Åhh...snööö....

Lugn skrev:
2100794 Då skulle du ha sett haglet vi fick på skärtorsdagskvällen... :skrämd
Hörde på TV:n att det skulle komma rejält hagel, och eftersom jag förra gången det haglade fick springa ut i T-shirt och köra in bilen i garaget, så gjorde jag det direkt denna gången istället. Senast var haglet i storleken runt 10mm och relativt ofarligt...

Sagt och gjort, ut och köra in "fin-bilarna" i garaget, åskan mullrar och man kan se blixtarna på avstånd. Slår igen fönstren och knallar över till grannen där vi inväntar showen på hans balkong.

Sedan drar det igång... Så intensivt att vi faktiskt förflyttade oss in i lägenheten. Det höll på i ca 15 minuter, i storleken golfboll till baseboll... :3freak

Långfredagens morgon kanllar jag ut på parkeringen och ser 30-40 bucklor över hela karossen, samt en totalt sönderslagen bakruta på min vinterbil. Kan nämna att det självklart regnat under natten också... Skador värderade till ca $3500. Vilket i detta fallet (Cheva Cavalier -97) innebär inlöst bil...

Handlaren jag fick skadorna värderade hos berättade att 400 av deras sprillans nya bilar hade skador från haglet.

Otroligt!

Only in america :brinnerup

Lugn skrev:
2100794 Då skulle du ha sett haglet vi fick på skärtorsdagskvällen... :skrämd ...

ohhh....det där är ju riktigt sjukt!! Allt ska vara så extremt over there att tom vädret hänger på trenden... imponerande på nåt sätt

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg