Åland i september eller oktober

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Jag har försökt få svar om vilka datum som skulle fungera för träningsläger på Vessingsboda under september, innan de bygger om banan (vilket skulle ske med start från månadsskiftet mot oktober). Fortfarande inget svar och då vet jag inte heller om det ens finns boende ledigt...

En fundering dök dock upp. Om det nu inte blir något av p.g.a. fel datum eller att det är bokat - finns det intresse att åka över ändå och hitta på något? Det finns gott om fina små asfalts och grusvägar att köra på - och sevärdheter längs vägen - och jag kan nästan varenda en av dem :)

Jag kan ordna billigt boende för en mindre skara och guida runt på turer lite varstans.

Som en liten "touringtripp" alltså? Lite senare in på hösten? Få se dom där grusvägarna som jag aldrig har hittat på egen hand?!? Åka det lite större åbäket till TTR i stället för motarden alltså...

Det låter trevligt, jag hakar på om det inträffar på en helg som är ledig i min kalender! :tummenupp

/S

Som en liten "touringtripp" alltså? Lite senare in på hösten? Få se dom där grusvägarna som jag aldrig har hittat på egen hand?!? Åka det lite större åbäket till TTR i stället för motarden alltså...

Det låter trevligt, jag hakar på om det inträffar på en helg som är ledig i min kalender! :tummenupp

/S

Ja, jo, precis och om du tycker det så... :tummenupp

Om det skiter sig med inbokning av bana m.m. så finns det här som ett alternativ att köra hoj på andra sidan pölen. Någon helg i slutet av september eller kanske början av oktober. Boende finns för en handfull personer och ett bra ställe att utgå ifrån på dagstripper runt arkipelagen. Det finns kuperade "kartingbanor" liksom grusvägar/stigar lite varstans och med roliga utflyktsmål (ryss-fästningar, museer, öl-barer, häftiga utsikter osv). Man kan nog t.o.m. tänka sig ta hoj dit på släp för att få med sig mer ombyten o.d. (läs: öl-kartonger).

Har du ringt och pratat med dom på Kartin banan? eller har du bara mejlat osv?

Början av sommaren var det 4-5 svenskar här på ön och gasade motard på stan också:tummenupp

kan tyvär inte följa me om de inte blir på banan... min hoj e inte vägreggad...inga lysen ellre nått.. ser kanske inte så bra ut i folks ögon om man bränner omkring me den... hehe hoppas de blir nån körning....

Har du ringt och pratat med dom på Kartin banan? eller har du bara mejlat osv?

Början av sommaren var det 4-5 svenskar här på ön och gasade motard på stan också:tummenupp

Jag har kontakt med både Henrik och Bernt inom kartingsektionen. I vanliga fall brukar det räcka att bara stämma av med uthyrningskillen, men nu när det ska byggas om lite, så är det mer av pusslande. Vi får se vad det blir...

Gasa motard på stan gjorde jag vid 1:a maj-paraden (fast körde vid sidan om - det gick ju så räligt långsamt :tungan ).

Jag och några kompisar (mitt förslag) skulle vilja åka på en "SM-träning" för första gången på någon bana under hösten. Åland är ju ett givet val om det skulle bli nåt. Så, om du lyckas luska fram något om något dylikt event så är vi några intresserade iaf.

Många som är sugna på att komma hit :tummenupp

Har du pratat något mera med någon från kartinbanan och hört vad dom har att säga? börjar väl bli dags att få ett svar från dom tycker man:va

Idag fick jag klartecken från kartingsektionen - sista helgen i september :tummenupp Men det måste stämmas av med bokningen och sedan nu hoppas att det finns boende att tillgå. Återkommer snarast.

FAn va skoj :yoparty

Men synd att jaghar en massa planerat den helgen..
ska se om det går å flytta.. sånt här e ju viktigt:D

Jag borde egentligen träna för GGN vid varje körtillfälle men med tanke på hur satans kul det var på Åland i våras så kommer inget att stoppa mig från att åka med om Tom lyckas fixa allt.

Bara hojen håller ihop tills slutet av september så är jag på :tummenupp

Kommer.

TOM:Om det blir problem med boendet går det inte att fixa stugor på en kamping?

Jag och Nicke kommer om det blir av och vi får nog med oss en granne som börjat köra oxå!
Vi har boende med oss och behöver ingen sängplats.. men om det blir skolan så kanske vi tar en hörna där..

Tommy..

åland :)

det verkar vara något jag har missat,

finns det platser kvar?
vad kostar det?
tar man med sig öl?
är det grönpåse som gäller?
finns det möjlighet för samåkning?

enlighten me!

// Andreas

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna