Ålandsläger våren 2007

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Nån som har ett lätt begagnat (eller nytt?) framdäck till salu? Gärna slicks. Och kanske också möjlighet att kränga det på plats? Hade ju vart kalas... :)

Jag har lite liggandes. Det är nog fler än jag som kommer att ha däck med sig. Så det löser sig nog för dig.

Det är ordnat så att man ska kunna öva lite på crossbanan också. Närmare detaljer om det rör sig om en eller flera dagar och eventuell kostnad ska jag få info om så småningom.

Obermotorradfuhrer Lasse har fått telefonnummer m.m. till kartingkillarna och kommer att vara min handgångne man på platsen, med benägen assistans av Yasha och Josef.

På söndag kl 10 kommer åtminstone två av kartingrepresentanterna att finnas vid banan.


Crossbanan? :tuttar

Tack Tom för att du gör allt detta för oss. Vi gör en brons-staty av dig som vi sätter upp i inloppet i Mariehamns hamnen.
 
Last edited:

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Det är ordnat så att man ska kunna öva lite på crossbanan också. Närmare detaljer om det rör sig om en eller flera dagar och eventuell kostnad ska jag få info om så småningom.

Sweet, då följer crossfälgarna med, kan ju bli dåligt väder :tummenupp
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Håller tummarna för sol å varmt :tummenupp
Vill ju sitta å sola lite i depån när man inte gasar.. :D


Hur har folk löst det med puckar till fotpinnarna?!
Tänkte försöka mig på Tom´s idé med skärbrädan.. men kommer det å sitta kvar?!:confused:

/Freddan

Jag svetsade på ett plattjärn på pedalen och gängar i en bit plast, tyvärr kommer jag ju inte kunna testa det på åland men kanske i örebro om det vill sig väl...:yoparty
 

Bifogat

  • DSCF0578.JPG
    DSCF0578.JPG
    107.7 KB · Visningar: 62

Mikey 282

Nu dokumenterat galen
Gick med
2 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Crf 450 R Super Moto 05 CRF 450 R Cross 04 XT 600 E 03 XT 660 R 09
Nån som har ett lätt begagnat (eller nytt?) framdäck till salu? Gärna slicks. Och kanske också möjlighet att kränga det på plats? Hade ju vart kalas... :)

Tjaba! Jag har en uppsättning Michelin med mig ( Beggat ). Pma mig för pris!!!:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Tjaba! Jag har en uppsättning Michelin med mig ( Beggat ). Pma mig för pris!!!:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Jag kommer ha med 20l SBK15w50 om man behöver köpa en skvätt olja. Även fyndlåda med div husa/Ktmprylar.(nya grejer) Kanske även sämre begagnade däck...

10färjan på söndag bokad.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Ännu en avhoppande negerpojke..

Då var ännu en negerpojke som hoppar av Ålandsfesten.
Jag ska jobba helg i Arlandatornet, pengar styr allt.
Hoppas ni får en bra helg.

/Nicklas
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
En kort rapport från Åland säger att det gått bra med besiktningar och alla verkar nöjda och glada. De som ville, har kört på crossbanan också. Bra väder, men lite duggregn på kvällskanten (igår). :tummenupp
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Seså, ös upp lite kort nu så vi får se vad vi missade:tuttar
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Seså, ös upp lite kort nu så vi får se vad vi missade:tuttar


Du missade inte så mycket, skulle vara russindiscot i Mariehamn isåf som en del gick på. Detta vad var jag såg kl 7 i morse. Så nära sin sovplats, men ändå inte komma ända fram. :D

Dom flesta är inte hemkomna ännu, så du med flera får lugna er lite med bilder. Det kommer nog upp flera under veckan.
 

Bifogat

  • DSC01594.JPG
    DSC01594.JPG
    93.1 KB · Visningar: 73

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Du missade inte så mycket, skulle vara russindiscot i Mariehamn isåf som en del gick på. Detta vad var jag såg kl 7 i morse. Så nära sin sovplats, men ändå inte komma ända fram. :D

Dom flesta är inte hemkomna ännu, så du med flera får lugna er lite med bilder. Det kommer nog upp flera under veckan.

Såg ju hemtrevligt ut...:yoparty
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Lite foton.

Nummer 45 är ju hårdast, bara en slump att han har 45, han är väl 45 år gammal om jag inte minns fel? Jag vill vara som Lasse när jag är gammal! :yoparty
 

Bifogat

  • 45-1.jpg
    45-1.jpg
    53.2 KB · Visningar: 64
  • 45-2.jpg
    45-2.jpg
    69.8 KB · Visningar: 93
  • 45-3.jpg
    45-3.jpg
    125.8 KB · Visningar: 68
  • race-1.jpg
    race-1.jpg
    91.6 KB · Visningar: 81
  • race-2.jpg
    race-2.jpg
    126.2 KB · Visningar: 91
  • wheelie.jpg
    wheelie.jpg
    102 KB · Visningar: 96

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Precis hemkommen och måste som vanligt tacka för en riktigt trevlig helg! Trots meckande hela lördagen så vart det mycket körning. (Dessutom vart det mycket bastu och mycket sprit! :yoparty)

Massa tack till Freddie som lånade ut sin nya 07a som reservdelshoj för att få reda på vad som är fel på min, till Ljungberg som hjälpte mig med fjädringen, till Lennartsson för massa körtips och till Jimmy som fick agera mekaniker samt däcksvärmare och fick mer eller mindre iordning på Roxxxy!:tummenupp

Ska bli kul att se lite bilder, har tyvärr inga själv!
 
Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Äntligen hemma! Tack allihopa för en riktigt trevlig helg! Lika kul som vanligt även om jag höll mig snäppet lugnare i bastun i år än vanligt:rolleyes: Speciellt tack till Stoffy och Lennartsson för tips med fjädring och sparring vid åkningen :tummenupp Helt enkelt en toppenhelg! Tom, se till att fixa en helg i sommar också, jag vill tillbaka nuuu!
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Om jag förstod det rätt, så har det varit lika kylslaget som på hemmaplan. Synd med tanke på hur varmt och skönt det var precis innan helgen... Nåja, kartingfolket verkar mycket nöjda med vad de sett hittills, så det ska väl inte vara omöjligt med uppföljare [1]. Jag åker över nu i morrn en sväng och kollar läget och hjälper de sista kvarvarande att plocka ihop och gör en slutbesiktning.

Ni som har bilder och filmer att publicera - sänd ett PM så kan jag lägga upp allt på den sedvanliga servern för allmän åtkomst :)

[1] I och med att boendet men framförallt banan blivit dyrare, så kommer det att behövas fler deltagare som ett minimum än tidigare, för att kunna genomföra en åkning utan att ruinera sig. Att dessutom bara boka upp tre kördagar istället för som nu fyra, bidrar också till att göra det hela mer överkomligt.
 

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Ort
Örebro, Närkes Kil
Hoj
Yamaha R6 -01
Tack för en bra helg med trevligt sällskap. Nästa gång ska jag lära mig att svänga på riktigt så jag slipper knäskrapa.
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125


han är väl 45 år gammal om jag inte minns fel? Jag vill vara som Lasse när jag är gammal! :yoparty


Inte riktigt, nästa år. Då får det bli guldbotten på mina nummerplåtar. :D :tuttar

Åland är speciellt, så hoppas det blir en vända till i höst. Tack till alla som kom till Åland och förgyllde tillvaron för mig.
Motardfolk är ett underbart släkte.
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Ja nu är man oxå hemma från premiären på ön....Rolig bana, trevligt folk å allmänt kul... Får bli fler ggr...
Är det någon som fångat mig på bild vore jag tacksam om man fick sno den å sätta in på hemsidan....Alltid kul med bilder...
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Ja nu är man oxå hemma från premiären på ön....Rolig bana, trevligt folk å allmänt kul... Får bli fler ggr...
Är det någon som fångat mig på bild vore jag tacksam om man fick sno den å sätta in på hemsidan....Alltid kul med bilder...

Så det räckte inte med 2 timmar film på dig....:tungan
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top