Årets motorcykel: Suzuki GSXR 1000 K5 !

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
lorkan skrev:
Har du vunnit humor på hästar ? :D

för det var väl ett skämt ? eller ? :rolleyes:

:D
oj nej jag skämtar inte :gnissla kolla bara röven på gixxern....för bred!
Honda, kawasaki(dock ej -06) och yamaha gör mkt snyggare hojar :Bugar :fyllisar

Pejo skrev:
Pungt, annars nakcskåTT! :D
Det heter punkt. Det ser förjävligt ut när någon skriver "pungt". Det låter som något som sitter mellan benen på det manliga könet.:hihi

Om du skrev det på skämt så ber jag om ursäkt.

Last edited:
sandstream skrev:
Ja :D
Frågan är när Honda, Kawasaki och Yamaha ska lära sig.
Vartannat år får Suzuki all uppmärksamhet och vartannat får de tre andra dela på uppmärksamheten.

Vad menar du? Honda, Kawasaki och Yamaha hade ju redan leverarat tunga uppdateringar 04 med cbr1000rr, zx10r och nya r1. Suzuki kom ju inte med någon ny mod. förens 05. Det är ju Suzuki som är sega inte de andra.

Vet int om det är fel på mig, eller gixxer... Men jag ogillar att sitta å sära på benen som i en gynekolog-stol då man sitter på K5an.

*suck*

Känns ju helt värdelöst..... Iofs är jag biff. Men vanliga människor borde också ha en tendens att sitta men lite väl mkt särade ben :3freak

-vilket är enda anl att jag avskyr suzuki.... känns så jävla fel.

Har ägt en Zx-10R, Kört en Cbr 1000rr och kört polarens R1 -04 med PC III och Quickshifter! Kawan var för ostabil i höga farter, Hondan kändes alldeles för tam, Yamahan upplevde jag som väldigt vridsvag :( Den enda hojen som jag någonsin inte har haft något att klaga på är just en K5:a! Men alla kan ju inte tycka lika. Det enda jag kan säga är att anledningen till att jag valde Suzukin var just pga jag har kört dom andra hojarna och tycker att suzukin är helt enkelt bäst! Men den enda som kan mäta sig med Suzukin är just R1:an, Men inte motormässigt, Yammans körställning är bättre än sukkans, det erkänner jag! Men Suzukins motor är ett kapitel för sig!

2ono skrev:
Tydligen har MC Journalisterna i världen röstat fram denna framför KTM 990 superduke och Triumphs Speed triple.

Var detta rätt ?

Utan tvekan en av de stora sporthojs nyheterna 2005 då inga andra gjorde några störra uppdateringar i sporthojssegmentet.

Grym hoj, det kan man ju inte förneka. Däremot känns den inte så nyskapande, innovativ eller fräsch. Några gram lättare här, lite mindre luftmotstånd här, några tiondelar snabbare där. Dessutom fokuserar den ju nästan uteslutande på en del av mc-åkandet som ytterst få, inte ens de flesta av K5:ans ägare, ägnar sig helhjärtat åt, dvs banåkning och tävling. Den största nyheten med K5:an verkar ju i efterhand onekligen ha varit ljuddämparen av typen lågt monterad och kompakt som börjar bli branschstandard redan nästa år (R6, GSX-R 600 och 750).

Fram med hojar som fokuserar på att ha riktigt roligt på "riktiga" vägar under realistiska förhållanden! 950 Supermoto, MT-01, SuperDuke, Speed Triple med flera är hojar som jag tror pekar ut framtiden för mc-kulturen mer än vad K5, R1, ZX-10R och CBR RR gör. Jag tror framtiden snarare ligger i hojar som är roliga på vanliga vägar i måttliga hastigheter och som har en realistisk ägandekostnad med lägre inköpspriser och måttliga försäkringspremier.

Dock är detta endast min egen, högst personliga åsikt.

//Eric

Last edited:
IronMike skrev:
Vet int om det är fel på mig, eller gixxer... Men jag ogillar att sitta å sära på benen som i en gynekolog-stol då man sitter på K5an.
*suck*
Känns ju helt värdelöst..... Iofs är jag biff. Men vanliga människor borde också ha en tendens att sitta men lite väl mkt särade ben :3freak
-vilket är enda anl att jag avskyr suzuki.... känns så jävla fel.
Särade ben, har du drömt nu igen?
Tanken på K5:an är ju smalare än någonsin :va
don_tomazo skrev:
Vad menar du? Honda, Kawasaki och Yamaha hade ju redan leverarat tunga uppdateringar 04 med cbr1000rr, zx10r och nya r1. Suzuki kom ju inte med någon ny mod. förens 05. Det är ju Suzuki som är sega inte de andra.
Jag menade uppmärksamheten som respektive tillverkare får, inte vem som är först.
2006 kommer Yamaha, Honda och Kawa med "nya" literhojar medan Suzuki ligger lågt.
2007 kommer säkert en ny R1000 och då får Suzuki återigen pryda omslagen på varenda hojtidning jorden runt.

Jag måste faktiskt säga att K5:an verkar mest rejsig av alla jappsarna (säger jag utan att ha kört alla de andra liters-jappsarna). Mest komprimisslös (jag gillar t.ex. att Suzuki inte följde trenden att dra upp avgaset under bönpallen, låg vikt och funktion först). Dessutom är den snyggast. Däremot vet jag inte om jag föredrar 1000cc framför 750cc. :va Måste prova zo fort det går att tjöra igen.

Men Suzuki är det som gäller kommande säsong iaf.

Pungt.

Last edited:
DR-Zätare skrev:
Den största nyheten med K5:an verkar ju i efterhand onekligen ha varit ljuddämparen av typen lågt monterad och kompakt som börjar bli branschstandard redan nästa år (R6, GSX-R 600 och 750).
//Eric
Ljuddämpartillverkarna lär jubla. Eller är det bara jag som hade bytt ut ljuddämparen till en "vanlig" om jag köpte en R6:a (eller GSX-R)?

DETTA ÄR ENLIGT MIN MENING ÅRETS HOJ !!!!

DAYTONA_SCORCHED.jpg

LÄTT

sandstream skrev:
Ja :D
Frågan är när Honda, Kawasaki och Yamaha ska lära sig.
Vartannat år får Suzuki all uppmärksamhet och vartannat får de tre andra dela på uppmärksamheten.
tyvärr så har ju yamaha lärt sig nu
R1 -06 e ju bara en utveckling
-07 kommer en helt ny, men då kommer iofs en ny gixxer åxå

David81 skrev:
DETTA ÄR ENLIGT MIN MENING ÅRETS HOJ !!!!

DAYTONA_SCORCHED.jpg

LÄTT
som sagt lite tidigt
pratade med killen som designat den på telefon häromdagen.. hehe...

Nogger skrev:
Han måste tänka på -01:an.......
Han skriver K5 men jag tror precis som du att han fått det om bakfoten :hihi
Neutral skrev:
Så tänkte de säkert men lättast blev den ändå inte.
Torrvikten vart lägst (166 mot ZX10R 170) men Suzuki måste ha haft en bra våg för när de är fulltankade väger ZX10R 198 och K5:an 199.7 (men K5:an har 1 liter större tank).
Hur som helst så är både 10:an och K5:an ett par kilo lättare än konkurrenterna med seat-pipes både torrt och fulltankade :)

sandstream skrev:
Jag menade uppmärksamheten som respektive tillverkare får, inte vem som är först.
2006 kommer Yamaha, Honda och Kawa med "nya" literhojar medan Suzuki ligger lågt.
2007 kommer säkert en ny R1000 och då får Suzuki återigen pryda omslagen på varenda hojtidning jorden runt.

Jaha..
Jo det är väl lite taktiskt av Suzuki kanske men de är ju fortfarande ett år senare.

sandstream skrev:
Torrvikten vart lägst (166 mot ZX10R 170) men Suzuki måste ha haft en bra våg för när de är fulltankade väger ZX10R 198 och K5:an 199.7 (men K5:an har 1 liter större tank).
Hur som helst så är både 10:an och K5:an ett par kilo lättare än konkurrenterna med seat-pipes både torrt och fulltankade :)

Vad hade vi gjort utan dig Sandström? :Bugar :)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN