Ååååå, vad jag är klantig! (Hur får jag bort inbränt tyg från ett avgassystem?)

asså när jag köpte min honda var det en fet inbränd fläck av den förre snubbens farfars ställ, som hadde gått lite för nära, hehe

hursomhelst jag testade med det du testade med förutom pappret, och ingenting hände så jag snacka me en kille på en verkstad å fick svaret att ta autosol o bara gnid tills du dör, jag dog aldirg men jag fick bort fläcken, så gör det, gnid som fan.. o som ett tips kan du ta nåt hårt under trasan som du gnider me så att du får lite mer tryck på sället.
fasst ta för fan inge vasst under trasan....... hehe
seya
 
så länge det inte är ett chromat system så är det ju bara attb köra med riktigt fin smärgelduk
 
vid inkörning av en ny hoj.... måste man ligga innanför de varvtalsintervall som instruktionsböckerna snackar om när man ska accellerera och motorbromsa som en tok i inkörningen eller kan man varva ur den direkt?
 
majoon skrev:
vid inkörning av en ny hoj.... måste man ligga innanför de varvtalsintervall som instruktionsböckerna snackar om när man ska accellerera och motorbromsa som en tok i inkörningen eller kan man varva ur den direkt?

Jag skulle vilja säga att du inte behöver bry dig nämnvärt om varvtalsintervallen så länge hojen är varm, men håll dig ett par tusen varv under rödmarkering.
Acca bara hårt, motorbromsa en hel del och ligg inte och segdra inte på konstanta varvtal.
 
MILKY skrev:
Finns ju absolut ingen anledning till att starta upp en sprillans ny hoj o bara låta den stå på tomgång!. Det skulle vara om man ville höra ljudet men man klarar väl att hålla sig tills våren! :confused:

Sedan att den tar skada på ngt sätt är ju bara bull, absolut inget kan hända o är det ngn annan som har uppgifter om vad i så fall så please make my day!. Skulle det vara kallstarten i så fall då elr? :va :arsele

Men det klantiga var ju att torka på ett varmt avgasrör :tungan

Jag tror mig veta vad du känner!. Du har lust att lämna tillbaks hojen elr köpa ett helt nytt system bara för att du har det märket där nu!.

Hoppas att det löser sig :tummenupp



En helt ny motor ska köras in med full belastning i intervall för att låta kolvringarna att sätta in sig ordentligt.
 
Efter bankörningen på gotland så upptäckte jag att suzukin hade fått massa fastbrända små plastklumpar, "plastkorn" på ett visst ställe. Antingen är det knäpuck eller skogummi som fastnat.

Klumparna är väldigt små men dem sitter hårdare än vad man kan trycka på dem med nageln. Problemet är att avgaset där är flammigt, inte kromat så jag undrar nu. Vilket lösningsmedel löser plast men inte ytbehandling?

/a
 
HenRRik skrev:
En helt ny motor ska köras in med full belastning i intervall för att låta kolvringarna att sätta in sig ordentligt.


Så med andra ord var jag ganska dum när jag kastade i nya kolvar i skotern och drog iväg på tävling? :va :hihi
 
Disasterpiece skrev:
Så med andra ord var jag ganska dum när jag kastade i nya kolvar i skotern och drog iväg på tävling? :va :hihi



Nä, du gjorde helt rätt!!


Ouups, käringas nick!

//Henrrik
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top