUPERMOTARD
Arrangör: Teknis MC Tävlingsbana: Vinterstadion
Datum: 25/9 Tävlingens art: Supermotard enligt reglemente
Anmälningsavgift: 300 kr Postgiro: 64 56 55-2 märkes med motard
Sista anmälningsdag: 20/9, efteranmälan +150 kr
Anmälan till: Teknis MC, Markgatan 28A, 703 55 Örebro
Upplysningar: Björn Selvin, 070-583 32 36

Kolla tråden om SM-racing längst upp.
Info har funnits där länge nu.

Skulle köra själv bara jag fick nya hojen levererad.

Supermoto skrev:
Kolla tråden om SM-racing längst upp.
Info har funnits där länge nu.

Skulle köra själv bara jag fick nya hojen levererad.
Var inte sån besserwisser.. ;)
Jag vet mycket väl att det står lite(datumet) i din tråd men tänkte att inte så många kollade den regelbundet, min info är ju mer utförlig och sen ska du vara glad att jag försöker promota lite! :fyllisar

Klart det är bra med promotion. Det kan bara kännas lite besserwisseaktigt/okunnigt att skriva sånt som det redan står om på annan plats. Skit samma förresten, bara det kommer mycket folk. Både publik och förare. Du ska köra??

Supermoto skrev:
Klart det är bra med promotion. Det kan bara kännas lite besserwisseaktigt/okunnigt att skriva sånt som det redan står om på annan plats. Skit samma förresten, bara det kommer mycket folk. Både publik och förare. Du ska köra??
Hehe!
Om jag valt att komplettera din tråd istället för starta en egen hade du varit nöjd? Det saknades för mycket i den.. :)
Jo, jag är med.

RookieSM skrev:
Hehe!
Om jag valt att komplettera din tråd istället för starta en egen hade du varit nöjd? Det saknades för mycket i den.. :)
Jo, jag är med.
Nu när jag listat ut att vi känner varann så:
NÄE, DET BÄSTA HADE VARIT OM DU BARA TOG DIN GAMLA KTM-SKIT OCH DROG TILL... TILL... TILL.... PÅLSBODA!!!

:D :D :D

Hoppas det kommer fler folk trots vårt lilla käbbel :hihi

Supermoto skrev:
Nu när jag listat ut att vi känner varann så:
NÄE, DET BÄSTA HADE VARIT OM DU BARA TOG DIN GAMLA KTM-SKIT OCH DROG TILL... TILL... TILL.... PÅLSBODA!!!

:D :D :D

Hoppas det kommer fler folk trots vårt lilla käbbel :hihi

Näe.... nu vågar jag nog inte komma.... :tungan

Finns det nåt tidsschema än? Banskiss?

Nightwish skrev:
Näe.... nu vågar jag nog inte komma.... :tungan

Finns det nåt tidsschema än? Banskiss?
Det finns det nog, men de tiderna jag vet är att det är anmälan 8-9, fri träning 9-10, och sen ska det börja rejsas!
Angående bansträckningen så som jag förstod den så ska den hålla sig nere på planen, köra grus upp för läktaren, köra en väg ovanför och sen grus ner igen, blir nog coolt! :hihi

RookieSM skrev:
Det finns det nog, men de tiderna jag vet är att det är anmälan 8-9, fri träning 9-10, och sen ska det börja rejsas!
Angående bansträckningen så som jag förstod den så ska den hålla sig nere på planen, köra grus upp för läktaren, köra en väg ovanför och sen grus ner igen, blir nog coolt! :hihi
Köra på läktaren :skrämd

Blir som en modern variant av Death Race 2000 med Stallone och Carradine (Kung Fu - Legenden) :Rockbanan

farmerlip skrev:
Vägbeskrivning nån? Körde vilse förra året... Från stockholmshållet...
Körde du så vilse förra året att du inte kom dit överhuvudtaget? ;).. Annars så BORDE du ju veta var det ligger ;)

- Johan, ingen aning heller..

Vill minnas att jag la upp jättefin karta tidigare i år när ypvs undrade lite när alla trodde tävlingen skulle vara i augusti...

Nope, efter lite vimsande så var jag plötsligt framme. Kan jag sova 10 minuter längre på att inte vimsa så är det taget! Blir ju att gå upp missinassa ändå.
mr_rockster skrev:
Körde du så vilse förra året att du inte kom dit överhuvudtaget? ;).. Annars så BORDE du ju veta var det ligger ;)

- Johan, ingen aning heller..

Kort vägbeskrivning från Ståkkhålm då.

Sväng söderut vid första trafikplatsen ni kommer till (trafikplats Norrplan på vänstra kartan). Då är ni på Östra bangatan. Följ ÖB till korsningen med Rudbecksgatan, sväng vänster in på Rudbecksgatan (vid E20-skylten på högra kartan). Följ Rudbecksgatan (övergår i Norrköpingsvägen) tills ni ser stadion (Toyotahallen på högra kartan). Sväng in första höger efter ni passerat stadion. Framme. Välkomna :)

På sista kartan syns hela vägen från trafikplats Norrplan till Stadion (markerad).

Bifogat

• Karta Örebro 1.jpg
    Karta Örebro 1.jpg
    93.7 KB · Visningar: 52
  • Karta Örebro 2.jpg
    Karta Örebro 2.jpg
    126.6 KB · Visningar: 62
  • Karta Örebro 3.jpg
    Karta Örebro 3.jpg
    114.5 KB · Visningar: 57
Last edited:
farmerlip skrev:
:)
Ett tips kan vara att det är en jädra massa trafikljus på ÖB så det är lätt hänt, gissar jag, att man tror man åkt för långt. Ni åker längs med järnvägen i princip genom hela stan. Vänstersvängen ut på Rudbecksgatan är vid första huset efter centralstation. Håll utkik efter det bara.

Kanske skulle göra en film (om man hade för mkt tid) som visar färdvägen innifrån bil....

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti