Åkning på Örebroflygplats!?

LaFleur

Snart en glidare! ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
hoj lös studentråtta
Hej!

Är det ingen som är sugen på att åka lite bakhjul på flygplatsen ute vid täby?

Jag har inte testat själv, är det någon som har försökt sig på det tidigare?

LaFleur skrev:
Tengil: Du borde vet.. du hoppar fallskärm där i krokarna..

Gör han?!?? :D

För att få köra på banan så krävs det att det är någon i flygledartornet som jobbar där, och man känner honom/henne väl.

Jag känner en sån person som har frågat om jag vill ta ut hojen där :tummenupp :D :tummenupp :D

....muhahahaha....

LaFleur skrev:
Tengil: Du borde vet.. du hoppar fallskärm där i krokarna..

Men förihelvete grabben! Jag hoppar ingenting... Jag SKÄRMFLYGER :fakta Och absolut inte på Täby då det är ett CTR där du både behöver dubbelriktad radio, transponder och tillstånd för att få flyga.

Men visst... Jag ska dit på lite info den 24 då kan jag höra om det skulle gå att "låna" rakan. Dom stänger flygplatsen ibland när det inte kommer några plan. Skulle dock tro att det är nån sorts säkerhetsområde som dom inte släpper in vilka idioter på hur som helst. Iofs, fallskärmsklubben hålls ju därute... ;)

"Halå hallå, vi är ett gäng vansinniga hojåkare som tänkte ut och tokköra på eran raka... får vi det?"... :D

okej, jag trodde du hoppade fallskärm.. förlåt.

Varför fråga, bara ringa ett samtal och fråga en dum fråga? Vilka dagar är det tomt med flighter..? :)"

Sen är det bara att åka dit, de kan väl inte ha hela flygplatsen inhängdad? och om polisen kommer, så säger vi väl att vi inte visste något om att man inte fick åka där! :)

Eller så slår vi phastasphuk om han inte pratar med personen i fråga om vi inte får låna ett flygfält! :)

Detta vore ett upperligt tillfälle för att träna på fina bakhjulåkningar, på en säker plats..

Flygplatsen ÄR helt inhägnad....och smita in där skulle inte rekommenderas, för det ger nog "a stretch in da slammer".
Täby flygplats är klassad som internationell flygplats, och säkerhetskraven ska inte skilja sig där mot vad som gäller för Arlanda. Sen om det verkligen är så.... ;)

Ge sig ut på rakan när det är stängt, är nog det dummaste man kan göra eftersom flygplatsen aldrig stänger, det dimper ner kärror där hela tiden.

Enda sättet att köra där är som sagt när tornet är öppet, för då är det järnkoll på vad som finns omkring i luften....och då får man köra i korta pass skulle jag tro, ha ständig radiokontakt med tornet, och akta på sig när det kommer grejor :D

Ska kolla med min kontakt hur det är om det är intressant :D

phastasphuk skrev:

Ge sig ut på rakan när det är stängt, är nog det dummaste man kan göra eftersom flygplatsen aldrig stänger, det dimper ner kärror där hela tiden.

Ska kolla med min kontakt hur det är om det är intressant :D

Det är absolut det dummaste man kan göra utan tillstånd. Allt innom flyg är GRYMT styrt. Om jag flyger i fel sektor kan det bli grymma påföljder. Vi snackar miljonböter och fängelse.

MEN flygplatsen stänger visst ibland. Den var helt stängd i lördags fram till 15:00. Inget folk i tornet, inget TMA och inga plan som landa.

Men snacka med dina kontakter Phasta, du har säkert bättre kontakter än jag då du är därute allt som offtast. :tummenupp

Tengil skrev:
MEN flygplatsen stänger visst ibland. Den var helt stängd i lördags fram till 15:00. Inget folk i tornet, inget TMA och inga plan som landa.

Men snacka med dina kontakter Phasta, du har säkert bättre kontakter än jag då du är därute allt som offtast. :tummenupp

I lördags var det inget folk i tornet, inget TMA och vi flög för fullt.
Har bara varit med om att banan har varit stängd 1 gång under 3 år, var när dom breddade den....lite knepigt att landa runt grävmaskiner :D
Att flygplatsen är stängd betyder INTE att banan är stängd :fakta

Banan är 2.6 km lång, och så här ser den ut.....det ÄR bilar på E18, dom är bara så små att man inte ser dom :D....vid hjulstället så ser man var banan börjar, precis.

Ska kolla med min kompis hur det kan tänkas att gå..... :D

Bifogat

• 3500m1.jpg
    3500m1.jpg
    68.9 KB · Visningar: 154
Och jag antar att du har erfoderliga tillstånd för att sprida denna flygbild av Örebro flygplats på internet?! :brynad :D

Behövs inga :D
Finns inga skyltar som säger annat, och såna ska det finnas om man inte får..... :fakta
Ganska harmlöst brott om inte annat...ser ju inget på den bilden ändå som man inte gör på en karta.....muahahah :D

phastasphuk skrev:
Behövs inga :D
Finns inga skyltar som säger annat, och såna ska det finnas om man inte får..... :fakta
Ganska harmlöst brott om inte annat...ser ju inget på den bilden ändå som man inte gör på en karta.....muahahah :D
Tänkte snarare på det faktum att man behöver militärens tillstånd för att publicera flygfoton överhuvudtaget, men här i Sverige så spelar det nog ingen större roll.
I det friaste och underbaraste landet av alla, Amerika, så hade det nog stått bistra män i mörka kostymer och solbrillor och knackat på din dörr nu :crash

Behöver nog bara tillstånd om det är en militär flygplats man håller till på, så som i Linköping....täby är ju en tok-civil flygplats....men det kan vara sant för alla flygfoton, vet faktiskt inte ;)

Sen om ryssen eller jänken vill planera sitt anfall efter en i paint nedskalad bild från nätet så kan han ju göra det :crash

Att ge sig ut på en flygplats som täby tycker jag verkar vara bland det dummaste jag hört. Alltså om man inte har ett ruskigt bra förhållande till nån som verkligen verkligen bestämmer där ute.

Testa snarare med nåt litet fält typ det som finns i Laxå. Därifrån utgår väl nästan bara nån enstaka sportkärra om ens det.

Ser ni förresten på bilden hur inbjudande gocartbanan ser ut, mums!

Supermoto skrev:
Att ge sig ut på en flygplats som täby tycker jag verkar vara bland det dummaste jag hört. Alltså om man inte har ett ruskigt bra förhållande till nån som verkligen verkligen bestämmer där ute.

Testa snarare med nåt litet fält typ det som finns i Laxå. Därifrån utgår väl nästan bara nån enstaka sportkärra om ens det.

Ser ni förresten på bilden hur inbjudande gocartbanan ser ut, mums!
håller med det behövs väl inte en lång flygraka för att träna bakhjulsåkning....

*/ ?>
Back