Åland i september eller oktober

Det verkade ju vara ganska stort intresse, hur stort är det om alla får fixa boende själva?
Är vi fortfarande många nog så borde vi väl kunna rodda ihop det här ändå!

Fråga till TomK.. Hur mycket kostar de att hyra och vad krävs utöver det?
Och om det är ok att vi tar över och försöker få till det ändå?

Jo, visst kan ni ordna något på egen hand. Sänd ett PM till mig med din epost-adress och mobilnr m.m. så kan jag rigga upp kontakt med kartingen och berätta att det finns intresse av den aktuella helgen. Vad det kostar, vet jag inte - jag har haft en hyfsad deal inbillar jag mig, men om de tar mer eller samma pris per dag för andra har jag ingen koll på.

Tänk på att som hyrestagare kommer du säkert att få lägga handpenning och skriver kontrakt på att den summan behålls av kartingen om det blir för mycket skador på banan. Noggrannhet med kraschpuckar m.m. är därför viktigt. Räkna dock med att det kan landa på i runda slängar 15 tusen SEK - kanske mer - eller så för två dagar inkl handpenningen (som man dock får tillbaka om allt gått bra). Boendet tillkommer och där finns det nog lite stugor o.d. att hyra så här års, på inte alltför långt avstånd.

Tack för svaret!
Jag skickar över info till dej..
Sen får vi väl se om listan blir tillräkligt lång för att de ska bli nåt..
Landar vi på 15" blir det en lax var om vi är 15 och en 500 hundrig vid 30 anmälda..
SÅ VILL NI ÅKA LR???
Jag kan stå för handpeningen och övrigt roddande för att få till det här..

Tommy..

Jag och "Skad" är säkerligen intresserade!

Vad snackar vi för datum förresten?

Tack för svaret!
Jag skickar över info till dej..
Sen får vi väl se om listan blir tillräkligt lång för att de ska bli nåt..
Landar vi på 15" blir det en lax var om vi är 15 och en 500 hundrig vid 30 anmälda..
SÅ VILL NI ÅKA LR???
Jag kan stå för handpeningen och övrigt roddande för att få till det här..

Tommy..

Jag är fortfarande intresserad om prisbilden är samma som förut. Tror det krävs mer detaljer innan man kan ge bindande besked.

jag vill också vara med...
glöm inte fylla i den nya listan så man ser hur många som är intresserade.

Nya listan:

1. Nicke #247
2. Max Ericsson
3. Markus Djursson
4. andreasnoren

Då jag har blivit lekledare i stället för nästa helg har jag skrivit en ny tråd om lägret på tränings/tävlingssidan där ni kan läsa mer.
Det som är krav på hojen för er som funderar är uppsamlingskärl och kraschpuckar.
Men har ni inte det hjälper jag er med det på plats!
Kommer även ta med beggade slicks om någon behöver (lite nytt oxå)

Häls Tommy!

Tappade alla intresse?
Banan är bokad och lägret blir av!:fakta
Vi är i dagsläget ca 10 anmälda förare blandat motard och quad, som även har med sina närmast sörjande och mekfolk så vi blir ett riktigt glatt gäng som kommer hålla till ute på banan hela helgen.:Rockbanan

Tommy..

Har du lust att dela med dig av lite vägrutter/sevärdheter man kan köra ifall man vill dra dit en weekend?

Jag skrev en lista för några år sedan. Den torde fungera ännu, även om jag inte besökt vissa av vägarna sedan dess (kör för lite hoj helt enkelt och nyttoåkandet med bil på Åland ger andra vägar). Klistrar in med lite uppdaterade kommentarer... Ta en turistkarta ombord på färjan över - där ser man var ställena ligger eller leta reda på PDF-kartan på www.visitaland.com

1. Badstrand i Söderby, Lemland. Man tar norrut i Söderby förbi snabbköpet och kyrkan, till vänster i T-korset och sedan kommer man ner till bryggor och en enkel strand samt ett hopptorn. Nu är det väl dock för kallt för det :)

2. Lemlands Herrön (den södra udden på Lemland) - utkikstorn, färjorna passerar alldeles intill och det finns rester av ryska befästningar från 1:a världskriget (allt söndersprängt). Fortsätt vägen förbi Vessingsboda och ta ner vänster efter själva byn.

3. Fiket vid hamnen i Svinö - goda bakelser och en söt servitris (då under sommarn 2002 :D Nu har jag ingen aning). Man åker ut mot Lumparland och någon kilometer efter broarna tar man ner där det är skyltat Svinö. Fiket ligger till vänster vid färjehamnen.

4. Vägen via Önningeby, Österkalmare, Jomalby, Ämnäs, Godby, Grelsby, Markusböle, Pålsböle, Bastö (finns matställe där) och sedan tillbaka in mot stan... (Nucke bor utåt Bastö, man kan dit o ta en fika)

5. Kastelholms slott, ta sedan vägen runt norra Sund via Brännbolstad, Strömbolstad (grus en kort bit bara). I ett T-kors, ta vänster mot Hulta - nylagd "RR-bana". Vägen leder ingenstans egentligen, men är värd ett besök bara för kurvorna. Sedan tillbaka och ner mot Finby och så ut till Bomarsund.

6. Getabergen (Soltuna). Bra ställe att stanna till och käka på. Passa på att svänga in via Pettböle och Daglösa på vägen tillbaka. En tur ut till Hamnsundet kanske (norra Saltvik). Finns kiosk i Hamnsundet, men de har begränsat öppet "off season".

7. Kasberget. En bit in på vägen till Hamnsundet, nere i en svacka, är det skyltat till vänster mot Kasberget (Ålands näst högsta berg). Grusväg, men mycket trevlig klättring upp på berget (går med stövlar faktiskt) och fantastiskt utsikt.

8. Kungsö batteri, strax väster om stan. Gamla rysslämningar med stenlagda vägar och en stig med infotavlor om hur det såg ut runt 1914-17. Utkikstorn där man ser söderut.

9. Järsövägen söderut från Mariehamn - inte mycket att se när man kommer fram till Järsö, men vägen går på bankar och över broar med mycket fina vyer runt. Här brukar de rika knösarna bo och åka fast i fartkontroller.

10. Torp-vägen. Sträcker sig från Kattby i Hammarland (tar av från Eckerö-vägen) och söderut.

11. Diverse vägar i norra Hammarland.

12. Ta färja över till Vårdö och sedan vidare till Simskäla. Finns fik därute.

Där har ni så det räcker ett tag... :tummenupp

Jag skrev en lista för några år sedan. Den torde fungera ännu, även om jag inte besökt vissa av vägarna sedan dess (kör för lite hoj helt enkelt och nyttoåkandet med bil på Åland ger andra vägar). Klistrar in med lite uppdaterade kommentarer... Ta en turistkarta ombord på färjan över - där ser man var ställena ligger eller leta reda på PDF-kartan på www.visitaland.com
...

Kanon dude, tackar :tummenupp

extraplats på hemvägèn???

finns det nån möjlighet att få med min hoj på nåt släp eller i nån bil på färjan på vägen hem från mariehamn - kapellskär ca: 18.30???

bestämde mig i sista sekund och nu verkar det inte finnas några mc-platser på båten på hemvägen.:huvet

så om nån har plats vore jag överlycklig.

ring eller sms gärna så jag kan boka så fort som möjligt.

0704182823

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...