Ångest över S1000RR köp :(

Borde dessutom ha kommit en hel del eftermarknadsdelar till den nu som är bättre än oem på de svaga punkterna. Stakar, vevar, kolvar, kammar, amerikanarna och japsarna brukar vara bra på det om man nu ska köra Isle of man:tummenupp

Jag gillar 1000rr, en av få hojar som får en att kanske vilja byta eller köpa en till, om man hade råd.
Kanske yrar nu men har för mig att de fick ut hysteriskt med effekt även med turbo på den motorn
 
Efter 3000 mil, ja det var väl inget drastiskt, med tanke på motorns potens. Det är ingen goldwing :hihi
Det tycker jag.
Jag har haft både R1a och Gixxer K3a och ingen av dem såg ut ens i närheten av detta och K3an hade ändå gått 4500 mil.

Oaktat vilken potens motorn har så anser jag väl att en literklubba för gatbruk ska hålla lite längre än 3000 mil om man följer serviceintervallen till punkt o pricka.

Dessutom är näst intill omöjligt för mig som medioker förare att på gata ens komma upp i en tiondel av hojens fulla potential så man kan ju knappast säga att jag lyckats pressa den till max.
 
Om de är en Firma? Lämnar dom MRF Garanti sannolikt! -Vilket inte omfattar Motor+Vxllåda. "Garantin" på Beg Cykel omfattar bara de som har med trafiksäkerhet att göra.

Icke sa Nicke,
Du kommer överens med firman om vilken typ av garanti du får innan du köper hojen.
Den firman som inte lämnar minst 3 månaders garanti på motor och växellåda på en 2011 är ingen seriös firma.
Jag vet inte om en enda firma som inte lämnar 3 månaders garanti på motor och växellåda på en 6 år gammal hoj.
 
Det tycker jag.
Jag har haft både R1a och Gixxer K3a och ingen av dem såg ut ens i närheten av detta och K3an hade ändå gått 4500 mil.

Oaktat vilken potens motorn har så anser jag väl att en literklubba för gatbruk ska hålla lite längre än 3000 mil om man följer serviceintervallen till punkt o pricka.

Dessutom är näst intill omöjligt för mig som medioker förare att på gata ens komma upp i en tiondel av hojens fulla potential så man kan ju knappast säga att jag lyckats pressa den till max.

Det är ju inte det det handlar om, dvs det handlar inte om man som en medioker förare på gatan kan eller inte kan nyttja hojen till max, utan att man när hojen är kall drar på för fullt, å med sin just superpotenta motor så blir det ju ännu mer slitage än en hoj som inte inbjuder till lika mycket bus...

Så hojar som ser ut som stryk i motorn är ju i princip handhavandes fel.

Nu hade jag dock inte tagit en buss som Bmw utan hade själv valt en mer smidigare hoj som r1an istället, men det har inget med motorn att göra. Mina 5ören, eller vad man ska kalla det. :P
 
Last edited:
Ja och hårdare ventilfjädrar och hög komp sliter oavsett hur man kör.

Dels sånt som krävs för att få en så högvarvig motor.
 
Det är ju inte det det handlar om, dvs det handlar inte om man som en medioker förare på gatan kan eller inte kan nyttja hojen till max, utan att man när hojen är kall drar på för fullt, å med sin just superpotenta motor så blir det ju ännu mer slitage än en hoj som inte inbjuder till lika mycket bus...

Så hojar som ser ut som stryk i motorn är ju i princip handhavandes fel.

Nu hade jag dock inte tagit en buss som Bmw utan hade själv valt en mer smidigare hoj som r1an istället, men det har inget med motorn att göra. Mina 5ören, eller vad man ska kalla det. :P

Buss :fakta:smasha:D
 
Har bara provsuttit, rullat och klämt på bromsarna, de kändes som det värsta/bästa jag någonsin provat utan att ens köra. Satan till bett. Sen att gaffelbenen är 46mm ser också anmärkningsvärt ballt ut.
Var inne på den gaffeln med ok när jag bytte på busan, men de var inte på min prisnivå och för mycket jobb, så det blev gsxr 1000 -06 gaffel (otroligt mycket bättre än original dock):yoparty
 
Last edited:
Själv tycker jag att min R1:a var den sämsta skithoj jag någonsin ägt! Aldrig mer Yamaha :huvet

Hej, kan du kort berätta vad som hände med din R1:a? Jag äger en Yamaha R6, årsmodell 2004, och har haft den sedan den var ny. Jag har nu kört ca 10 100 mil (101 000 km) med hojen. Jag har aldrig haft några problem med den (om man bortser från en glödlampa som gick sönder en gång). :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top