Åhh...snööö....

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Ålltså, finns det nåt härligare än att vakna o titta ut, o se tuffsiga vita golfbollar som singlar ner utanför fönstret? man blir liksom lycklig i hela jävla kroppen! Så inihelvetes kul att allt ska bli så jävla vitt igen o den nyinköpta hojen får sig ett förbannat vackert kukhelvetes snötäcke!! O VAD GLAD JAG BLIR!!!!!!!!!!! :huvet :huvet (förlåt...andaas... måste..få..ut..aggresionen...)

kiwimaddog skrev:
2099129 Ålltså, finns det nåt härligare än att vakna o titta ut, o se tuffsiga vita golfbollar som singlar ner utanför fönstret? man blir liksom lycklig i hela jävla kroppen! Så inihelvetes kul att allt ska bli så jävla vitt igen o den nyinköpta hojen får sig ett förbannat vackert kukhelvetes snötäcke!! O VAD GLAD JAG BLIR!!!!!!!!!!! :huvet :huvet (förlåt...andaas... måste..få..ut..aggresionen...)

Håller med!!! Var ute på första riktiga körningen igår. Varmt skönt fort :banana

Sen vaknar man, det regnar. Kommer till jobbet och så tittar man ut, det snöar. Vad är det för j*vla land vi bor i :huvet :huvet :huvet

Snöar här också utanför fönstret.. :huvet kan ju bli galen för mindre :4skrika

Soligt i två dagar, skönt som fan. Vaknar upp med att man hör *plonk, plonk, plonk* på fönsterbrädan. Det kommer mer och mer regn, går till tåget, blir blöt, sedan snön!
Jisses kommer aldrig att bli sommar...

Det ska bli varmt och sol imorn igen, ta ett djupt andetag och håll så tills ni svimmar, sedan vaknar ni upp imorn och det e fint väder :tummenupp

Jocke W skrev:
2099284 Det ska bli varmt och sol imorn igen, ta ett djupt andetag och håll så tills ni svimmar, sedan vaknar ni upp imorn och det e fint väder :tummenupp
Äh, jag har ändå blivit förkyld :mad:

april väder, bra till helgen men på nätterna vill man nog inte köra :gnissla

Bifogat

• v1.jpg
    v1.jpg
    18.7 KB · Visningar: 39
  • v2.jpg
    v2.jpg
    13.4 KB · Visningar: 34
  • v3.jpg
    v3.jpg
    12.4 KB · Visningar: 34
håller med, imorse blev det t-bana till jobbet, fy fan...snö borde vara förbjudet i april...numera känns det som jag har blivit smhi-beroende, har deras sajt uppe hela tiden och kolla hur vädret ska bli...

Ni har i alla fall en vettig anledning att inte åka, vi har haft schysst väder i en vecka och jag kan inte åka i alla fall för självklart ska man på och pilla på saker som då går sönder och som tar veckovis att beställa hem... :(

kiwimaddog skrev:
2099129 Ålltså, finns det nåt härligare än att vakna o titta ut, o se tuffsiga vita golfbollar som singlar ner utanför fönstret? man blir liksom lycklig i hela jävla kroppen! Så inihelvetes kul att allt ska bli så jävla vitt igen o den nyinköpta hojen får sig ett förbannat vackert kukhelvetes snötäcke!! O VAD GLAD JAG BLIR!!!!!!!!!!! :huvet :huvet (förlåt...andaas... måste..få..ut..aggresionen...)

Tolv grader plus och strålande solsken :pannkyss

kiwimaddog skrev:

Såja, lugn lugn :pannkyss Redan imorgon skulle det fina vädret återvända. Sol och runt 8-10grader varmt!

Nienna skrev:
2099989 Såja, lugn lugn :pannkyss Redan imorgon skulle det fina vädret återvända. Sol och runt 8-10grader varmt!

Det har lugnat ner sig lite nu... tom hunnit slänga i luftfiltret som inte hann torka efter tvätten igår o köra en sväng.... Allt är liksom så tyypiskt, igår när jag står o meckar på gården i solsken o vårvindar kommer en snubbe förbi o påpekar(på skämt trodde jag) att det ska snöa imorrn, Hahaha, yeah right liksom!! sen inatt var jag helt övertygad i min alltför verkliga dröm att det snöar som fan, flera decimeter... tills jag vaknar, drar en lättnadens suck....o tittar ut!!

men nu är jag stabil o harmonisk igen... förutom att jag tappade en skruv från luftburken ner i motorn... :huvet :brinnerup

kiwimaddog skrev:
2100057 Det har lugnat ner sig lite nu... tom hunnit slänga i luftfiltret som inte hann torka efter tvätten igår o köra en sväng.... Allt är liksom så tyypiskt, igår när jag står o meckar på gården i solsken o vårvindar kommer en snubbe förbi o påpekar(på skämt trodde jag) att det ska snöa imorrn, Hahaha, yeah right liksom!! sen inatt var jag helt övertygad i min alltför verkliga dröm att det snöar som fan, flera decimeter... tills jag vaknar, drar en lättnadens suck....o tittar ut!!

men nu är jag stabil o harmonisk igen... förutom att jag tappade en skruv från luftburken ner i motorn... :huvet :brinnerup

Duktigt :tummenupp :hihi

Jag ska väl erkänna att jag inte blev så upphetsad själv när jag kollade ut i morse och såg hondan täckt av snö....

kiwimaddog skrev:

Då skulle du ha sett haglet vi fick på skärtorsdagskvällen... :skrämd
Hörde på TV:n att det skulle komma rejält hagel, och eftersom jag förra gången det haglade fick springa ut i T-shirt och köra in bilen i garaget, så gjorde jag det direkt denna gången istället. Senast var haglet i storleken runt 10mm och relativt ofarligt...

Sagt och gjort, ut och köra in "fin-bilarna" i garaget, åskan mullrar och man kan se blixtarna på avstånd. Slår igen fönstren och knallar över till grannen där vi inväntar showen på hans balkong.

Sedan drar det igång... Så intensivt att vi faktiskt förflyttade oss in i lägenheten. Det höll på i ca 15 minuter, i storleken golfboll till baseboll... :3freak

Långfredagens morgon kanllar jag ut på parkeringen och ser 30-40 bucklor över hela karossen, samt en totalt sönderslagen bakruta på min vinterbil. Kan nämna att det självklart regnat under natten också... Skador värderade till ca $3500. Vilket i detta fallet (Cheva Cavalier -97) innebär inlöst bil...

Handlaren jag fick skadorna värderade hos berättade att 400 av deras sprillans nya bilar hade skador från haglet.

Otroligt!

P4140156.jpg

P4140155.jpg

Lugn skrev:
2100794 Då skulle du ha sett haglet vi fick på skärtorsdagskvällen... :skrämd
Hörde på TV:n att det skulle komma rejält hagel, och eftersom jag förra gången det haglade fick springa ut i T-shirt och köra in bilen i garaget, så gjorde jag det direkt denna gången istället. Senast var haglet i storleken runt 10mm och relativt ofarligt...

Sagt och gjort, ut och köra in "fin-bilarna" i garaget, åskan mullrar och man kan se blixtarna på avstånd. Slår igen fönstren och knallar över till grannen där vi inväntar showen på hans balkong.

Sedan drar det igång... Så intensivt att vi faktiskt förflyttade oss in i lägenheten. Det höll på i ca 15 minuter, i storleken golfboll till baseboll... :3freak

Långfredagens morgon kanllar jag ut på parkeringen och ser 30-40 bucklor över hela karossen, samt en totalt sönderslagen bakruta på min vinterbil. Kan nämna att det självklart regnat under natten också... Skador värderade till ca $3500. Vilket i detta fallet (Cheva Cavalier -97) innebär inlöst bil...

Handlaren jag fick skadorna värderade hos berättade att 400 av deras sprillans nya bilar hade skador från haglet.

Otroligt!

Sjukt. :3freak

Lugn skrev:
2100794 Då skulle du ha sett haglet vi fick på skärtorsdagskvällen... :skrämd

Kul och få en sådan i planeten.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...