Åka?

andersson_556

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2009
Hoj
2010, husaberg fs570
Kan man ge sig ut en tur fast det är lite halv kyligt tänker mest på om det blir halt som fan när det är lite halv kallt i asfalten?

Klart att det blir annorlunda med kyla i backen, väta och massa höstlöv å skit :tungan men det är väl ingen fara om man är medveten.

edit: pucktvåa

Testa, det värsta som kan hända är att du vurpar?

Nä skämt och sido, men pröva dig lite lugnt fram bara. Du behöver ju inte göra en bombrepa direkt.

Klart man kan åka! :-) Ta det lugnt bara... och klä dig vaaarmt!

Kall asfalt, kalla, hårda däck. Löv. Fuktiga partier. Kanske frost i skuggiga partier. Å så...

Men visst går det att åka, åtminstone här nere i södra delen. Kör själv hela året - om solen skiner och vägarna är någorlunda torra. Ok, det blir inte många gånger, och inte heller många mil. Men känslan av att åka hoj en solig söndag i januari är rätt så skön! :-)

Jag pendlar till jobbet varje och det går alldeles utmärkt, dock tar jag det lugnt i svängarna.

Jag körde hoj på Julafton förra året, gick alldeles utmärkt. Ta det lugnt och håll dig på lite större vägar så ska det inte va några problem.

Mjuka rörelser, en växel högre än du brukar ha, varning för våta fläckar, saltade vägar och löv, varma kläder och sunt förnuft, sen är det bara att åka!

Det kändes ju lite udda när man fick skrapa kåpglaset från frost när man skulle hem från jobbet i onsdags, fast köra gick ju, å de är ju huvudsaken :)

Köpte min första hoj för några dagar sedan och sen dess har jag åkt ca 20 mil trots att tempen legat runt 0 då jag gett mig ut. Enda "problemet" är väl att man fryser lite om händerna men annars är det riktigt härligt tycker jag!

Jag tog en sväng häromdagen, soligt och bara lite blött.
javisst va det kallt men fan så skönt att bli av med abstinensen, iaf tillfälligt..

[YOUTUBE-ID]q5NM52NAAKw[/YOUTUBE-ID]

Ingen fara alls att köra vintertid om de så är 20cm snö, men för guds skull ta de lungt :)

Att köra såna tider de e nu, hum ta på dig bra med kläder så du inte förfryser dig o ta de lungt där de är blöta fläckar, annars e de bara gassa på :D

Tänk även på att gummiblandningen i dina däck är gjorda för varma somrar, däcken blir hårda när det är kyligt = Halt.

Tänk även på att gummiblandningen i dina däck är gjorda för varma somrar, däcken blir hårda när det är kyligt = Halt.

stämmer bra ja
iofs åker jag supercorsa sc1 fram och 2 bak nu men tar man det lugnt in och ur svängarna så ska det gå fint.

28 mil idag, + 6`C Norrköping T o R :)

Tänk att det är så svårt att hålla sig ifrån att åka en sväng...:D

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back