Jag går väl på samma linje som Jörgen ungefär: Det är amerikanska motorer.![]()
Exakt, dvs uråldrig teknik. De flesta Briggs&Stratton i handdragna gräsklippare är väl t.ex. fortfarande sidventilare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Givetvis så måste dessutom sågen köra mitt ute på gräsmattan så att alla grannar ska kunna se att man köpte en såg för 4000kr till sitt altanbygge.I övrigt stör det lågmälda gräsklipparmullret mig mindre än alla jävla byggsågar folk startar klockan 7 prick hela semestern, problemet mångfaldigas av att under hela sommaren är det alltid någon som har semester och ska bevisa sin manlighet genom att bygga altan....
Köp öronproppar!
Ska jag ödsla min tid på att först köpa proppar sen leta rätt på dem när någon äcklig granne ska väsnas.
Ne ska nog rösta på mp i fortsättningen
Bor där redan, finns alltid något som stör. Är det inte en gräsklippare är den några jävla hackspättar.Nä, flytta ut i skogen om du inte tål ljud.
Jag såg att Husqvarna kör med Briggs & Stratton i alla sina åkgräsklippare utom den dyraste som har motor från.....
..tada..
Kawasaki![]()
AppAppApp!
De största Ridrarna har Kawa-motor, men PT26an har en Perkins-dieselOch den är nästan dubbelt så dyr som 21an
![]()
Jag kör själv elklippare, men funderar på att skaffa en begagnad bensinklippare med sönderrostad ljuddämpare att använda dom dagar min byggsågande granne dukar för att äta ute...
Nog borde man väl klara en 40/60 blandning diesel/bensin om man hjälper till med lite startgas?
Eller 6% tvåtaktsolja kanske är bättre, fast det luktar ju mest gott...
De va då ingen dålig klippare du har,,dom flesta ligger mellan 11-15,5 hkDe allra flesta motordrivna gräsklippare är fyrtaktare.
Och ja, de väsnas onödigt mycket.
En motor till en vanlig handdragen klippare har en encylindrig motor på ca 150-200cc som man plockar ut 3-5hk ur. Hade något sånt suttit på en mc så hade den låtit som en fis i rymden med de bullerregler som finns.
Åkgräsklippare av storlek och modell som man använder i en normal villaträdgård kan iofs ha en tvåcylindrig motor på uppåt 750cc och 30hk. Men oftare handlar det om upp till 20hk och 350-500cc encylindrigt. Inga effektmonster direkt.
Häromåret höll jag på att få tuppjuck när en granne satte igång med markarbeten på sin tomt. Klockan nio en lördagmorgon. Med en mindre diskret frontlastare. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Timme ut och timme in.![]()
Så då väsnas en elklippare lika mycket som en klippare med förbränningsmotor?Motorn låter ju inte sådär fasligt mycket, det mesta ljudet kommer från kniven eller knivarna under klippkåpan!
Ja. För att citera mig själv:De va då ingen dålig klippare du har,,dom flesta ligger mellan 11-15,5 hk
Äh, kom med i matchen och börja jobba innan sju istället.![]()
Å den låter som fan själv när han skriker! Fast de gör ju alla klippare tycker jag.
Radiolurar och öronproppar sen hör man inte oljudet fast klockan är sju på morgonenSjälvklart är de inte jag som blir väckt utan de är jag som väcker folk. De är bara rika mäniskor som har semster och sover länge på vardagarna. En äkta knegare som jag har ingen semester.
PS De suger att vara säsongsanstäld![]()
Jag är inte bitter för att jag bytt Duccen mot en Versys, hojarnas motsvarighet till Octavia. Jag ler varje gång Kawa-parallelltvinnens motorsång når mina öron. Duccemuller mysigare? Inte då...![]()
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |