Årets bästa träningsläger !!!

Har precis införskaffat en mer banvänlig motard och skulle väldigt gärna deltaga på lägret. Såg att man skulle vara medlem i en Svemo-ansluten klubb och anmälde mig hos Kortedala MK nu i kväll. De tar in nya medlemmar på ett möte första veckan i varje månad så det borde ju lösa sig med medlemskap innan lägret.

Om det finns lägerplatser kvar när jag får inbetalningskortet till KMK betalar jag in lägeravgiften samtidigt.

/Stefan

Betalade in förut idag, båda anmälningsavgift för SM:et och lägret (2200:-) Så ni borde få in pengarna imorgon.

Ska bli förbenat roligt detta! :tummenupp

Ha de gôtt!

Ludde skrev:
2196637 Betalade in förut idag, båda anmälningsavgift för SM:et och lägret (2200:-) Så ni borde få in pengarna imorgon.

Ska bli förbenat roligt detta! :tummenupp

Ha de gôtt!

Bra, nu börjar det hända saker. Gick lite trögt i början bara. :tummenupp
Sidan är nu uppdaterad. http://www.teknismc.se/ klicka på tävlingsformer

Last edited:
Jag pratade med Kortedala MK och att hinna bli medlem skulle inte vara något problem, så jag betalade in lägeravgiften idag.

Detta ska bli riktigt kul :)

Kan man få tag på de där fyra A4:orna med information som nämndes tidigare?

Om det är möjligt har jag mailadress: sap_snabela_dtek.chalmers.se
där _snabela_ byts ut till något lämpligare tecken.

Förresten,
vad måste göras med hojen? Krashpuckar på fotpinnar? Najning av vad? Plugga Akrat?

Who'sYourDaddy skrev:
2203351 Jag pratade med Kortedala MK och att hinna bli medlem skulle inte vara något problem, så jag betalade in lägeravgiften idag.

Detta ska bli riktigt kul :)

Kan man få tag på de där fyra A4:orna med information som nämndes tidigare?

Om det är möjligt har jag mailadress: sap_snabela_dtek.chalmers.se
där _snabela_ byts ut till något lämpligare tecken.

Förresten,
vad måste göras med hojen? Krashpuckar på fotpinnar? Najning av vad? Plugga Akrat?

Har skickat mail till dig, hör av dig om det inte kom något.

Hojjen ska uppfylla reglementet. Najja oljeplugg, bromsar, uppsamlingskärl monterat osv. Kolla www.svemo.se för exakt info. Vi på TMC vill gärna att fotpinnar skyddas med någon form av puckar/plattor. Husaberg-fotpinnarna river upp stora revor i asfalten vid okontrollerade nedlägg, en del andra hojjar har snällare fotpinnar.

Vi har inga ljudkrav som SM-serien har, det är dock önskvärt att hojjarna inte låter för mycket. Träningsledare har rätt att belägga "körförbud" på hojjar som låter för mycket. Tex dom utan ull i ljuddämparen. Lite underhåll ska man ägna sin hoj.

Min ATK låter för mycket, så jag dömde ut den själv igår i egenskap som träningsledare. :tungan Får se hur jag löser det.

Passade på att prata med MR Lind idag, han trodde det skulle bli fullt på lägret. Så han var inte det minsta orolig för att "bara" 10 st registrerade betalningar kommit in. "Det kommer att bli fullt, jag har haft sådant här förr" var hans kommentar. Det är några som inte ännu är med på listan på Teknis hemsida som har betalt. Ni andra! Visst, det går att betala cash på plats om det inte redan är fullt då. Chansa om ni vill.

Vi ses. :tummenupp

RaceMe skrev:
2229654 Passade på att prata med MR Lind idag, han trodde det skulle bli fullt på lägret. Så han var inte det minsta orolig för att "bara" 10 st registrerade betalningar kommit in. "Det kommer att bli fullt, jag har haft sådant här förr" var hans kommentar. Det är några som inte ännu är med på listan på Teknis hemsida som har betalt. Ni andra! Visst, det går att betala cash på plats om det inte redan är fullt då. Chansa om ni vill.

Vi ses. :tummenupp

Nu börjar det komma in massor med frågor från intresserade Så tänk på detta ni som hade tänkt att vara med. Jag har sagt att det går att betala på plats vilket också går bra. I den mån det inte är fullt. Om deltagarantalet blir fullt på lägret innan start, så är det i inkommen betald ordning som gäller för deltagandet på lägret. Så har du otur så kan det vara fullt och du kanske har åkit jättelångt helt i onödan, om du hade tänkt betala avgiften på plats. Jag frågade Ola Eifrém om antal och han sade max 30 st deltagare.

Ha det gott, vi ses om två veckor då. Start Lördag morgon kl 0900.
//Lasse

det går att läsa mera om detta läger på www.teknismc.se

Last edited:
Någon som behöver skjuts eller vill spara lite pengar genom att samåka så har jag plats för 2 hojar med förare i min buss. Bor ni söder ut tar ni er till Halmstad & sen samåker vi härifrån, annars plockar jag upp er på vägen. Kan köra antingen E4:an upp eller via E6 & E20 via Gbg.

Hör av er via PM vid intresse. Gärna så snart som möjligt.

Två till betalningar inne, om man ändå hade fått upp dem på listan. Degen skulle ju vart inne för ett par dagar sen... :confused:

Duke Gollum skrev:
2278742 Två till betalningar inne, om man ändå hade fått upp dem på listan. Degen skulle ju vart inne för ett par dagar sen... :confused:
Supermoto har behörighet att kolla innehållet på kontot så skicka ett Pm till honom om du vill vara säker på att pengarna kommit fram.

Jag litar på att mina gjort det. :)

RookieSM skrev:
2278795 Supermoto har behörighet att kolla innehållet på kontot så skicka ett Pm till honom om du vill vara säker på att pengarna kommit fram.

Jag litar på att mina gjort det. :)
Kollar nu....

Glöm inte att det i extremfall tagit upp till en vecka för stålar att synas på PG-kontot.

EDIT: Pengarna kom i fredags. Har uppdaterat listan nu.

Last edited:
Tackar ödmjukast, då kan man andas ut och hoppas att vädret blir kanon. :)

Duke Gollum skrev:
2279063 Tackar ödmjukast, då kan man andas ut och hoppas att vädret blir kanon. :)
Det blir det!
Vi hade lite möte igår på klubben och tog då upp bl.a lägret. TräningschefsLasse tyckte att det skulle bli bra väder och undrade vad resten av folket tyckte. Alla höll med så man kan nästan säga att vi tagit ett styrelsebeslut på det :tummenupp :)

Supermoto skrev:
2280124 Det blir det!
Vi hade lite möte igår på klubben och tog då upp bl.a lägret. TräningschefsLasse tyckte att det skulle bli bra väder och undrade vad resten av folket tyckte. Alla höll med så man kan nästan säga att vi tagit ett styrelsebeslut på det :tummenupp :)
Fan va gött, då har man inget att oroa sig för då... :yoparty

Nu kunde jag tyvärr inte deltaga själv men av vad jag kunde se från bankanten så var det faktiskt "Årets bästa träningsläger" precis som utlovat. :tummenupp Lasse, Martin och Ola!

RookieSM skrev:
2293125 Nu kunde jag tyvärr inte deltaga själv men av vad jag kunde se från bankanten så var det faktiskt "Årets bästa träningsläger" precis som utlovat. :tummenupp Lasse, Martin och Ola!
Kan bara hålla med, helt klockrent, synda bara att man har semester nu då man inte vill ha så här ont i kroppen på en ledig dag... :yoparty

Dax att damma av denna tråd igen. Träningsläger i Örebro. Är det något som det finns intresse för? För det kommer isåf bli ännu bättre. Tack vare alla synpunker som har kommit mig tillhanda.

Tyck till så får vi se hur ni vill ha det.

Yeah, jag vill ha! Blev skitglad när jag såg tråden och sen blev jag inte lika glad när jag såg att det var skrivet i mars...

Men jag e på! (För fattig för att dra till utomlandet.)

Cupcake skrev:
2664889 Absolut. Jag kommer.

Sjalvklart! Det var bland bästa som hände förra året! Du gjorde ett superjobb Rostedt! Ja alla andra med för den delen.. :) Hoppas verkligen på uppföljare.

Snackade lustigt nog med Herr Lind om detta lägret igår o även han tyckte att det var ett kanonläger.

Vi är iaf 3 som kommer härifrån!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...