Årets idiot!!! (Moppe fucko)

philsson skrev:
2273154 Härligt härligt.. Moppetiden var nog den roligaste tiden man haft. :hihi :brinnerup

Eller som när min hoj flödar när jag kör på slangen. :(

Vore coolt om man kunde sitta på CBR:en som man gjorde på den tiden, lätt framåtlutad skruvandes på det ställbara munstycket. Med full gas.

:yoparty

.

Lurch skrev:
2273161 Vore coolt om man kunde sitta på CBR:en som man gjorde på den tiden, lätt framåtlutad skruvandes på det ställbara munstycket. Med full gas.

.

Haha den posen känner man igen sig i :hihi

Lurch skrev:
2273161 Vore coolt om man kunde sitta på CBR:en som man gjorde på den tiden, lätt framåtlutad skruvandes på det ställbara munstycket. Med full gas.

.
Nu är det blandningskruven istället. :rolleyes:
men vi ktm/husa åkare får nästan sitta med en skruvmejsel och dra åt vart efter vi åker. :hihi

Man borde kanske starta en tråd om klantkörningar ifrån moppetiden. Ush ush.. dyker upp 100 minnen i huvudet på mig. En gång på en cykelväg så fanns det sådanna bommar som jag trodde fäldes upp när man körde på dem så jag tog sats för att de inte skulle hinna stängas innan jag kört förbi. dom var inte öppningsbara. :död

Å folk undrar varför jag äger en moped? Det är ju skitkul att susa fram i 50 i shorts och kortärmat och en enkel kruka på skallen. Dricka öl kan man också göra och köra hem. Ligistburna på busshållsplatser mm. Ljuddämparen är självklart en gammal hederlig TT burk och polisen gravar läpp när man kommer.

I Love moped.

Qwerty skrev:
2273187 Å folk undrar varför jag äger en moped? Det är ju skitkul att susa fram i 50 i shorts och kortärmat och en enkel kruka på skallen. Dricka öl kan man också göra och köra hem. Ligistburna på busshållsplatser mm. Ljuddämparen är självklart en gammal hederlig TT burk och polisen gravar läpp när man kommer.

I Love moped.

Moped is the shit.

Men det ska vara ett gammalt as, ingen Aprilia skoter eller ens en MT. En gammal Puch Montana GL med toppkåpa eller en Zündapp med solfjädertopp!

.

Lurch skrev:
2273236 Moped is the shit.

Men det ska vara ett gammalt as, ingen Aprilia skoter eller ens en MT. En gammal Puch Montana GL med toppkåpa eller en Zündapp med solfjädertopp!

.

Precis. Åker Mustang 617 och ett fint vurpollon har jag på skallen. Håller på med en brunnen Montana GL och ska rusta den till kanonskick precis så som min såg ut när dom åren begav sig.
Puch Ms50 eller florida kikas det efter för fulla muggar.

Kuritas skrev:
2273235 Jahapp... :va

Japp, man kan det om man dricker med måtta och ser/beter sig nykter.
Ser inget problem med det precis som att cykla med några öl i kroppen.

Lurch skrev:
2273236 Moped is the shit.

.

Puch Dakota :tummenupp: :rofl

*vill ha tillbax min igen... *

Moppe minnen is the shit !!

Gammla fina :banana minnen väcks till liv...

Några dåliga med :huvet jag och tre polare kom körandes i stan (jag på en mamba) utanför den lokala videohörnan så var man ju tvungen att stila lite... :lol upp me skiten på bakan körde x antal meter och bestämde mig för att göra en vänstersväng på bakan....... TuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuT BAAAAAAAAAAAANG !!! Så var det roliga slut, en luftfärd på ca 10-15m och ett krossat ben krossade volvo 240 lycktor och en tjutande ambulans.... :huvet :huvet Arrgh :3freak :3freak Min far var lagom glad när han fick hämta mig på sjukan, dock glad att jag var vid liv... När polisen kom och började förhöra mig och farsan märkte att jag talade sanning så sa han till copen, låt ungen vara han är chockad :D :D :D
Sen dicktade vi ihop en story..

Last edited:
Dominator-Rocks skrev:
2273758 När polisen kom och började förhöra mig och farsan märkte att jag talade sanning så sa han till copen, låt ungen vara han är chockad :D :D :D
Sen dicktade vi ihop en story..

:rofl :rofl :rofl :rofl

Ha!

Ordningsman i skolan också?

Minns min Mustang Mamba utan bromsar o med Zundapp 125:a,
moddad med 80cc crosständsystem=noll svängmassa.
Rapp så ini frukten.

kjellf skrev:
2272994 Ni har sett allt för mycket amerikansk film. En bensintank exploderar inte. Det enda som skulle kunna brinna är den lilla mängd bensin som ligger på motorn. Det krävs en stråle med högt tryck för att det ska bli riktigt farligt.

KjellF

JO en bensintank kan explodera

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

jag fick tag i ytterligare en Mustang 617. Denna är iof utan maskin, men det ska bli ett hatobjekt med Puch motor. Troligtvis så ska jag vässa denna till att bli en dräpare på 50cc. Vad gör man inte för att störa Zundapp folket.

Själv sitter man och pillar med en gammal Puch monza, haft några galna krockar med den men det gör man ju bara för att få ha nått att göra i garaget eller :) ? Men en sak är att det är omöjligt att få tag i en tank till monza/montana.

moppetider härligatider så sant som flera redan har sagt det enda man brydde sig om det va att motorn funka så man slapp gå jag laga min egen med ståltråd en gång när jag hade knäckt båda motorfästena tog mig hem fick lite skäll av farsan (som byggt moppen)sen svetsa han ihop den igen(pappa är svetsare)jag hävda att det inte var mitt fel du måste ha svetsat dåligt sa jag då undra han hur det hade gått till jag sa att jag hade åkt ner från en trottoarkant (hade hoppat som en härlig jävel på bmx banan)

hehe, jag har gjort (nästan) samma sak när jag var 14 :3freak Eldade upp en moppe som jag haft i 3 timmar... Tror det var en puch montana. Soppkranen läckte "lite" och kåpan till brytarspetsarna var lös.... Det hela slutade med att hela moppen blev utbränd. Tanken exploderade inte trots att hela moppen brann.

Säljaren tog tacksamt tillbaka köpet direkt för han fick ut dubbelt på försäkringen mot vad jag gav för den.... alla glada :)

hehe vilka tider... :rofl

kjellf skrev:
2272994 Ni har sett allt för mycket amerikansk film. En bensintank exploderar inte. Det enda som skulle kunna brinna är den lilla mängd bensin som ligger på motorn. Det krävs en stråle med högt tryck för att det ska bli riktigt farligt.

KjellF

:7peta Bensin i vätskeform brinner inte det är gaserna som e farliga i samband med en gnista, man kan släcka en glödande cigarr i ett fat med bensin :4skrika sålunda så kan en tom bensintank explodera men inte en full.

Last edited:
Alltså, alla vet väl att alla fordon exploderar direkt dom ramlar omkull. Alla däck skriker även vid körning på grusväg och det bara finns snygga brudar i USA. Det här är oförnekbara (är det ett ord?) fakta. Det är ju så i filmer?

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul