Årets Förare RR 2011

JesperPellijeff

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2010
Hoj
Aprilia RSW 125GP HondaRS 125 GP, HondaCBR 600RR
Vill tacka alla som röstade fram mig till Årets förare i Roadracing, blev glatt överraskad över det stora stödet i röstningen till Svemo. Det var en ära att få motta priset, TACK!!! medvind.

Saknar ord för att beskriva glädjen ni alla gav mig.

Hälsningar Jesper Pellijeff Team CaWalli

Bifogat

• Årets Förare Rodracing 2011.jpg
    Årets Förare Rodracing 2011.jpg
    6.3 KB · Visningar: 1,600
Det var du värd Jesper!!

Nisse

Du är ett nytt namn för mig och det skulle vara intressant att höra vilka resultat som gav dig priset. Vad tävlar du i för klass/er och hur gick det 2011?

Grattis, ska bli kul att följa din fortsatta karriär!

Du är ett nytt namn för mig och det skulle vara intressant att höra vilka resultat som gav dig priset. Vad tävlar du i för klass/er och hur gick det 2011?

Hej, tack för frågan., mottog tacksamt priset och 96% av rösterna när jag utsågs till Årets förare i Roadracing (Sverige) Kan inte svara på varför jag fick ett så enormt stöd (alla röster) men det värmde och tanken är väl att priset grundas på resultat/körning/utveckling och att bete sig på ett sportmannamässigt sätt på/utanför banan oavsett prövningar. Följ gärna min framfart på bike.se bloggar Jesper och Cv hittar du nedan.. Tack.

2011 Award for beeing driver of the year in Swedish Roadracing
2011 Award for Rookie of the year. (the price are from Scandinavian Open)
2011 Total Victory at Junior Cup and total victory at Aprilia Cup
2011 3:place Nordic Championship 125 GP (first time competed in that class)
2011 1:place Race125 GP Junior Norway (first time competed in that class)
2011 1.place and 2: place in Super Motard SM (first time competed in Super Motard)

2010 Total Victory at Honda Academy Cup NSF 100: My points 345/350 (Marginal victory 80 points)
2010 Total Victory at 80 Racing RM Series/Cup: My points 295/300 (Marginal victory 86 points)
2010 Winner of Nordic Championship Mini GP 50
2010 Winner of Nordic Championship Mini GP 100
2010 Germany EM Championship: Final one, 9 place final two, 8 place, final three, 6 place, Total 8th place.
2010 Winner of Danish Championship
2010 DMU Cup NSF 100cc: two 3 place
2010 Alastaro Finland SO Honda Mini GP 100cc: 2 place and 4 place
2010 Albacete Mini GP Worldwide Race 13:e place

Hej, tack för frågan., mottog tacksamt priset och 96% av rösterna när jag utsågs till Årets förare i Roadracing (Sverige) Kan inte svara på varför jag fick ett så enormt stöd (alla röster) men det värmde och tanken är väl att priset grundas på resultat/körning/utveckling och att bete sig på ett sportmannamässigt sätt på/utanför banan oavsett prövningar. Följ gärna min framfart på bike.se bloggar Jesper och Cv hittar du nedan.. Tack.

2011 Award for beeing driver of the year in Swedish Roadracing
2011 Award for Rookie of the year. (the price are from Scandinavian Open)
2011 Total Victory at Junior Cup and total victory at Aprilia Cup
2011 3:place Nordic Championship 125 GP (first time competed in that class)
2011 1:place Race125 GP Junior Norway (first time competed in that class)
2011 1.place and 2: place in Super Motard SM (first time competed in Super Motard)

2010 Total Victory at Honda Academy Cup NSF 100: My points 345/350 (Marginal victory 80 points)
2010 Total Victory at 80 Racing RM Series/Cup: My points 295/300 (Marginal victory 86 points)
2010 Winner of Nordic Championship Mini GP 50
2010 Winner of Nordic Championship Mini GP 100
2010 Germany EM Championship: Final one, 9 place final two, 8 place, final three, 6 place, Total 8th place.
2010 DMU Cup NSF 100cc: two 3 place
2010 Alastaro Finland SO Honda Mini GP 100cc: 2 place and 4 place
2010 Albacete Mini GP Worldwide Race 13:e place
Ok. Inte illa. Och du skriver bra för att vara tio år gammal...

Ok. Inte illa. Och du skriver bra för att vara tio år gammal...

Kanske lite förvirrande när en 12-åring kommer in och skriver som en 35-åring på ett forum där 35-åringarna skriver som om dom är 12 ibland? :D

Hade jag varit 12 år och haft en lysande framtid framför mig inom motorsport (som är så jäkla knivigt att fixa sponsorer till i Sverige) så hade jag nog inte skrivit själv...

Jag tycker det är grymt med hans framgångar, så istället för att ifrågasätta så är det väl dags att hala upp plånkan och hjälpa killen att bli ännu bättre och röna stora framgångar internationellt sett.

Min ekvation är enkel:
Sverige duktiga internationellt sett inom motorsport = mer intresse nationellt, fler aktörer och "ta i trä" kanske i slutänden bättre/större banor närmare storstäderna där publiken bor = bättre/enklare och roligare för mig och min stora passion/hobby:)

Hade jag varit 12 år och haft en lysande framtid framför mig inom motorsport (som är så jäkla knivigt att fixa sponsorer till i Sverige) så hade jag nog inte skrivit själv...
...

Där måste jag tycka helt tvärtom. Är man ung har man mer tid att lära sig och öva sig på det med att kunna utrycka sig i tal och skrift. Dessutom har man lättare att lära sig då och andra kan ta en för att man är just ung och kanske inte så duktig på att uttrycka sig.

Kommer bli så mycket mera fel om sen den personen växer upp och är vid tex 20-30 årsåldern inte kan skriva en enkel racerapport och mamman eller flickvännen skriver den åt en. Ställs helt andra förväntningar på en då pga att man är äldre.

Finns inget mera fel (tycker jag) än att tex läsa en blogg för en förare och den uppenbart inte är skriven av den föraren med tex meningar om beskriver föraren i andra person.

Är man 12år och till synes verkar ha en grymt ljus framtid inom RR, så skall man "listen & learn" utav en mediatränad person.
Allt utav den enkla anledningen att man är ÄNNU mer redo den dagen när det kommer ännu fler och större framgångar. Här tror jag att motorsverige brister en del, samt att det gnälls alldeles för mycket.

Att bli framgångsrik inom motorsport är lite grand som med uppfinningar: Man kan komma på en fantastisk uppfinning men har man ingen distrubition så blir det heller ingen spridning, har man däremot en "tillräckligt" bra produkt och en bra distributionskedja så har man lagt en rejäl platform för inkomst och för utvecklingspotential.

Visst ska man som ung och talangfull ta hjälp av de som kan hjälpa, men att ha en pressekreterare/mediatalesperson som skriver under med ens eget namn kan tyckas märkligt, till och med på ett forum och i inlägg som uppenbart är skrivna av ngn annan. Skapa ett team-nick vettja, för vi är många som verkligen vill att ni skriver och rapporterar vad som händer med er satsning.

Jag håller varenda tumme jag har att Jesper kommer lyckas i sin satsning inom RR!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT