Jag tycker att bilföraren gjorde helt rätt, har gjort precis samma sak själv för både ambulanser och poliser.
För någon månad sen låg jag i ca 120km/h i vänsterfilen på motorvägen och passerade en ganska lång rad bilar som låg och segade i högerfältet, plötsligt såg jag något blinkande fordon som närmade sig jävligt fort bakifrån. Jag trampade på för fulla muggar förbi bilarna och blinkade in i högerfältet, sekunden efter jag flyttade mig kommer snuten förbi i en jävla fart och blinkar en gång med varningsblinkersen. Tog inte länge innan det kom två bilar till som körde på rätt friskt. En bit längre fram har dom tre polisbilarna stoppat en utlandsreggad långtradare, när jag passerar spektaklet så fick jag en glad vinkning från en av snutarna.
Jag kommer fortsätta flytta på mig för att underlätta för utryckningsfordon, allt annat vore idioti.
Jag hoppas innerligt att föraren i artikeln blir friad. Jag hoppas även att snuten som stoppade honom kommer på hur jävla korkad han faktiskt är och byter till ett jobb som passar honom, Samhall är nog ett bra alternativ.
Finns inte på den typen av vägar
Svea rike i ett nötskal - en Lag får Aldrig tummas på oavsett omständigheter!
Jodå, ibland tummar dom på lagarna.
Jag blåste förbi en snutkontroll ganska ordentligt för ett gäng år sen när jag hade en person i bilen som höll på att förblöda. Jag ringde 112 när jag åkte och uppgav namn, personnummer, bilmodell samt registreringsnummer och talade om att det var riktigt bråttom och ifall det finns någon poliskontroll efter vägen så ska dom hålla sig undan för jag stannar inte. Efter några mil när jag kommer på en raka så ser jag ju givetvis en hög blåbär en bit fram men jag tänkte att jag släpper då fan inte. Dom stod kvar vid vägkanten när jag blåste föbi. Efter en stund på sjukhuset så kommer två blåbär in och frågar om det var jag som blåste förbi dom och det var det ju. Dom kollade med sjukhuspersonalen så att allt stämde och sen åkte dom.
Dom kanske inte hade varit riktigt lika glada om jag inte hade ringt in och meddelat innan jag kom farande.