Årets idiot!!! (Moppe fucko)

Quest skrev:
2336480 Alltså, alla vet väl att alla fordon exploderar direkt dom ramlar omkull. Alla däck skriker även vid körning på grusväg och det bara finns snygga brudar i USA. Det här är oförnekbara (är det ett ord?) fakta. Det är ju så i filmer?


Haha! Så jefvla sant!!!
 
Jag brukade flöda över min sachs motor och medvetet tända eld på den när det var riktigt kallt ute och den inte ville starta.

Jag har haft en Saab V4'a som har haft motorbrand två gånger, varav jag slet loss huven och luftfiltret för hand och släckte, första gången hade jag en luftburk i plast som smälte så mina händer blev lite brända av smält plast.

Jag har även som en del i min militärtjänst släckt brinnande flygplan.
Tyvärr tog även jag eld p.g.a slarv från min släck-kamrat som skulle slå undan lågorna medans jag räddade pilot-dockan.
Jag hade hårfria ben och svidande porrpung efter den incidenten...
Fördelen var ju att dom andra fick prova på att släcka personbrand på köpet...
 
kjellf skrev:
2272994 Ni har sett allt för mycket amerikansk film. En bensintank exploderar inte. Det enda som skulle kunna brinna är den lilla mängd bensin som ligger på motorn. Det krävs en stråle med högt tryck för att det ska bli riktigt farligt.

KjellF

Sant så sant, däremot så låter det lite som det var en ansenlig mängd som drällde ut, dvs tillräckligt för att göra skada.. men men, instant solbränna deluxe med hjälp av mopeden är väl lite status kanske :näsblod
 
GuW skrev:
2336519
Jag har även som en del i min militärtjänst släckt brinnande flygplan.
Tyvärr tog även jag eld p.g.a slarv från min släck-kamrat som skulle slå undan lågorna medans jag räddade pilot-dockan.
Jag hade hårfria ben och svidande porrpung efter den incidenten...
Fördelen var ju att dom andra fick prova på att släcka personbrand på köpet...

Du med?
AF2 Malmslätt RÄTO -86-87 Ambulansförare & Brandman :)
Har dock vare sig tänt eld på, eller behövt släcka några kollegor ;)
/Danne
 
Qwerty skrev:
2273422
Japp, man kan det om man dricker med måtta och ser/beter sig nykter.
Ser inget problem med det precis som att cykla med några öl i kroppen.

Enda problemet är väl eg 2 problem typ, ett problem är att din reaktionstid
försämras dramatiskt även om det är med måtta vilket kan innnebära att
du inte hinner reagera på den som ska går över vägen precis och kör på vederbörande som slår huvet i asfalten och blir invalidiserad/omkommer.

Det andra problemet är
mindre dock, körkortet åker om du kör moppe eller cykel onykter.

Jag är i vissa fall en extrem moralgubbe och när det gäller alkohol
och fordonsframförande har jag inget till övers för personer som
kör onyktra.

Man gnäller på farliga mc till höger och vänster men alkoholrelaterade
olyckor orsakar minst 180 dödsolyckor/år.
 
GuW skrev:
2336519 Jag brukade flöda över min sachs motor och medvetet tända eld på den när det var riktigt kallt ute och den inte ville starta.

Jag har haft en Saab V4'a som har haft motorbrand två gånger, varav jag slet loss huven och luftfiltret för hand och släckte, första gången hade jag en luftburk i plast som smälte så mina händer blev lite brända av smält plast.

Jag har även som en del i min militärtjänst släckt brinnande flygplan.
Tyvärr tog även jag eld p.g.a slarv från min släck-kamrat som skulle slå undan lågorna medans jag räddade pilot-dockan.
Jag hade hårfria ben och svidande porrpung efter den incidenten...
Fördelen var ju att dom andra fick prova på att släcka personbrand på köpet...


Hehe, brinnande V4:or verkar inte vara helt ovanligt! Har själv haft ett par stycken. :banana
Hur många gånger ryckte man inte soppaslangen från dakotan och lät det rinna runt fläktkåpan för att sen rycka tändhatten och få fjutt på sina marlboro som man tjuvrökte! :hihi
 
Quest skrev:
2336480 Alltså, alla vet väl att alla fordon exploderar direkt dom ramlar omkull.

OT:
skitfilmen Sniper 2 är det bästa exemplet på detta!
i ordentlig slowmotion får man se hur en lastbil kör på en personbil från sidan och allt som hinner hända är att passagerardörren får en buckla sen blåser hela skiten i luften och eld och lågor öser fram överallt :3freak :rofl
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top