Åka-tråden!

ja inte är man sysslolös iaf ;)

hur går det sj ?

Jo tack att jag har skaffat mig nått att göra som vanligt. Har putsat och små fixat nu lite samt slipat kåpor, snart ska väl 2 set fälgar skickas på lack. Efter det är klart ska alla 3 set kåpor in på lack. Samtidigt som motorn ska plockas ner i delar, sen blir de väl nya styrlager, svinglager och ompackning av framgaffel. mm mm mm. Jaaa... de finns alltså saker att göra :3freak :)
 
GOD JUL då boys!

Hoppas ni får en bra helg, själv proppar jag i mig smärtstillande och saknar den stora julgroggen :(

snart kommer våren !!
 
GOD JUL! :tomten

Hoppas alla får en riktigt bra dag!

Och hoppas att du får en bra jul Peter även fast att du missar hela julen med att inte kunna ta en julgrogg. :krama

// Linus

GOD JUL då boys!

Hoppas ni får en bra helg, själv proppar jag i mig smärtstillande och saknar den stora julgroggen :(

snart kommer våren !!
 
Ja GOD JUL på er alla, dagarna blir längre nu så det går åt rätt håll i alla fall. Hoppas vi får ett bra 2012 på två hjul. Hälsningar Tobbe
 
ett hjul om jag får be :mattias

Mycket riktigt jelvan! Det kallas ekonomiskt tänkande, och går ut på att slita ut ett däck i taget. Jag testade denna teknik en del denna säsong som var, och kom fram till en slutsats som var häpnadsväckande. :skrämd Fram däcket slit ytterst lite!1!... att man dock får tanka oftare var lite utav det negativa :3freak. Men roligt..jo,jo. de var de :yoparty
 
heloooooow boys in the hood är det nån som vet hur man mäter volt på en hoj. för som ni kommer ihåg en blå gixxer som lukta ägg mök, behöver kanske en ny laddregulatur misstänker jag men för att va säker måste jag mäta och se vad den ger för volt..
Nån av er grabbs som vet nånt om detta.
 
yes yes i feel u deep in side shugah.. fan va gay. jag har ju en sådan men vad ska jag få fram för värden och vad ska jag ställa in ratten på datten då. varför har de gjort det så svår borde vara typ A för mc och B för bil sen va det klart out.
 
yes yes i feel u deep in side shugah.. fan va gay. jag har ju en sådan men vad ska jag få fram för värden och vad ska jag ställa in ratten på datten då. varför har de gjort det så svår borde vara typ A för mc och B för bil sen va det klart out.

Ställ in multimetern som jag visade dig, i med batteriet, starta hojen. Mät o se vad du får för värde, varva lite o kolla så det inte ger mer än 14,5V. Köp en ny regulator skruva dit, åk stolt på en posörrunda utan att oroa dig för att lukta ägg mök. :tummenupp
 
gör som ovan skrev -- är det riktigt gånget så skjuter han lampor till höger o vänster ,

bor du inte långt åt helvete så kan jag ev hjälpa dig ,, om du inte rer ut det
 
Hej Bullen!
Jag är en pojke på en massa jordsnurr som har en sjuk åka-abstinens!
Söker likasinnade för moraliskt stöd i vintermörkret!
När är nästa vätskekontroll/gruppterapi??

Scooter Power!!!
 
Hej Bullen!
Jag är en pojke på en massa jordsnurr som har en sjuk åka-abstinens!
Söker likasinnade för moraliskt stöd i vintermörkret!
När är nästa vätskekontroll/gruppterapi??

Scooter Power!!!


Hej där!

Jag är ej den du söker och önskar att jag hade några positiva ord att stötta din abstinens med. Dock är livet vääääääldigt tungt just nu.. har inte känt så här sen förra snörika vinter. Så den lilla energi som finnes kvar i min lilla kropp som kunde ha gett dig ett värmande ord används för att försöka överleva tills våren kommer.:pangihuve Att jag även blev slagen i gokarten (:gråta) gör inte den djupa depressionen bättre när man ständigt försöker intala sig att att våren ger mig chansen att hävda mig på ett hjul och ett vinkande finger i luften.. men utan framgång. :(


Nästa vätskekontroll där emot har ju full energi till och hoppas kan fixas till början av våren (feb/mars?). Förslag om Lasedome med utekväll lades fram och verkade intressant för de flesta som medverkade på den senaste kontrollen. :fyllisar
 
jaa juste jelvan och tack för erbjudan mugge...jag gjorde just det som skrevs och kom upp i ca 20v när jag vred på handtaget...då har jag fått svar, att det är regulatorn som måste bytas.. tips om det då grabbar var man hittar en sån...

Scoooter Pooower!!!!!!!!
 
jaa juste jelvan och tack för erbjudan mugge...jag gjorde just det som skrevs och kom upp i ca 20v när jag vred på handtaget...då har jag fått svar, att det är regulatorn som måste bytas.. tips om det då grabbar var man hittar en sån...

Scoooter Pooower!!!!!!!!

De bara luras....

20 är ju mer än 14.. och då måste ju hojen gå fortare..:va:va

Kolla ifall inte bikestop har en på utförsäljning nu när de lägger ner...

annars är det väl bara att söka på nätet.. Lelles ??? Där köpte iaf jag sukkadelar till min! (www.lellesmc.se)

eller

http://www.24mx.se/mc/p/regulator/15195/elektronik/k317/

eller

http://www.motoaction.se/

Eller pricerunner.. :D

Finns att välja på!

Lycka till!

SP!!!!:yoparty
 
haha jaa det är ju det jag har sagt helatiden att hojen går fortare än va den borde göra vilket gör att den blir rädd och släpper äggmök. gåtan är löst.
 
Vet inte om jag har hamnat på rätt frorum. Men jösses vad jag saknar att få ta en sväng på moppen med grabbarna....:) Håll ut gott folk, har ni märkt att det är ljusare på eftermiddagarna....:)
 
Tänk va mkt lite sol & blå himmel kan göra, det väckte mina vårkänslor idag. Måste nästan hem & slita av täcket på den & ta ut den i dagsljuset.

Det finns hopp om att det blir vår & sommar även i år :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top