Årets sista(första?) tävling!

Lite ny information, tagen direkt från Teknis MC.

CITY-supermotardtävling 25/9
inbjudan finns här

Teknis Motor Club CITY-SUPERMOTARD Teknis Motor Club

Vinterstadion 25 september 2004
Tävlingsinbjudan och tävlingsregler
Tävlingen anordnas i full överensstämmelse med Svemos nationella
tävlingsbestämmelse med tillhörande specialreglemente samt denna tävlingsinbjudan.

Upplysningar Teknis Motor Club, Markgatan 28 A, 703 55 ÖREBRO 019-18 86 53
och återbud Bengt-Göran Bergin 019-26 42 12 / 073-701 51 07

Tävlingsbana Vinterstadion, Örebro
Tävlingsledare Bengt-Göran Bergin 019-26 42 12 / 073-701 51 07
Domare Martin Holm, Svemo

Antal deltagare Max 50 st medtages till kvalificeringen, varav alla går vidare till finalomgångar.

Tävlingens
genomförande a) Det körs tre kvalificeringsomgångar med 10 startande i varje omgång
b) Därefter körs finalomgångar med 12 startande i varje final. Runup på de två främsta från varje final.

PM & Resultat Anslås på tavla vid insläpp depå.

Prisutdelning Kommer att ske omedelbart efter A-final.

TIDSPLAN

Lördag 8.00-9.00 Anmälan och besiktning
9.00-10.00 Träning
10.10 Förarmöte
10.30 Kval
13.00 Finaler

Startavgift 300 kr. Insättes på pg 64 56 55-2.

Anmälan På Svemos anmälningsblankett.

Anmälan och avgift ska vara arrangören tillhanda senast den 24 september, kl 19.00 under adress:
Teknis Motor Club, Markgatan 28A, 703 55 ÖREBRO.

Ansvar Allt deltagande sker på egen risk Svemo, Teknis Motor Club och dess funktionärer, frånsäger
sig allt ansvar för under såväl träning som tävling inträffade skador, olycksfall eller dylikt.

Personuppgiftslagen: Tävlingsdeltagare och funktionärer har genom sin anmälan att delta i tävlingen
samtyckt till att vederbörandes personuppgifter registreras i tävlingsarrangörens dataregister samt
att arrangören, inom ramen av sin verksamhet, oavsett mediaform offentliggör namnuppgifterna.

Välkommen till en fartfylld helg på Vinterstadion

1. Henrik Karlsson #96
2. Ola Eifrém #93
3. Daniel Jansson #41

själv kom jag 8-10 nånting, låg 5a när Eifrém, Jansson och John Stambeck gick in tre i bredd i en 3m bred kurva...slutade med att jag stod med min hoj tvärsöver Stambecks hoj upptryck i en stenmur :gnissla
kom loss efter 5-10 sek men då hade ju ett helt gäng smitit förbi.
Damn :mad:

rejser skrev:
1. Henrik Karlsson #96
2. Ola Eifrém #93
3. Daniel Jansson #41

själv kom jag 8-10 nånting, låg 5a när Eifrém, Jansson och John Stambeck gick in tre i bredd i en 3m bred kurva...slutade med att jag stod med min hoj tvärsöver Stambecks hoj upptryck i en stenmur :gnissla
kom loss efter 5-10 sek men då hade ju ett helt gäng smitit förbi.
Damn :mad:
Det var lite synd att dom kroka ihop där för det var ett riktigt tätt och roligt race att kolla på. man ser ju att Ola Eifrém kan köra hoj iaf, när han krascha i andra heatet eller vad det var och kom så gått som sist och kör upp sig till toppen igen, riktigt kul att se. Lika så i finalen när han väl kom förbi Daniel jansson så tog han in bra på Henke.

Vad tyckte du om banan då? Publiken fick se många täta bra race iaf.

Btw bra kört rejser.

Evil M skrev:
Det var lite synd att dom kroka ihop där för det var ett riktigt tätt och roligt race att kolla på. man ser ju att Ola Eifrém kan köra hoj iaf, när han krascha i andra heatet eller vad det var och kom så gått som sist och kör upp sig till toppen igen, riktigt kul att se. Lika så i finalen när han väl kom förbi Daniel jansson så tog han in bra på Henke.

Vad tyckte du om banan då? Publiken fick se många täta bra race iaf.

Btw bra kört rejser.

mjo det var rättså tight därframme, Jansson körde ju fort men jag kände att det fanns liite mer om jag hade kommit om.

banan är ju så bra den kan bli på det lilla området iaf.
några goa slajdingkurvor är alltid gött, det blir det ju inte i SM direkt.

Man kan väl minst sagt säga att du hade en bra dag Per. Tre heatsegrar till att börja med var du ju ensam om. Det var toksynd att du, Ola och John hamnade bakom Jansson. Det såg klart ut som om han hejdade upp er tre. Han gjorde ju helt otroliga starter, Jansson. Bra kört som fanken :yoparty :tummenupp

COrus (supermotard.se) plåtade ju en hel del. Kommer nog upp där under dagen hoppas vi.

Supermoto skrev:
COrus (supermotard.se) plåtade ju en hel del. Kommer nog upp där under dagen hoppas vi.

Jaaa... nu vill jag se, trodde och hoppades på att få se lite bilder redan igår, men icke! :5sure ;)

//@

d1ce skrev:
Jaaa... nu vill jag se, trodde och hoppades på att få se lite bilder redan igår, men icke! :5sure ;)

//@
Corus + mcbudet var kvar i Örebro och drack pilsner efter rejset så det var kanske inte så konstigt.... :D :zpy

Supermoto skrev:
Corus + mcbudet var kvar i Örebro och drack pilsner efter rejset så det var kanske inte så konstigt.... :D :zpy

Hah... förstog det, hörde några rykten om att budet skulle hinka och festa svårt! :D Synd att man jobbade just i lördags :(

//@

Cybernisse skrev:
:hihi

Tänk på mig då! Brandvarnaren hemma gick igång av CoRuS odör då jag fick bilder och text i gårkväll. :sjuk :dricka
Men vi sviker inte!!

Ni vet vart ni hittar Rapporten "Vinterstadion 2004"
Bra skrivet :tummenupp
Vill se mer bilder nu bara....

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025