Åka slang med TT600R (oljeförsörjning)

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Skrev samma sak på soe:

Har en TTR och när jag åkt lite på bakhjulet så sjunker oljenivån i behållaren som sitter ovanför motorn. Åker jag med båda hjulen i backen så kommer den upp till rätt nivå igen. Har inte vågat åka så långt eftersom jag inte vet om motorn får för lite olja men 3,3 l olja måste ju ändå ta vägen nånstans. :tungan Är det bara att åka vidare på bahjulet och se glad ut eller måste jag bygga om eller fylla på med mer olja?

Finns nån här på sporthoj som bor i Finland som verkar åka högt på bakhjulet med sin TTR. På avataren så åker han på bakhjulet med foten genom bakskärmen men kan inte hitta vem det är.

Hittade nu vem som hade TTR och det var Z.w.A.

Förtydligar lite. När man åkt på bakhjulet en bit och sen slår ner så är oljenivån lägre. Åker man en bit med båda hjulen i backen så höjs nivån igen. Det är ungefär som att den suger olja från burken men vill inte lämna tillbaks nå olja. Måste oljepickuppen byggas om? :confused:

Inget garanterat svar, men Backe körde TTR och han körde både långt, högt och mycket utan att den gick sönder. Körde bud med XT med samma motor och vid nåt tillfälle var jag uppe i över halvmilen på slangen med den. Det hände även att man slangade rätt ofta. :yoparty

Inget garanterat svar, men Backe körde TTR och han körde både långt, högt och mycket utan att den gick sönder. Körde bud med XT med samma motor och vid nåt tillfälle var jag uppe i över halvmilen på slangen med den. Det hände även att man slangade rätt ofta. :yoparty
Låter bra det där. :) Snackade lite med Z.w.A via msn och det verkade inte vara några problem där heller. Ska bara fylla oljan så den ligger i överkant så känns det bättre. Fick en länk där han kör med TTRn. :yoparty :Bugar http://www.youtube.com/watch?v=rmAPfeegVgU

Lite fler funderimgar. Kopplingen är inte världen bästa så jag tror lamellerna behöver bytas men när man åkt på bakhjulet en bit så börjar den slira ganska ordentligt. Hur kan det komma sig? :va Kan det vara att kopplingen får för mkt olja? :va Känns konstigt! :gnissla

Lite fler funderimgar. Kopplingen är inte världen bästa så jag tror lamellerna behöver bytas men när man åkt på bakhjulet en bit så börjar den slira ganska ordentligt. Hur kan det komma sig? :va Kan det vara att kopplingen får för mkt olja? :va Känns konstigt! :gnissla

Har inte TTR torrsump?

Är lite sugen på en TTR som billig slit å släng då suget inte vill avta.

Nyheter
HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026