Årets bästa träningsläger !!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vi i TMC har lyckats få ihop ett träningsläger med regerande svenske mästaren i Open-klassen Ola Eifrem. Och som om inte det räckte kommer även tvåan från förra året Martin Lind oxå vara instruktör.
Lägret hålls 8-9 Juli på Örebro Supermoto RacePark.

Se www.teknismc.se för all info.
Den Lasse Rostedt som är ansvarig för lägret är lämpligt nog killen som heter RaceMe här :tummenupp

Supermoto skrev:
Vi i TMC har lyckats få ihop ett träningsläger med regerande svenske mästaren i Open-klassen Ola Eifrem. Och som om inte det räckte kommer även tvåan från förra året Martin Lind oxå vara instruktör.

Den Lasse Rostedt som är ansvarig för lägret är lämpligt nog killen som heter RaceMe här :tummenupp

Ledsen Jocke, men det bästa har redan ägt rum i Spanien.
Men det näst bästa är inte heller fel. :tummenupp
Jag är på.

Har suttit och väntat på information till denhär träffen nu. Gött att datum är fastställt. :tummenupp Vill bara kolla med er än en gång, man behöver alltså INGEN licens för att deltaga?

Wheeliegirl skrev:
Blir det ändå ett läger med Andreas också då eller? :confused: :)
Andreas hyr banan av Teknis och har sitt läger 6-7 maj!

Och det är klart att TMCs läger i juli är bäst, Lasse! Även fast Spanien råkkade. :hihi

philsson skrev:
Har suttit och väntat på information till denhär träffen nu. Gött att datum är fastställt. :tummenupp Vill bara kolla med er än en gång, man behöver alltså INGEN licens för att deltaga?
Du ska vara medlem i SVEMO-ansulen klubb för att banans försäkring ska gälla. Licens krävs inte för att träna!

Man behöver ingen licens för att deltaga. Hulken på Springz har lovat att vara med dom dagarna och hjälpa till med teori och praktik. Återförsäljare kommer att vara där med sina hojjar för provkörningar.

Bara att anmäla sig, först till kvarn. 30-35 st deltagare beroende på förarnas status och instruktörernas synpunkter. Amatör som proffs, alla är välkomna. www.teknismc.se

Jag har mera info som jag kan maila till dom som vill ha och orkar läsa 4st A4 sidor.

Dygd ska ha sitt läger i maj och det finns info om det på www.dygd.nu

Supermoto skrev:
2022338 Vi i TMC har lyckats få ihop ett träningsläger med regerande svenske mästaren i Open-klassen Ola Eifrem. Och som om inte det räckte kommer även tvåan från förra året Martin Lind oxå vara instruktör.

Vart är alla som vill ha info. Sitter här beredd att dela med mig av fyra st A4 sidor, men ytterst få verkar vara intresserad av att träna i år. Eller är det tillräckligt med info på Teknis hemsida så allt är solkklart. :hihi

RaceMe skrev:
2044666 Vart är alla som vill ha info. Sitter här beredd att dela med mig av fyra st A4 sidor, men ytterst få verkar vara intresserad av att träna i år. Eller är det tillräckligt med info på Teknis hemsida så allt är solkklart. :hihi
Hoppas det kommer mycket nybörjare. :tummenupp Åker och hämtar ett motardkitt på lördag, hoppas få mycket kul i sommar och jag vill helt klart komma på detta läger, men jag är ej anmäld än. Hoppas inte platserna fylls för fort bara.
Föresten har jag nu lyckats hitta en Svemo ansluten klubb nära mig, för det var väl det som var kravet att man skulle vara medlem för att få delta på träningslägret? Även hittat en bana när mig i Eksjö, berätta gärna mer om den, kanske finns någon hemsida eller likande ni kan länka till. Sen hoppas jag att ni kan stå ut med en total men helhjärtad nybörjare. :rodnar

Last edited:
philsson skrev:
2044680 Hoppas det kommer mycket nybörjare. :tummenupp Åker och hämtar ett motardkitt på lördag, hoppas få mycket kul i sommar och jag vill helt klart komma på detta läger, men jag är ej anmäld än. Hoppas inte platserna fylls för fort bara.
Föresten har jag nu lyckats hitta en Svemo ansluten klubb nära mig, för det var väl det som var kravet att man skulle vara medlem för att få delta på träningslägret? Även hittat en bana när mig i Eksjö, berätta gärna mer om den, kanske finns någon hemsida eller likande ni kan länka till. Sen hoppas jag att ni kan stå ut med en total men helhjärtad nybörjare. :rodnar

Klart vi står ut med dig, det är ju bland annat dig och alla andra som inte har provat på att köra bana ännu som vi vill nå. Det är ju livsfarligt att köra i trafiken. Jag hann köra 25 mil med plastraketen innan jag blev påkörd bakifrån av en snygg blondin. Så bana är säkrare känns det som. He he. Jo det räcker med Svemo ansluten klubb, ta med medlemsbeviset bara.

Supermoto har koll på hur många anmälda det är.

Har mailat nu. Hör av er om det inte kom fram.

//Lasse

Supermoto skrev:
2022338 Vi i TMC har lyckats få ihop ett träningsläger med regerande svenske mästaren i Open-klassen Ola Eifrem. Och som om inte det räckte kommer även tvåan från förra året Martin Lind oxå vara instruktör.

Får lyfta denna tråd igen. Tänk på att nu börjar det bli dax att anmäla sig dom som vill vara med. Väntar ni för länge så kan ni bli utan plats.
Välkomna.
//Lasse

RaceMe skrev:
2188200 Får lyfta denna tråd igen. Tänk på att nu börjar det bli dax att anmäla sig dom som vill vara med. Väntar ni för länge så kan ni bli utan plats.
Välkomna.
//Lasse
om man vill vara med på lägret och även köra sm:et som är lör sön så ska man pröjsa in 2600:- rätt?

liljekvist skrev:
2188976 om man vill vara med på lägret och även köra sm:et som är lör sön så ska man pröjsa in 2600:- rätt?

Om du menar för Läger, SM & Sverigecup i sept. så blir det rätt (1600+600+400). Annars är det ju 2200:- som gäller. :7peta

Barrett skrev:
2188996 Om du menar för Läger, SM & Sverigecup i sept. så blir det rätt (1600+600+400). Annars är det ju 2200:- som gäller. :7peta
fan va bra

kostar sm:et 600:- här och 1000kr på anderstorp och linköping..

liljekvist skrev:
2189004 fan va bra

kostar sm:et 600:- här och 1000kr på anderstorp och linköping..

Ja, det är som Barret säget. Lite billigare att köra ett SM i Örebro.

Apropå lägret så fick jag ett trevligt samtal nu ikväll. Där frågan ställdes om det fortfarande gick att anmäla sig. Denna fråga då det på www.teknismc.se står ett datum som nu är passerat.

Varför jag satte det datumet var för att i god tid kunna lämna ett eventuellt återbud till instruktörerna då deras tidsschema är hårt pressat. Men lägret kommer nu att bli av.

Även betalningen är det utsatt datum på. Detta för att i god tid kunna registrera att betalning var gjord av anmäld deltagare. Det går även bra att betalningen kommer klubben tillhanda senare än utsatt datum. Då måste ni eventuellt medhava någon form av bevis att det är betalt. Alternativt betala kontant på plats.

Än så länge finns det platser kvar. Jag ska be "Supermoto" att uppdatera listan på anmälda deltagare som finns på TMCs hemsida.

En fråga till er här på SH:

Vill ni även ha anmälda deltagare här? Eller möjlighet att skriva upp intresseanmälan här på denna tråd? Det går bra, sätt igång och fyll på. Tänk bara på detta, ni som tänkte betala sent eller kontant, att det är i betald ordning som anmälan gäller om ni blir för många.

Ställ gärna frågor här, eller ring mig om det är ytterligare frågor. Ej efter kl 22.30.
0708 11 03 06
Missa inte detta läger.
Rock on..........

Jag är med, betalar ikväll om det blir några kronor över efter att räkningarna är betalda.. :gnissla

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla