ah17 skrev:
"Vad har det för relevans" tycks vara ditt favorituttryck när du inte förstår. Hmm fundera lite Bonny.
Historien är full av liknande exempel, Kopernikus, Kepler, Galilei mfl.
Sedan när det gäller IQ så erkänner jag att jag inte har full koll på definitionen men du försöker bara trixa dig ifrån ämnet. Tex är det ingen som ropar fördömmande när man kopplar ihop IQ/delstat/röstutfall valet 2000 i USA.
Då kör vi igång igen då! Jag undrar verkligen över relevansen med ett exempel om vetenskapsmän som hävdar att jorden är platt efetersom det ju inte finns några vetenskapsmän som påstår det. Att du kan sitta och fantisera ihop en liknelse som du tycker är smart och logisk betyder inte att den är det.
Vad jag vänder mig emot är att du benämner dig själv vetenskaps fundamentalist men ändå konsekvent vägrar att presentera vad du står för eller vilka teorier du underbygger dina åsikter med. Att vara Motvalds kärring är inte god vetenskap, det är att vara omogen och konfliktfylld.
Ett annat exempel på hur ovetenskaplig du framstår var just exemplet med IQ som du uttalde dig ganska bestämt om utan att veta. Det är ju bra att du erkänner det, men varför sa du något i så fall och om du nu pratade innan du tänkte den gången varför skall jag utgå från att du inte gör det vid andra tillfällen också?
Nu har jag märkt att du verkar stolt över att starta konflikter, vilket jag inte heller förstår. Nu får du ytterligare en chans att håna mitt IQ, missa den inte!
Vad är det som är så dj-a bra med att inte kunna hantera andra personer och vara socialt inkompetent?? Det går faktist att argumentera med folk utan att se det som ett krig som till varje pris måste vinnas.
Fast jag beundrar din ståndaktighet och att du inte tröttnar trots att det verkar vara rätt många personer som är emot dig, bra att du i alla fall har stöd av Markus! Fast det är kanske priset man får betala när man vet mer än andra och måste uppfostra massorna?
Givetvis har vetenskapen ahft fel tidigare i historien, och trolgien nu också, men det har alltiod varit andra vetnskapsmän som har bevisat det, aldrig kyrkan eller folk som bara skrivit "Dumma dig!".