Åkturer... Skriv om gruppkörningar här.

Lämplig tid är kanske 17:30 så man hinner från jobbet om man slutar 17?
Mötesplats brukar vara från torget med statyn(vid Kungsgatan). I Uddevalla(de som minns mina misstag vet varför jag skriver det :) )

Hur kan man glömma ? :tummenupp

Ok, men ska vi slå fast detta då. Onsdagar med bra väder så träffas de som är intresserade av lite körning kl 17:30 vid torget i Uddevalla. Jag vet inte vad det har varit för tempo på dessa körningar tidigare, men jag vill helst inte åka med på några "bombar-repor". Missförstå mig inte, jag kör gärna fort, men försöker välja mina platser isåfall.

Ok, men ska vi slå fast detta då. Onsdagar med bra väder så träffas de som är intresserade av lite körning kl 17:30 vid torget i Uddevalla. Jag vet inte vad det har varit för tempo på dessa körningar tidigare, men jag vill helst inte åka med på några "bombar-repor". Missförstå mig inte, jag kör gärna fort, men försöker välja mina platser isåfall.

Med 184Hk så får du gissa hur jag kör. :tungan

Min erfarenhet från körningar med de som körde i Stenungsund förra året så gick det VÄLDIGT snabbt här. De fick vänta in mig ibland då jag var ny på hoj. Jag fick lite tips gällande körning och det gick snabbare under färden samt att vissa tips fortfarande sitter i bakhuvudet.

Uddevalla körningen jag var med på gick i väldigt lugnt tempo den gången jag åkte med. Vet inte riktigt vad det berodde på men jag hann tyvärr bara med en körning så jag vet inte om det alltid är sånt tempo.

Körningarna från GP(Göta Platsen i Gbg) var jag med på flera gånger förra året och en gång iår(innan jag blev påkörd). Här gick det i "lagom" tempo för mig. Trots att vi varit uppåt 25 sporthojar som varit ute och kört så har alla hängt med. Pga. bilar och andra hinder så blir det alltid lite luckor ju fler man är men det har varit korta väntetider i korsningarna där man väntat in övriga.

Vid något tillfälle förra året kom det med två touringhojar/rookies utan dödslängtan. När luckorna blev ohållbart långa så kände de själva att de skapade en egen grupp.

Min mening är att man kan alltid hänga på i vilken grupp som helst. Man väntar ju alltid in övriga, blir skillnaden mellan förarambitioner för stor så är det ju inte mer än att man delar sig på två grupper.
Om man får mer sug efter att lägga ner hojen i kurvorna så kan man ju hänga på snabbare gruppen nästa gång eller tvärt om.

Hoppas vi ses på någon körning snart! :banana

090625

Vi är några stycken som kommer att dra en repa från U-a till Kungälv/GBG i eftermiddag. Någon som är sugen på att hänga på?

:hojsmilie

Samåkning trollhättan -cross vm söndag?

ja, just det. Nån som är på? Man behöver ju inte åka raka vägen..

blir motardåka idag! någon som känner för att joina? 07a 0-66-00-9 aa52 (lite maskerat så sökmoterana inte ska hitta!) svarar jag inte så skicka sms så ringer jag upp.. brukar inte svara på nummer jag inte har inlagda.

tänkte dra en sväng ikväll med motarden är det någon som läser och är på så ring eller smsa! 0 7 3 9 2 0 6 9 8 4 :)

Så här när det inte blir mer och mer sommar kvar på året, utan mindre och mindre, borde man passa på att köra hoj varje stund som det finns möjlighet. Någon som är sugen på körning imorrn? Tid och plats kan diskuteras fram om intresse finns.

(Råkade starta en tråd om körning imorrn men kom på att denna tråden fanns, så hur tar jag bort den onödiga tråden?)

Om det blir gött väder under morgondagen tänkte jag att jag skulle ta mej en tur. Någon som är sugen på att hänga på???
1. JayBay
2.
3.
4.
5.

Om det blir gött väder under morgondagen tänkte jag att jag skulle ta mej en tur. Någon som är sugen på att hänga på???
1. JayBay
2.
3.
4.
5.

Vilken tid?

Samling vid "den fula statyn" på torget UDDEVALLA kl 18:00 :hojsmilie
Skriv upp er om ni kommer så att man vet hur många man ska vänta in.

1. JayBay
2. Jessan
3.
4.
5.
Sex.
7.
8.

Samling vid "den fula statyn" på torget UDDEVALLA kl 18:00 :hojsmilie
Skriv upp er om ni kommer så att man vet hur många man ska vänta in.

1. JayBay
2. Jessan
3. Ljungkvist_gsxr + 1
5.
Sex.
7.
8.

Hur var det med långtur till Holmenkollen? Fanns det intresse?

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka